Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-01-05, 19:51
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Ja absolut. OK så du vet att du har ett funktionshinder och att du omfattas av LSS. Toppen! Du vet också att du har en trygghet pga ditt handikapp och att du inte kan bli hemlös hursomhelst. Det låter som en trygghet.

Och ja, jag fattar att du är rädd för tjejer.
100%.

Men låt oss återgå till den centrala frågan här: Känner du ofta att allt du gör går åt helvete, och att det inte finns något du kan göra åt det? Alltså, känner du en stor maktlöshet i sociala situationer och att allt blir fel vad du än gör?

Jag gillar inte konflikter.

Vet du hur mycket tjejer kan bråka och skrika och ställa till med en scen?
Citera
2025-01-05, 19:53
Citat:
Ja absolut. OK så du vet att du har ett funktionshinder och att du omfattas av LSS. Toppen! Du vet också att du har en trygghet pga ditt handikapp och att du inte kan bli hemlös hursomhelst. Det låter som en trygghet.

Och ja, jag fattar att du är rädd för tjejer.
100%.

Men låt oss återgå till den centrala frågan här: Känner du ofta att allt du gör går åt helvete, och att det inte finns något du kan göra åt det? Alltså, känner du en stor maktlöshet i sociala situationer och att allt blir fel vad du än gör?

Jag tror att en person med LSS under inga som helst omständigheter får höras hemlös.

Jag tror inte ens det är tillåtet om en sån person har sex med en 11/12-åring, eller ännu yngre. Jag tror faktiskt inte det.
Sen är det såklart något man bara inte gör, det är inte okej att vara på 12-åringar!
Senast redigerad av Hgt7rrifc 2025-01-05 kl. 20:10.
Citera
2025-01-05, 20:12
Citat:

Det händer aldrig att folk som man raggat på dyker upp på ens jobb och klagar, såvida man inte har våldtagit dem eller begått andra grova brott.

Trots feminismen? Trots MeToo?
Citera
2025-01-05, 20:19
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Du verkar smart tycker jag, även om du förvisso pratar en hel del skit emellanåt!

https://www.youtube.com/watch?v=YaRzVTmA9cA

Nu finns det till och med en låt om problemet.
Citera
2025-01-05, 20:26
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Jag tror att du måste sticka ut på något sätt, räcker inte att vara trevlig och ha en härlig personlighet.

Där ger jag dig rätt.
Vara lite halvgalen och göra som de på YT
Gå fram och fråga nummer
Är det att sticka ut?

Det är 100% osvenskt att göra så, har jag hört.
Citera
2025-01-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hgt7rrifc
Ja.

Jag är bara rädd att -

Tänk om jag ser en tjej som ser ut att vara 18-19, men som är 14-15?

Tänk om jag råkar fråga en 15-åring, eller en minderårig 14-åring om nummer? 🫤

Men även om hon är äldre. Hon hittar mig på jobbet, det här kanske händer:
"😱 HAN! Han raggade på mig!!! Iiiiiii! 😬"

Hmm

Använd magkänslan. Ragga inte på nån som skulle kunna vara 14-15. Det är först och främst oerhört jävla taskigt mot yngre utsatta tjejer, och för det andra, jäkligt skadligt för dig själv. Du kommer inte att utveckla dina sociala färdigheter med småtjejer.

Äldre? Kör på. Sätt på en milf, de behöver njutning också.

Vad gör det om de säger ”iiiiih” då?
Citera
2025-01-05, 20:50
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Använd magkänslan. Ragga inte på nån som skulle kunna vara 14-15. Det är först och främst oerhört jävla taskigt mot yngre utsatta tjejer, och för det andra, jäkligt skadligt för dig själv. Du kommer inte att utveckla dina sociala färdigheter med småtjejer.

Men om det händer på jobbet? Hon dyker upp och klagar!
Jag vill inte bli avskedad.
Citera
2025-01-05, 20:52
Citat:

"Han raggade på mig, jag vill inte komma hit mer pga honom!"
Butiken förlorar en kund.

Är det inte ett problem?

Händer sånt bara i filmer?
Citera
2025-01-05, 20:53
Medlem
Citat:
Jag skulle önska att jag gick fram och sa "Tja! Kan jag få ditt nummer? 😀"

Tyvärr tror jag inte det kommer hända. Om man tänker att något ska hända, så händer det inte. Eller så blir det på ett annat sätt. Det blir ALLTID på ett annat sätt, HELT utan undantag.

1. Ditt tankesätt ”om man tror något ska hända så kommer det inte hända” är bara skadligt för dig själv, sluta tänka så. Klart som fan det kan hända.

2. Fråga inte efter nummer direkt, finns ingen som kommer bara att ge dig det gratis sådär. Om en snubbe hade kommit fram till dig och frågat om 100kr så hade du bett honom dra åt helvete.

Du måste snacka genuint med henne. Var alltid trevlig. Få henne att skratta, bjud på dig själv. Skämta runt som fan med alla, sen när du lärt dig ett skämt som är roligt så kan du testa det med några tjejer. Efter du har bjudit på dig själv, så kan det vara läge att fråga om nummer eller annat.
Citera
2025-01-05, 20:54
Medlem
Citat:
Men om det händer på jobbet? Hon dyker upp och klagar!
Jag vill inte bli avskedad.

Regel nr 1.

Ragga aldrig på ditt egna jobb!!!
Citera
2025-01-05, 20:55
Medlem
Citat:
"Han raggade på mig, jag vill inte komma hit mer pga honom!"
Butiken förlorar en kund.

Är det inte ett problem?

Händer sånt bara i filmer?

Du jobbar i butik alltså?

Du kan ju alltid skämta med kunder, så länge det inte är stötande på något sätt. Men skämta enbart med kunderna för att samla skämt som fungerar, så kan du använda dem på nåt annat ställe sen.
Citera
2025-01-05, 20:56
Citat:
1. Ditt tankesätt ”om man tror något ska hända så kommer det inte hända” är bara skadligt för dig själv, sluta tänka så. Klart som fan det kan hända.

2. Fråga inte efter nummer direkt, finns ingen som kommer bara att ge dig det gratis sådär. Om en snubbe hade kommit fram till dig och frågat om 100kr så hade du bett honom dra åt helvete.

Du måste snacka genuint med henne. Var alltid trevlig. Få henne att skratta, bjud på dig själv. Skämta runt som fan med alla, sen när du lärt dig ett skämt som är roligt så kan du testa det med några tjejer. Efter du har bjudit på dig själv, så kan det vara läge att fråga om nummer eller annat.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FFF8K5H-l2Dg%3Fsi%3DOAwEnwh-5WPU1i4Z

Titta här, de fick nummer och strula

Visst, det kan vara iscensatt, ja.

Men

Människor har funnits länge, länge, länge.

Jag tror, att killar har gått fram och frågat så, och direkt fått nummer. Jag bara tror det. Sen att det inte hänt i 100% av fallen begriper jag med såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in