Nä, det var inte så stort. Stativen blir bara 40cm hopfällda och kom tack och lov i varsin egen kartong, annars hade nog plastpåsen gått sönder. Allt jag fått har varit bra packat, faktiskt.
LED-panelerna har rejält starkt ljus som kan regleras steglöst. Blir nog bra. Har ingen vana att fota med artificiell ljussättning. Så här pass stora paneler är normal rätt dyra, så ett bra sätt för mig att få prova på utan att ruinera mig. Jag kanske tröttnar på det och då är det surt om man lagt ut för mycket pengar.
Vilken otur du haft! Jag har köpt ett par skor, vinterkängor i sånt där täckjacksliknande material. De luktade inte alls. Var nog rätt storlek, men har lite bortskämda och känsliga fötter och de klämde. Har bara legat och skräpat, men nu ska jag ge dem till en kompis.
Sen kom jag på bättre tankar och har inte köpt nåt man ska ha på sig. Tyvärr, för de har en del filtar och täcken som ser fina ut. Fast jag undrar om det verkligen är mer och otäckare kemikalier än i saker man köper här. Nån som någonsin köpt en madrass på IKEA vet hur det stinker när man tar av plasten. Måste ligga i flera dar innan man kan sova på den. I varmare klimat pepprar man alltid textil med otyg för att undvika mögel och insektsangrepp, har jag hört. Och det mesta vi kan köpa här är ju importerat och inte från Nordpolen direkt. Sen jag hörde om det där för många år sen tvättar jag alla nya plagg innan jag använder dem, utom jackor. Får bort överskottsfärg också, som inte heller är så nyttig.
Jag köpte också reflexband sist. Inte självlysande, gula med två reflexränder. Blev positivt överraskad för de var elastiska, vilket inte stod. Hade oroat mig att de på kinavis skulel vara för små om man har vadderad jacka, men det var tvärtom! De är för stora. Eller rättare sagt har de snålat på kardborrbandet, så man kan inte göra dem tillräckligt små. Är jag barärmad får jag sätta dem precis under armbågen för att de ska sitta kvar. Men det åtgärdas lätt genom att beställa en rulle billigt kardborrband nästa gång. 😁
Är glad för dem ändå. Vill ha reflex på armarna när jag cyklar så det syns när jag ger tecken och det är skitsvårt att hitta bra. De där stela banden är ju värdelösa. De här var det om nån är intresserad. Fanns många säljare.
https://share.temu.com/PquYLhvDcaA