Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-01-05, 22:11
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hgt7rrifc
Ja visa att du är välbeställd.
Man måste prata med tjejer för att de ska kanske vilja knulla. Om man inte är rik.

Jag förstår att du inte pratar om Att köpa sex, utan snarare drinkar/mat.

Sol och vårare funkar alltid och när du får musen i fällan tämj den ordentligt.
Senast redigerad av dansquelcas 2025-01-05 kl. 22:13.
Citera
2025-01-05, 22:21
Medlem
Citat:
De har en stark säker personlighet. Klarar av att vara gränslösa och ta för sig på ett buffligt sätt, men gottgöra för det genom att ha glimten i ögat.

Det är vad jag tror.
Det kan nog stämma till en viss del.
Men jag tror det är något annat mer fysiskt som gör det.
Något som är inprogrammerat i kvinnornas DNA att reagera för.
Kvinnor som normalt sett är tråkigheten själv eller enormt reserverade kan på firmafester eller partyn helt förändra sig och ha sex men någon dom aldrig träffat tidigare.
Jag pratar givetvis inte om kvinnor i allmänhet, utan mer om dom killarna som alltid får ligga.
Jag tror det mer har att göra med dofter eller andra orsaker.
Självklart så kan inte mannen vara oattraktiv.
Men att se ut som en fotomodell behöver inte ge samma effekt.
Mn kompis ser ut som en ung Persbrandt, men likförbannat får han inte ligga speciellt ofta.
Citera
2025-01-05, 22:22
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Det kan nog stämma till en viss del.
Men jag tror det är något annat mer fysiskt som gör det.
Något som är inprogrammerat i kvinnornas DNA att reagera för.
Kvinnor som normalt sett är tråkigheten själv eller enormt reserverade kan på firmafester eller partyn helt förändra sig och ha sex men någon dom aldrig träffat tidigare.
Jag pratar givetvis inte om kvinnor i allmänhet, utan mer om dom killarna som alltid får ligga.
Jag tror det mer har att göra med dofter eller andra orsaker.
Självklart så kan inte mannen vara oattraktiv.
Men att se ut som en fotomodell behöver inte ge samma effekt.
Mn kompis ser ut som en ung Persbrandt, men likförbannat får han inte ligga speciellt ofta.

Dofterna
Leendet
Blicken

Kanske är det som är "det" 😀🤔
Citera
2025-01-05, 22:23
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ja, det är väl genom att fråga nummer?

Fråga nummer, fråga nummer... äääh du låter ju som en repig skiva som hakat upp sig. Alltså, jag tror bestämt att du har tagit upp den här saken i flera trådar här på Flashback förut, det var därför vi kände igen varandra här sedan innan. Vet inte hur många hundratals inlägg i trådarna som du bara repeterar samma sak om och om igen som en papegoja "Jag går fram och frågar om nummer" och vad ska hända sedan då hade du tänkt dig? Om du inte kan prata med en tjej innan, varför skulle du plötsligt klara det bättre bara för att du har hennes mobilnummer? Du har sedan en märklig syn på tjejer/kvinnor överlag tycker jag, du verkar tro att dom är några slags aliens av något slag eftersom du inte vet vad du ska säga när du möter eller ser dem. Tänk om istället! Hur pratar du med människor i allmänhet? Liksom killar så är tjejer faktiskt människor. Hur pratar du med killar som du möter- testa den metoden på tjejer också, det kommer säkert att fungera. Jag brukar göra så, det fungerar alltid för mig·
Citera
2025-01-05, 22:26
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Fråga nummer, fråga nummer... äääh du låter ju som en repig skiva som hakat upp sig. Alltså, jag tror bestämt att du har tagit upp den här saken i flera trådar här på Flashback förut, det var därför vi kände igen varandra här sedan innan. Vet inte hur många hundratals inlägg i trådarna som du bara repeterar samma sak om och om igen som en papegoja "Jag går fram och frågar om nummer" och vad ska hända sedan då hade du tänkt dig? Om du inte kan prata med en tjej innan, varför skulle du plötsligt klara det bättre bara för att du har hennes mobilnummer? Du har sedan en märklig syn på tjejer/kvinnor överlag tycker jag, du verkar tro att dom är några slags aliens av något slag eftersom du inte vet vad du ska säga när du möter eller ser dem. Tänk om istället! Hur pratar du med människor i allmänhet? Liksom killar så är tjejer faktiskt människor. Hur pratar du med killar som du möter- testa den metoden på tjejer också, det kommer säkert att fungera. Jag brukar göra så, det fungerar alltid för mig·

Dör jag oskuld, så dör jag oskuld.

