2025-01-05, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hgt7rrifc
Tack, jag tar till mig. Men först måste större saker i mitt liv lösas.

Nej.

Det ska ske simultant.
Vänta inte på “imorgon”, för imorgon har en egen imorgon som du kan skylla på.
Det är en ursäkt som du tar till för något som känns lite läskigt. Det är lika läskigt imorgon och det handlar om att börja bryta sig ur sin egen komfortzon.

Men tro mig, det läskiga är att stå där om 50 år och inse att ditt liv styrdes av dina rädslor och istället för att börja, så väntade du på ”rätt tillfälle”.
Du vill inte vara den killen.
Citera
2025-01-05, 11:00
Medlem
ShlomoMoskowitzs avatar
Citat:
Vad betyder status förresten? Aldrig förstått det riktigt

Social status!

Kvinnor är Hypergamous. Läs på om Hypergami inom date:ing.

Kvinnor är hierarkiska (finns detta ordet?)😄

De sorterar in män i kategorier/hierarkier. Här har social status all betydelse!
Citera
2025-01-05, 11:17
Citat:
Ursprungligen postat av ShlomoMoskowitz
Social status!

Kvinnor är Hypergamous. Läs på om Hypergami inom date:ing.

Kvinnor är hierarkiska (finns detta ordet?)😄

De sorterar in män i kategorier/hierarkier. Här har social status all betydelse!

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Social_status

"Social status är inom sociologin ett begrepp som beskriver hur individer och grupper rankas i ett samhälle baserat på egenskaper, handlingar eller resurser.[1] Social status bland människor kan bland annat baseras på yrke, egendom, inkomst, utbildning, levnadsförhållanden och tillgången till materiella och kulturella resurser.[2] En individs status och färdigheter är inte permanent utan kan variera både över tid och plats. Social status har beskrivits som en av de viktigaste incitamenten och drivkrafterna gällande socialt beteende.[1]"
Citera
2025-01-05, 12:06
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Börja prata med de som har betalt för att vara trevliga mot dig.

Hon i kassan på ICA, fiket, ja alla kassor/butiksbiträden du möter.

Välj frisör efter ändamål och lär dig kallprata, ställa frågor, svara på frågor och bemöta det med motfrågor.

Det måste bli en vana att prata med alla, för annars så kommer du missa chansen när HON dyker upp, och du står där och säger istället ingenting, för att sen ångra att du inte ens försökte (de flesta människor har några såna redan).

Och pratar du med alla, så kommer du ta dig till situationer och ställen som du annars hade missat helt. Allt från en ny vänskap till ett förhållande som du kanske inte visste att du sökte ens, men det visade sig senare att ni passade superbra ihop.

Det här är bra råd som du fått.
Träna ditt självförtroende.

Och tillfällen finns överallt. På gymet, på busshållplatsen, på biblioteket o s v.

Går du med dina arbetskamrater ut och äter lunch?
Går du med dem på AW?

Tänk hundtricket fast utan hund.

Det finns mängder av tillfällen att träna på att umgås med folk.

————————————
M v h RFT (fd parterapeut/familjerådgivare)
Senast redigerad av RFT 2025-01-05 kl. 12:09.
Citera
2025-01-05, 12:11
Medlem
Citat:
Vad betyder status förresten? Aldrig förstått det riktigt

Fin dyr bil, dyr klocka, dyra finna kläder, mycket pengar på kontot, bostadsrätt i dom finna kvarteren! Lite enkelt förklat.
Påklistrad fasad bara!

Och sådant går kvinnor igång på, kvinnor ser en potensuel pappa till hennes framtida barn och familje försörjare i det.

Ofta är det ett rövhål med narcissistiska och psykopatiska drag som besitter den typen av status.
Citera
2025-01-05, 12:18
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Fin dyr bil, dyr klocka, dyra finna kläder, mycket pengar på kontot, bostadsrätt i dom finna kvarteren! Lite enkelt förklat.
Påklistrad fasad bara!

Och sådant går kvinnor igång på, kvinnor ser en potensuel pappa till hennes framtida barn och familje försörjare i det.

Ofta är det ett rövhål med narcissistiska och psykopatiska drag som besitter den typen av status.

Om inte de sakerna är möjliga får man fejka det, eller ha något annat. Kanske vara bra på att spela musik, eller sjunga.

Jag vet folk som aldrig någonsin haft 1 krona. Trots det har de fått ligga.
Då pratar vi inte hemlösa, utan bara panka människor.
Citera
2025-01-05, 12:27
Medlem
Citat:
Om inte de sakerna är möjliga får man fejka det, eller ha något annat. Kanske vara bra på att spela musik, eller sjunga.

