2024-11-24, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
ETT MINDRE LYCKAT AXEL- & MAGPASS

Mitt tänkta pass blev inte mindre bra på grund av att jag var f*ttig. Utan för att min favorit-axelmaskin och magmaskin var trasiga och reparatör på väg. Det blev ändå 15 bra set och jag hade tänkt avsluta med en kabelövning men allt var upptaget. Jag kör mage tillsammans med ben i morgon bitti istället.

Övningar
* Militärpress i smithmaskinen, pyramid- + dropset: 10, 8, 6, 5 (80 kg), 6, 7 resp. 12 reps
* Reversed pec deck: 4 x 15 (där jag anpassade vikten så att jag med nöd och näppe klarade rep 13-15)
* Sittande axelpress i maskin med viktmagasin: 4 x 12

Välmående
Jag klev av testo 280 mg/ew för ett par veckor sedan. Cold Turkey. Det klingande obemärkt förbi. Känner just ingenting speciellt just nu. Varken till eller från, upp eller ned. Jag är jag, som vanligt. Jag fortsätter att sakta men säkert bli av med bodyfat vilket framför allt syns på magen och magens sidor. Jag har inte så många kilon att skala bort nu förrän jag borde börja kunna skönja magmusklerna. Det går sakta nu mot slutet. Å andra sidan har jag 0 och ingen brådska. Det får ta den tid det tar, helt enkelt.

Kost
I dag ser jag ut att hamna på 2050 istället för planerade 1800 kcal. Det är fettet som drar iväg men kolhydraterna hller jag i schack (87 gram där mitt dagliga tak är 99 gram).

Om jag inte får ett ryck och tränar senare i kväll (mindre sannolikt) blir det soffläge efter middagen (mer sannolikt). Ni andra: Kör hårt satan!

//Ivan

Snarare, var det någon särskild anledning att du klev av denna gången?
Citera
2024-11-24, 18:01
Medlem
Citat:
Ja, jag tror jag har turen att min kropp och system hanterar ASS så bra som det nu är möjligt. Jag har bara märkt av de positiva men inte några negativa effekter. Eller jo: Tre veckor in på Tren i mixen, svettades jag som en galning. Alltså helt, helt sinnessjukt.

Mina första kurer var testo only. Jag började med 250 mg ew och fick fantastiska resultat. Senare gick jag över till att köra 500 mg i veckan och därpå adderade jag till 300 mg deca. Den mixen, 500 + 300 mg testo/nandrolone skapade underverk. Jag gillar fortfarande kombinationen och körde den senast förra året.

Men det är bra att börja enbart med testo. Så lär du dig den oljan = kan sedan känna vilken skillnad en andra olja ger. Och hur du reagerar på den.

Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Du kommer riktigt långt med testo only dom två första åren, som Ivan säger kan man få otroliga resultat på så lite som 250mg/vecka i början, sen är det bara att höja med tiden och se hur långt upp man kan pusha det utan att behöva använda en AI.

Tackar båda för info här, har vart i 200-250mg tankarna så det verkar ju oneklgien lovande. Kanske blir det i australien där det inte är lika jävligt med polis och annat eftermäle som lurpassar. Tål att tänkas på!
Citera
2024-11-25, 07:31
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Snarare, var det någon särskild anledning att du klev av denna gången?

Nej det var mer som att min kropp bara bad mig om en paus + att det känns bra med en total vila från prepp fram till att jag och Twinlab9999 kör igång vår gemensamma kur i februari.
Citera
2024-11-25, 07:37
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Har du inga inplanerade deload veckor i ditt schema?

Du kör ju riktigt hög volym så det leder ju till hög fatigue rätt snabbt.

Jag har börjat cykla volym med hög volymi 6-veckors block och 0-2 RIR och alltid inplanerad deload den 7:e veckan sen börjar det om.

Rekommenderas då jag ser att du är en som snarare har svårt att hålla tillbaka än en som måste pushas.

Om jag blickar tillbaka, visar det sig mer eller mindre alltid att perioder med lättare belastning och högre reps avlöser mina tyngre veckor. Och mellan varven - som just nu - blir det att jag tar ett par dagar med total vila. Då jag (antagligen) också laddar om. Så jag köper helt din tanke med att deload:a
Citera
2024-11-25, 07:39
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winny123
Har helt missat att du är åter Ivan den förträfflige!

Blir till att backa några sidor och kvällsliteraturen är räddad😆🫡

Winny!!

Vad kul att du tittade in, allt bra med dig?
Citera
2024-11-25, 11:58
Medlem
Citat:
Nej det var mer som att min kropp bara bad mig om en paus + att det känns bra med en total vila från prepp fram till att jag och Twinlab9999 kör igång vår gemensamma kur i februari.

Det blir kul att se hur erat östrogen svarar på samma dos EQ, ena kanske det nukar östrot på helt. Blir även kul att se hur erat EVF och hemoglobin kommer skilja sig, så snälla ladda upp blodmarkörer när det är dags 😊
Citera
2024-11-25, 12:44
Avslutad
Citat:
Winny!!

Vad kul att du tittade in, allt bra med dig?

Allt är bara bra nu. Har haft ett par tuffa månader med bortgångna släktingar och begravning på begravning men så är tyvärr livets gång.

Haft en enorm fokus på löpningen senaste tiden och tränar just i detta nu stenhårt inför UTMB's kullamannen 100miles 2025😁💪
Citera
2024-11-26, 20:25
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Det blir kul att se hur erat östrogen svarar på samma dos EQ, ena kanske det nukar östrot på helt. Blir även kul att se hur erat EVF och hemoglobin kommer skilja sig, så snälla ladda upp blodmarkörer när det är dags 😊

Det ska vi försöka lösa
Citera
2024-11-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twinlab9999
Det ska vi försöka lösa

Nice, ser fram emot det 👍
Citera
2024-12-02, 21:21
Medlem
IvanDF3s avatar
Jag har lyckats vara sjuk i över 1.5 vecka. Hopplöst. Men så fort jag kan träna så kommer uppdateringar!
Citera
2024-12-09, 21:13
Medlem
Hoppas du är på bättringsvägen Ivan och att du är igång snart igen!
Citera
2024-12-25, 16:00
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKpenguin1
Hoppas du är på bättringsvägen Ivan och att du är igång snart igen!

Tack kompis, nu är det dags att göra just det. Köra igång igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in