2024-12-25, 16:11
Medlem
IvanDF3s avatar
HO-HO-HOO OCH GLAD JULDAG PÅ ER

Hoppas ni alla har hade en bra och fin julafton i går. Jag har haft 5-6 intensiva veckor. Först rejält förkyld i nästan tre veckor (helt sjukt, i dubbel bemärkelse), sedan galet intensivt på jobbet eftersom jag halkade efter på en hel del när jag var förkyld + att slutspurten inför julen som alltid var lika intensiv som den brukar.

Inte bara tomten tittade förbi i december, det gjorde även Barpappa
Jag märker också att jag har njutit lite för mycket sista tiden. Känner mig lite fläbbigare och lite tyngre i kroppen med konsekvensen att det nu blir lite färre kalorier ett par veckor. Jag lägger mig någonstans kring 1600 kcal och så får jag se hur jag finjusterar det. Tänker att det får vara så tills månadsskiftet januari/februari.

Vinterkuren 2025: Testo + EQ
I samma månadsskifte drar jag och Twinlab9999 igång en identisk kur. Det ser jag fram emot. Dels ska det bli himla kul att vara co-pilot och vice versa till honom, dels ska det bli intressant att jämföra hur vi reagerar på kuren.

Ett julpass för ryggen
Jag har precis avslutat ett helt okey ryggpass. Tog det relativt lugnt med både volym liksom vikter. Passet utgjordes av sittande T-bar i maskin, latsdrag med omvänt grepp, maskin för övre rygg (den nyper fint) och jag avslutade med pulldowns i min favoritmaskin. Totalt 16 set.

I morgon bitti blir det bröst och kanske att jag återvänder för ett andra pass. Högreps för bröst och triceps. Eller om jag hinner ändra mig innan dess.

Kör hårt nu, 2025 väntar runt hörnet (och då vill vi vara tyngre och starkare - i alla fall ska jag bli det)! // Ivan
Senast redigerad av IvanDF3 2024-12-25 kl. 16:15.
Citera
2024-12-27, 08:30
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
HO-HO-HOO OCH GLAD JULDAG PÅ ER

Hoppas ni alla har hade en bra och fin julafton i går. Jag har haft 5-6 intensiva veckor. Först rejält förkyld i nästan tre veckor (helt sjukt, i dubbel bemärkelse), sedan galet intensivt på jobbet eftersom jag halkade efter på en hel del när jag var förkyld + att slutspurten inför julen som alltid var lika intensiv som den brukar.

Inte bara tomten tittade förbi i december, det gjorde även Barpappa
Jag märker också att jag har njutit lite för mycket sista tiden. Känner mig lite fläbbigare och lite tyngre i kroppen med konsekvensen att det nu blir lite färre kalorier ett par veckor. Jag lägger mig någonstans kring 1600 kcal och så får jag se hur jag finjusterar det. Tänker att det får vara så tills månadsskiftet januari/februari.

Vinterkuren 2025: Testo + EQ
I samma månadsskifte drar jag och Twinlab9999 igång en identisk kur. Det ser jag fram emot. Dels ska det bli himla kul att vara co-pilot och vice versa till honom, dels ska det bli intressant att jämföra hur vi reagerar på kuren.

Ett julpass för ryggen
Jag har precis avslutat ett helt okey ryggpass. Tog det relativt lugnt med både volym liksom vikter. Passet utgjordes av sittande T-bar i maskin, latsdrag med omvänt grepp, maskin för övre rygg (den nyper fint) och jag avslutade med pulldowns i min favoritmaskin. Totalt 16 set.

I morgon bitti blir det bröst och kanske att jag återvänder för ett andra pass. Högreps för bröst och triceps. Eller om jag hinner ändra mig innan dess.

Kör hårt nu, 2025 väntar runt hörnet (och då vill vi vara tyngre och starkare - i alla fall ska jag bli det)! // Ivan

Hej kompis. Kämpigt med förkylningen men hoppas den är borta och du haft en bra jul. Julen har varit kanon kanske lite för bra. Har även jag bjudit in barpapappa i form av mycket godis och fet julmat som hör julen till dock😊. Räknade kalorierna och jag har nog snittat 3-4000 kcal/dag och det både känns och märks. Nu är jag ju svullen från operationen också. Dock tillbaka from idag på 1800 kcal med nyårsafton som undantag och sen 1800 kcal till vår spännande vinterbulkskur i slutet av jan.
Citera
2024-12-27, 16:33
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinlab9999
Hej kompis. Kämpigt med förkylningen men hoppas den är borta och du haft en bra jul. Julen har varit kanon kanske lite för bra. Har även jag bjudit in barpapappa i form av mycket godis och fet julmat som hör julen till dock😊. Räknade kalorierna och jag har nog snittat 3-4000 kcal/dag och det både känns och märks. Nu är jag ju svullen från operationen också. Dock tillbaka from idag på 1800 kcal med nyårsafton som undantag och sen 1800 kcal till vår spännande vinterbulkskur i slutet av jan.