Jag vet folk som aldrig någonsin haft 1 krona. Trots det har de fått ligga.
Då pratar vi inte hemlösa, utan bara panka människor.

Så är det, somliga har talets gåva som kompensation för status och ibland bara faller man för varandra, ibland på jobbet ibland på gemensamm hobby kanske! och ibland så fixar föräldrarna någon kusin att gifta sig med! Lite beroende på var man kommer ifrån 😉
Citera
2025-01-05, 12:53
Finns det något typiskt som alla tjejer gör för att visa att de är intresserade då?

Om hon först tittar och sen tittar bort, då är hon inte intresserad.
Har jag fel?
Citera
2025-01-05, 12:53
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
ibland bara faller man för varandra, ibland på jobbet ibland på gemensamm hobby kanske

Att vara där folk är, oavsett om man är med vänner och bekanta, arbetskamrater eller ensam, det är bra.

Ta alla tillfällen som ges till att träna på att prata med folk. Jag var ute med hunden för en stund sedan - det tog inte mer än 10 min förrän jag blev tilltalad av en äldre dam och det blev en liten pratstund om ditt och datt.
I somras när jag en mycket tidig morgon var ute med hunden mötte jag en betydligt yngre kvinna, också med hund, och hon sa ”får de hälsa på varandra?”

Hundtricket må vara en kliché, men en söt hund är faktiskt en samtalsstartare.

——————————————-
Citera
2025-01-05, 13:25
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Finns det något typiskt som alla tjejer gör för att visa att de är intresserade då?

Om hon först tittar och sen tittar bort, då är hon inte intresserad.
Har jag fel?

Så är det på krogen kanske. Och krogen är väl inte det bästa stället om du vill ha något varaktigt.
Du är ett oskrivet blad för de du möter. På krogen gör folk ytliga bedömningar.
Men om du t ex är på biblioteket och tittar bland böcker i hyllan och det bredvid dig står en kvinna och gör likadant, så har du ju en helt annan samtalsöppnare (eller på gymet) än vad du har en lördagskväll på krogen.

—————————
Senast redigerad av RFT 2025-01-05 kl. 13:33.
Citera
2025-01-05, 13:27
Medlem
Har redan svarat på hundratals av dessa jäkla trådar.

Med tanke på att din trådstart är så oerhört jävla fattig så får jag anta att du är totalt clueless när det kommer till att fixa fitta.

Kortfattat: du är en liten tölp som enbart kommer att ha chans på feta brudar.

1. Träna för fan, 3-4 gånger i veckan. Läs på så att du inte gör dig illa
2. Sluta spela Call of Duty och runka varenda jävla kväll. Du måste förstå att detta gör dig till en ointressant loser för tjejer. Tjejer vill ha någon de kan ha roligt tillsammans med emellan knullen. Skaffa vettiga hobbies.
3. Skaffa bättre jobb och mer $$$
4. Fokusera på att ha roligt, inte på att få knulla. Tjejer kan se dina intentioner på miiiiiiils avstånd.
5. Sluta skapa egna trådar för att få allting matat på en jävla silversked. Du är en sån där jävel på jobbet som bara ställer frågor om exakt allting utan att ens försöka först själv. Sök på befintliga trådar din jävla mupp.
6. Du måste för fan börja våga prata med brudar, de bits fan inte. Gå ut och prata med 100 tjejer. Du kommer kanske misslyckas med 100 av dem, ta det som en man. Prata med 100 till, lyckas få 1 att skratta. Då kan ni dela nummer/snap/insta/tiktaktok eller vad fan nu kidsen använder.

Ska det vara så jävla svårt?? Borde enbart finnas 1 jävla tråd, svär att vi har en miljon losers i Sverige och varenda en av dem har känt behov av att sprida att de är helt fittlösa på en tråd i Flashback.

Ja jag är fan hård mot dig och det är precis det du behöver, så ta till dig den här skiten nu.
Citera
2025-01-05, 13:28
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ja, hur? Det finns inget facit, nej jag vet det.

Ingen trolltråd, jag har inte lärt mig det.

Kvinnor och män har generellt olika sätt att tala med varandra.
Män mal på, bygger en tegelstensmur av sitt samtal, ett parallellt järnvägsspår som sällan korsar varandra.
Kvinnor gör en gemensam väv av sitt samtal.

Exempel:
En man säger att han gjort / köpt något.
Han manlige kamrat svarar att han också köpt / gjort något.
En kvinna säger att hon köpt / gjort något.
Hennes väninna ställer då frågor gällande köpet / sysslan, sedan svänger samtalet in på väninnans saffransbullar och vidare till vilken väg som är bäst från X till Y.

För att fånga en kvinnas intresse måste Du kommunicera på ett ömsesidigt och nyfiket sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in