Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-01-05, 21:39
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Förstår vad du menar nu.

Du måste vara försiktig med vad du säger.

Ok att säga till tjejer:

”Hej, fin färg på dina kläder, man blir verkligen glad av att se dig” (eller liknande, något som du verkligen genuint tycker själv)

INTE Ok:

Fan såg ett klipp på YouTube

Ta bort det där om Johan tack
Citera
2025-01-05, 21:45
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hgt7rrifc
Där ger jag dig rätt.
Vara lite halvgalen och göra som de på YT
Gå fram och fråga nummer
Är det att sticka ut?

Det är 100% osvenskt att göra så, har jag hört.

Sticka ut = skulle väl säga att skaffa sig uppmärksamhet utan att överdriva. Hur gör man det? Ja det är en bra fråga.
Citera
2025-01-05, 21:49
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja gå fram och säga "Tja, kan jag få ditt nummer?" Normal replik.

Jag kommer inte fråga exakt det, för om man tänker "nu ska jag säga sådär" så händer det inte, det blir något helt annat. Som vanligt, alltid så och jag hatar att det alltid blir så.

Oavsett, jag tror hon ska tycka illa om jag frågar den frågan med just de orden. Det är vad jag tyvärr tror.
Jag tror hon ska hitta mig på jobbet och klaga.

Du säger att risken är obefintlig, jag försöker förklara att jag tror inte risken alls är obefintlig. Varför? Därför att jag bara helt enkelt tror det, pga paranoia och att jag är SJUKT rädd för tjejer.

Ta bort allt om Johan, det blev fel. Jag tog bort allt jag skrev.

Grejen med ”Kan jag få ditt nummer?” är:

1. Tänk på en raggningsreplik, vilken som helst… det först som kommer till dig är förmodligen ”kan jag få ditt nummer”. Det är förutsägbart och ostigt. Sån skit tråkar ut tjejer som fan. Sorry, men i dagens läge så handlar det om att överraska tjejerna med något de inte hört förut. ”Tja äre bra eller?” har redan varenda tjej hört en miljon gånger ute och på alla dejtingappar. Var unik istället, kom på nåt nytt!

2. Som jag förklarat innan. Du ber en annan person om att få något helt utan att ge något tillbaka. Så länge du inte ser ut som en jävla filmstjärna (vilket ingen annan snubbe gör heller) så blir det mest en egoistisk handling om du bara frågar om nummer det första du gör.
Citera
2025-01-05, 21:50
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Sticka ut = skulle väl säga att skaffa sig uppmärksamhet utan att överdriva. Hur gör man det? Ja det är en bra fråga.

Ja, det är väl genom att fråga nummer?
Citera
2025-01-05, 21:51
Citat:
Grejen med ”Kan jag få ditt nummer?” är:

1. Tänk på en raggningsreplik, vilken som helst… det först som kommer till dig är förmodligen ”kan jag få ditt nummer”. Det är förutsägbart och ostigt. Sån skit tråkar ut tjejer som fan. Sorry, men i dagens läge så handlar det om att överraska tjejerna med något de inte hört förut. ”Tja äre bra eller?” har redan varenda tjej hört en miljon gånger ute och på alla dejtingappar. Var unik istället, kom på nåt nytt!

2. Som jag förklarat innan. Du ber en annan person om att få något helt utan att ge något tillbaka. Så länge du inte ser ut som en jävla filmstjärna (vilket ingen annan snubbe gör heller) så blir det mest en egoistisk handling om du bara frågar om nummer det första du gör.

Aldrig lärt mig några raggningsrepliker.

Jag kommer inte på nåt att fråga. Jag gör verkligen inte det.
Man frågar iallafall inte "Hej, vill du knulla?"
Citera
2025-01-05, 21:52
Medlem
Citat:
Jag vet att jag tjatar nonstop om han och YT killarna.

Det är så jag känner är min metod, min stil.
Ungefär som att vissa gillar action, andra föredrar komedier. En del tittar bara på skräck.
Folk är olika helt enkelt, och jag kan bara vara mig själv.

Jag har alltid varit lite som de på YT, jag vet det. RandomMakingMovies alltså. Det är sån jag är.

Bra att du hittat din stil.

Det är tyvärr inte min stil, så jag kan inte hjälpa dig mer.

Mitt sista tips är att du måste börja våga köra på det. Gå ut och fråga själv, kolla inte bara på YouTube, du behöver din egna erfarenhet. Du måste bli modig nog att våga misslyckas.
Citera
2025-01-05, 21:53
Citat:
Bra att du hittat din stil.

Det är tyvärr inte min stil, så jag kan inte hjälpa dig mer.

Mitt sista tips är att du måste börja våga köra på det. Gå ut och fråga själv, kolla inte bara på YouTube, du behöver din egna erfarenhet. Du måste bli modig nog att våga misslyckas.

Och du tror inte att 99% kommer, om de hittar mig på jobbet, att klaga?
Du tror inte det?
Citera
2025-01-05, 21:58
Citat:
Förstår vad du menar nu.

Du måste vara försiktig med vad du säger.

Ok att säga till tjejer:

”Hej, fin färg på dina kläder, man blir verkligen glad av att se dig” (eller liknande, något som du verkligen genuint tycker själv)

INTE Ok:

Fan såg ett klipp på YouTube om en psykopat som hette Juha!

Ta bort det där om Juha
Citera
2025-01-05, 22:01
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ja, det är väl genom att fråga nummer?

Du får väl testa, men risken finns kanske att tjejen blir lite obekväm av sig och tycker du går för fort fram.
Citera
2025-01-05, 22:03
Medlem
Citat:
Ja, hur? Det finns inget facit, nej jag vet det.

Ingen trolltråd, jag har inte lärt mig det.
Jag är definitivt ingen brudmagnet, men inte heller helt off när det gäller att träffa/dejta kvinnor.
Men en sak är säker, vissa killar har ”det” som får annars svårflörtade kvinnor att tappa alla hämningar/spärrar.
Jag har sett det i mitt kompisgäng, på jobbet, osv.
Kvinnor som normalt är reserverade ligger med någon direkt.
Det har typ 60% med utseende att göra men dom sista 40% är utstrålning hos killen som bländar kvinnorna.
Så acceptera faktum, majoriteten av män har inte ”det”.
Men det brukar ordna sig ändå.
Tänk om man kunde framställa ”det” på något sätt kemiskt eller artificiellt för vanliga killar med.
Ja då skulle barnafödandet slå rekord.
Citera
2025-01-05, 22:03
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Du får väl testa, men risken finns kanske att tjejen blir lite obekväm av sig och tycker du går för fort fram.

🫤
Citera
2025-01-05, 22:05
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Jag är definitivt ingen brudmagnet, men inte heller helt off när det gäller att träffa/dejta kvinnor.
Men en sak är säker, vissa killar har ”det” som får annars svårflörtade kvinnor att tappa alla hämningar/spärrar.
Jag har sett det i mitt kompisgäng, på jobbet, osv.
Kvinnor som normalt är reserverade ligger med någon direkt.
Det har typ 60% med utseende att göra men dom sista 40% är utstrålning hos killen som bländar kvinnorna.
Så acceptera faktum, majoriteten av män har inte ”det”.
Men det brukar ordna sig ändå.
Tänk om man kunde framställa ”det” på något sätt kemiskt eller artificiellt för vanliga killar med.
Ja då skulle barnafödandet slå rekord.

De har en stark säker personlighet. Klarar av att vara gränslösa och ta för sig på ett buffligt sätt, men gottgöra för det genom att ha glimten i ögat.

Det är vad jag tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in