Julen har varit jättebra och jag försöker ligga på max 1800 även på nyårsafton.
Ja, den kuren blir otroligt spännande!
Citera
2024-12-29, 18:04
Medlem
IvanDF3s avatar
UPDATE OM...I PRINCIP INGENTING

Jag har kört några pass. De har väl varit helt okey som någon slags uppvärmning inför 2025. Kostbiten har jag också skött just okey men inte så strikt som jag planerar att göra from om två dagar. Jag kör inget prepp just nu utan att kommer låta kroppen vila i fyra veckor till för...

...den 1:a februari kör vi igång med Testo & EQ!

Jag passar redan nu på att önska dig och alla andra här inne ett riktigt Gott Nytt År!

//Ivan
Senast redigerad av IvanDF3 2024-12-29 kl. 18:22.
Citera
2024-12-30, 14:25
Medlem
Citat:
UPDATE OM...I PRINCIP INGENTING

Jag har kört några pass. De har väl varit helt okey som någon slags uppvärmning inför 2025. Kostbiten har jag också skött just okey men inte så strikt som jag planerar att göra from om två dagar. Jag kör inget prepp just nu utan att kommer låta kroppen vila i fyra veckor till för...

...den 1:a februari kör vi igång med Testo & EQ!

Jag passar redan nu på att önska dig och alla andra här inne ett riktigt Gott Nytt År!

//Ivan

Kommer ni frontloada EQ föresten?
Citera
2025-01-03, 16:16
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Kommer ni frontloada EQ föresten?

Jag har aldrig frontat. Är det att rekommendera just med EQ? Antar att du tänker på att det är en rätt långsam olja?
Citera
2025-01-03, 16:19
Medlem
IvanDF3s avatar
FÖRSTA PASSET PÅ DET NYA ÅRET

Men ingen märkvärdigt. Körde igenom bröstet. Rätt mediokert pass där jag mest konstaterade att man tappar styrka snabbt. Nu har jag återigen börjat väga allt jag äter. För att ha koll. Ska ligga runt 1500 kalorier ett tag (äter man julmat får man lida pin).
Citera
2025-01-04, 12:40
Medlem
Citat:
Jag har aldrig frontat. Är det att rekommendera just med EQ? Antar att du tänker på att det är en rätt långsam olja?

Många gör ju det för att komma upp i den steady state nivå dom siktar på snabbare. Istället för 8-10 veckor kan det gå på 2 veckor, men det förutsätter då att du sätter 1.2g istället för 600mg första två veckorna vilket inte är så lockande, ökar risk för bieffekter. Om man inte har bråttom vilket man inte bör ha när man sysslar med steroider är det nog bättre att låta det ta sin gång och bygga upp långsamt.
Citera
2025-01-04, 17:12
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Många gör ju det för att komma upp i den steady state nivå dom siktar på snabbare. Istället för 8-10 veckor kan det gå på 2 veckor, men det förutsätter då att du sätter 1.2g istället för 600mg första två veckorna vilket inte är så lockande, ökar risk för bieffekter. Om man inte har bråttom vilket man inte bör ha när man sysslar med steroider är det nog bättre att låta det ta sin gång och bygga upp långsamt.

Ja, jag håller med om att skynda långsamt. Efter ungefär samma filosofi har jag alltid börjat på låga nivåer när jag provat ett nytt prepp. Så vet jag hur jag reagerar och om allt känns bra, kan jag höja den dosen.
Citera
2025-01-04, 17:19
Medlem
IvanDF3s avatar
RÜCK-TAG!

Ett rätt bra ryggpass blidde det. Fem olika övningar och reps mellan 6-10. Är en bit ifrån mitt vanliga mojo och effektivitet men det kommer snabbt tillbaka.