Jag slipper iallafall få ett jobbigt samtal med chefen om tjejen hittar mig på jobbet och klagar.

Jag vill ha GARANTI på att jag INTE kommer få sparken.
Vet du hur jobbigt det är att vara arbetslös?
Citera
2025-01-05, 22:30
Medlem
Citat:
Dofterna
Leendet
Blicken

Kanske är det som är "det" 😀🤔
Packa ihop dom ingredienserna till något som går att sälja och funkar så blir du världens rikaste person..
Citera
2025-01-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eggrorat
Repliker och "hur man pratar" är ofta övervärderade när det gäller attraktion, för människor reagerar i första hand på känslor och energi, inte på de exakta orden du säger. Vi kanske tror att vi kan imponera med rätt ord eller skämt, men i själva verket handlar det om något mycket djupare. Människor uppfattar och reagerar på "vibbar" – den energi och de känslor som finns i rummet, inte vad du säger. Det är som när någon kommer in i ett rum och du känner om de har en bra eller dålig dag, utan att de ens behöver berätta om det.

När vi pratar, är det ofta inte orden som gör intryck, det är känslan som de orden bär med sig. Hur du säger något, kroppsspråket, ögonkontakten och tonläget spelar en mycket större roll än själva innehållet. Om du till exempel säger något osäkert eller tveksamt, kommer den andra personen att känna det, även om orden du säger är tänkta att vara självsäkra. Ditt inre tillstånd speglas i det sätt du kommunicerar på, och det är det som andra reagerar på.

När vi möter någon, är vi ofta mer intresserade av hur vi "känner" runt den personen än exakt vad de säger. Det är därför repliker, pick-up lines eller förberedda svar inte fungerar särskilt bra – de är inte autentiska och kan lätt kännas som ett försök att manipulera. Istället handlar det om att vara äkta och ge av den rätta energin. Om du är avslappnad, självsäker och närvarande, kommer den personen att känna det – de kommer att uppfatta de "vibbar" du sänder ut, och det är vad som verkligen spelar roll.

Så, det handlar inte om att säga rätt saker vid rätt tillfälle, utan om att skapa rätt känsla och energi. Om du är äkta, självsäker och öppen, kommer de rätta orden komma naturligt, och det är den känslan som kommer att skapa attraktion.

Attraktion är som att leka med havets vågor eller magneter som dras till varandra. Det handlar om att skapa en rörelse, en slags fram och tillbaka, där du ger lite, men inte allt på en gång. När du håller lite tillbaka, men ändå släpper fram tillräckligt, växer en spänning – som en våg som rullar in mot stranden och drar sig tillbaka igen. Det är det här som gör att folk blir nyfikna och vill komma närmare.

Att försöka vara rationell när det gäller attraktion är som att försöka lösa ett pussel som egentligen inte finns. Det handlar inte om att lägga ut alla bitar på ett logiskt sätt för att få en "lösning" eller en förutsägbar utgång. Attraktion är inte ett problem som måste lösas eller en utmaning som kräver att du analyserar varje liten detalj. Om du försöker använda för mycket logik för att förstå eller kontrollera attraktionen, fastnar du i en fälla där du överanalyserar och förlorar det spontana och äkta i mötet med andra människor.

