Citat:
Ursprungligen postat av
Hajan
Det är skillnad på att kunna och kunna.
Kundservice har en viss befogenhet och tillgång till data när en privatperson kontaktar dem.
Bankens avdelning för penningtvätt en helt annan, när Skatteverket kontaktar dem.
Tar man försäkringskassan, jag gick under utredning, Det starta med brev, sedan ringde handläggare från FK upp mig.
Varför handläggaren inte hitta någon inkomst på mig vet jag inte, ev förstod inte FK handläggaren vart hon skulle söka, eller till vilken myndighet hon skulle ringa, eller om hon bara hade problem med språket, då man har bred dialekt i Tromsö.
Men utredningen slutade som jag berätta, handläggare ringde upp mig igen efter 2 månader från första samtal, hon förklara hon kunde inte hitta min inkomst, hon ställde då frågan hur länge ska du stanna i Norge? jag kommer hem nästa år,(ca6 månader till) där hon svara bra, då gör vi inget mer,
Vad min teori är till att FK som har alla rättigheter o samarbete med nordiska länder inte hitta min inkomst är att jag 2019 avskrev mig från Sverige o blev norsk medborgare, via detta ändrades mitt personnummer till norskt, dvs man får andra slutsiffror. Men sverige har lustiga regler, jag som är svensk företagare kan inte tappa mitt svenska personnummer via skatteverket då jag har ett företag registrerat. Ev använde FK mitt svenska p-nummer i sin sök med norska myndigheter o på så sätt fick man inte upp några inkomst träffar.