Övningar
Sittande T-bar i maskin: 4 x 10
Pulldowns i maskin: 10, 8, 7 & 4
Maskin för övre rygg: 4 x 10, droppset i det sista
Latsdrag med omvänt grepp (gillar den allt mer): 4 x 8-10
Sittande low row i maskin: 3 x 6 + 1 avslutande droppset

I övrigt och som vanligt med järnkoll på kosten. Har 1600 bra kalorier som tak.

Kör hårt! // Ivan
Citera
2025-01-05, 15:33
Medlem
IvanDF3s avatar
ETT BÄTTRE ARM- OCH MAGPASS, MINSANN!

Precis avslutat 50 min för triceps och biceps (jag måste, måste ge också underarmarna lite extra stryk) samt mage. Jag har en skada i ryggen som tyvärr stopp för en del favoritövningar inklusive de flesta magövningar med undantag för mitt gyms Abductor Crunches. Så den blir min (enda) stapelvara.

Övningar
Tricepspress med vinklad stång och kabeln helt lodrät: 15, 12, 10, 7 resp 4 reps i pyramid
Hammercurls med rep: 4 x 15
Tricepspressar med rep så att händerna kommer bakom ryggen: 4 x 12
Ab crunches i maskin: 4 x 15
Scottcurl med EZ-stång: 4 x 10 (fick blodsmak i munnen i sista setet)
Liggande tricepspressar med Ez-stång: 12, 11, 7 och 8 (gav mig fan på klara fler än 7 reps i sista setet)
Scottcurl i maskin: 4 x 10

Jag hade tänkt avsluta med smal bänkpress i Smith-maskinen men där parkerade två tjejer i drygt en halvtimme. Fråga: Varför har inga gym två Smith-maskiner?

Kosten i dag hamnar på 1600 kcal med ca 180 gram protein, 85 gram kolhydrater och 60 gram fett. Bestående av (primärt) kycklingfilé, ryggbiff, ägg, proteinshake samt kvar. Kolhydrater i form av vitkål, broccoli, potatis och jordgubbar. Fet i form av cocosolja, ister, olivolja och hederligt jävla smör

Har du ditt pass kvar? Bra. Kör hårt (för det börjar jag göra nu igen)! // Ivan
Citera
2025-01-06, 17:20
Medlem
IvanDF3s avatar
AXLAR & FÅGELSKÅDNING AV TRENTUPPAR!

I går och i dag har jag sett två olika grova killar på gymet. Som på långt avstånd bara lyyyyyyyyser att de preppar. Om man jobbade som polis med att haffa de som använder sig av steroider...alltså, hur skulle det ens vara möjligt att inte haffa rätt 10 ggr av 10? De kanske ligger på helt andra kurer än att de just för tillfället inkluderar Tren. Men jag kallar deras fysik för Tren-looken. Jag tror att ni förstår vad jag menar utan att förtydliga det mer än så. Vad jag inte förstår, är att de skyltar så uppenbart och tydligt med att de är on the juice? Men jag gissar att egot och självbekräftelsen överskugga förståndet. Varför träna i minimala linnen när de hade kunnat gömma sig i en stor, svart hoodie?

Från tuppar till delts, som jag körde i dag. Planen var egentligen att köra ben men jag kände av mitt pajiga knä rätt ordentligt så ben och röv får vila tills i morgon.

Övningar
Liggande kryssdrag för baksida delts: 4 x 15 samt ett avslutande set med 30 reps
Militärpressar i maskin med fria vikter: 12, 10, 8 & 6 (min köttövning)
Rear delts i peck deck: 4 x 15
Sittande axelpressar i maskin med viktmagasin: 12, 11, 8 & 7

17 set på 31 minuter. Rätt bra pass, faktiskt. Just nu ligger jag på ca 80% av min normala styrka. I maskinpressar med fria vikter reppar jag i vanliga fall på 120 kilo. Nu: 100 kg. Så min målsättning för januari är att närma mig 100 procent.

Jag hade tänkt köra sittande militärpressar i smithen (den var dessvärre konstant ockuperad av ännu en tjej - fattar inte, tjejer bosätter sig alltid smithen) och en rätt bra maskin för utsida axlar. Men den var trasig. Det är tyvärr den enda isoleringsövning för utsida axel som just nu fungerar för mig. Nåja, gymet brukar vara snabba på att laga trasig utrustning.

Kosten i dag landar på 1700 kcal:
Protein: 185 gram
Kolhydrater: 100 gram
Fett: 60 gram

I morgon bitti väntar som sagt ben och röv. Smärtar mitt knä blir det pecs. Tror jag. Det visar sig

Kör hårt nu! / /Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in