Rationalitet, när det gäller attraktion, leder ofta till överansträngning – du kanske börjar fundera på vad du ska säga, om det här är rätt tid att röra vid någon eller om din "plan" kommer att fungera. Men det är inte så det funkar i verkligheten. Det handlar om känslor, energi och samspel, och dessa saker går inte att tvinga fram med logik. De händer när du är autentisk, när du är närvarande och inte överväger varje steg du tar. Människor attraheras av den energi du utstrålar, inte de rationella argumenten du försöker bygga upp.

Så, istället för att försöka hitta lösningar på ett "problem", släpp taget om behovet att förstå och kontrollera varje liten aspekt av attraktionen. Sluta tänka på det som ett pussel och börja se det som en känslomässig dans, där det viktiga är att vara i nuet, vara äkta och följa den energi som uppstår mellan er. När du inte försöker vara "rätt" eller "logisk" öppnar du dörren för något mer spontant och magiskt – en attraktion som bygger på känslor, vibbar och ömsesidig förståelse, inte på rationella beslut.

Kandidat till månadens inlägg på Flashback.
Citera
2025-01-05, 22:31
Citat:

Varenda kille har lurat i mig att de är som.aliens.

Vet du hur stort det där "kvinnor är som utomjordingar" är?
Jag vet att allt inte är seriöst menat, men det är så jävla många som säger sådär. Till slut börjar man tro på det.

Jag tycker tjejer är 2000000000000/10 svåra, du får tycka jag är efterblivet sär-skitpucko.
Gör det, tyck det du!

God natt sen!
Citera
2025-01-05, 22:35
Citat:

Vad är hemligheten då?
Vad är hemligheten med att få ligga?
Senast redigerad av Hgt7rrifc 2025-01-05 kl. 23:11.
Citera
2025-01-05, 22:40
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Dör jag oskuld, så dör jag oskuld.

Jag slipper iallafall få ett jobbigt samtal med chefen om tjejen hittar mig på jobbet och klagar.

Jag vill ha GARANTI på att jag INTE kommer få sparken.
Vet du hur jobbigt det är att vara arbetslös?

Jag har varit arbetslös stora delar av mitt liv. Du repeterar bara samma sak om och om igen, att du ska gå fram och fråga om nummer och att du sen riskerar ditt arbete. Flera personer här i tråden och i andra trådar försöker ärligt ge dig goda råd och vill hjälpa dig, men du lyssnar ju inte överhuvudtaget. Du bara repeterar typ samma mantra hela tiden som svar. Att kommunicera med dig är som att prata med en vägg eller som att hälla vatten på en gås, för du vill väl egentligen inte ha hjälp, så enkelt är det. Du vill inte ta emot goda råd, utan du vill visst leva kvar i din fråga-om-nummer-och-bli-av-med-jobbet-vanföreställning. Jidder..
Citera
2025-01-05, 22:55
Citat:
Jag har varit arbetslös stora delar av mitt liv. Du repeterar bara samma sak om och om igen, att du ska gå fram och fråga om nummer och att du sen riskerar ditt arbete. Flera personer här i tråden och i andra trådar försöker ärligt ge dig goda råd och vill hjälpa dig, men du lyssnar ju inte överhuvudtaget. Du bara repeterar typ samma mantra hela tiden som svar. Att kommunicera med dig är som att prata med en vägg eller som att hälla vatten på en gås, för du vill väl egentligen inte ha hjälp, så enkelt är det. Du vill inte ta emot goda råd, utan du vill visst leva kvar i din fråga-om-nummer-och-bli-av-med-jobbet-vanföreställning. Jidder..

Kan du inte bara berätta vad hemligheten med att få ligga är då?

Hur kan det vara så svårt? Ni sitter där och repeterar om och om och om igen "Det är JÄTTE-lätt att få ligga! "

Ändå kan ni inte berätta vad hemligheten är.

Jag är snart 40 år, och har kanske ändå levt halva mitt liv. Jag kanske dör imorgon i en bilolycka.

Dör jag utan att ha fått ligga, ja då är det väl ödet. Ni vägrar berätta hemligheten.
Citera
2025-01-05, 22:57
Citat:

Varför kommer inte hon att klaga?
För att tjejer gillar snygga killar?

Varför kommer det inte hända? Kan du se in i huvudet på de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in