Citat:
Ursprungligen postat av
Hgt7rrifc
Ja, hur? Det finns inget facit, nej jag vet det.
Ingen trolltråd, jag har inte lärt mig det.
Börja prata med de som har betalt för att vara trevliga mot dig.
Hon i kassan på ICA, fiket, ja alla kassor/butiksbiträden du möter.
Välj frisör efter ändamål och lär dig kallprata, ställa frågor, svara på frågor och bemöta det med motfrågor.
Det finns massor med böcker i ämnet, allt från hur man lär sig prata, till hur man lär sig ragga (teori tar dig tyvärr bara ett steg framåt men det är ändå ett framsteg!). Finns även massor om du googlar eller kollar tuben oxå.
Men ett tips. Om du tänker på något som du är bra på idag, tänk på hur du tog dig dit, från punkt A till punkt B?
Du blir bra på det mesta genom att träna på det, speciellt en sån här sak.
Det måste bli en vana att prata med alla, för annars så kommer du missa chansen när HON dyker upp, och du står där och säger istället ingenting, för att sen ångra att du inte ens försökte (de flesta människor har några såna redan).
Och pratar du med alla, så kommer du ta dig till situationer och ställen som du annars hade missat helt. Allt från en ny vänskap till ett förhållande som du kanske inte visste att du sökte ens, men det visade sig senare att ni passade superbra ihop.
Som den gamla filosofen Wayne Gretzsky en gång sade, ”du missar 100% av alla skotten som du aldrig tar”.