Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-01-05, 09:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hgt7rrifc
Nej för jag är lite rädd att hon ska känna sig ofredad.
Att jag ska råka säga någonting opassande.

Din rädsla lyser igenom och det kan vara avtändande.
Tror nog man vinner på att vara sig själva, rak o ärlig med glimten i ögat,
Inte försöka vara något man inte är.
Citera
2025-01-05, 09:48
Medlem
snurresprettiss avatar
Jag tror att du måste sticka ut på något sätt, räcker inte att vara trevlig och ha en härlig personlighet.
Citera
2025-01-05, 09:54
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Din rädsla lyser igenom och det kan vara avtändande.
Tror nog man vinner på att vara sig själva, rak o ärlig med glimten i ögat,
Inte försöka vara något man inte är.

Jag vet att det alltid har varit min stil att göra som jag beskrev innan "Tja, kan jag få ditt nummer?" Man har en avslappnad hållning och ett stort leende 😀 Men inte för stort, då kan det bli creepy..

Jag lever inte för att få ligga, utan för att få vara den jag är. Vilket betyder lite såsom jag beskrev. Göra lite galna saker och ta för mig, men utan att vara en buffel som trampar ner andra.
Leva mitt liv som att det vore en spännande film utan att leka polis, typ Color Of Night.
Lyssna på musiken, det är typ såhär jag känner:
https://youtu.be/uWORisURrkU?si=lhNZMK9q4_8b90wB

Problemet är att mitt liv just nu gör att jag inte klarar av att göra så. Jag kan inte beskriva pga risk för outning.

Men jag håller på att bygga upp ett fungerande liv nu. Jag är på väg tillbaka. 👍🏻
Citera
2025-01-05, 09:55
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ja, hur? Det finns inget facit, nej jag vet det.

Ingen trolltråd, jag har inte lärt mig det.

Prova att göra allt sådant som du inte skulle våga göra i vanliga fall.

Gör det i liten skala och öka.
Citera
2025-01-05, 09:57
Avstängd
Citat:
Jag vet att det alltid har varit min stil att göra som jag beskrev innan "Tja, kan jag få ditt nummer?" Man har en avslappnad hållning och ett stort leende 😀 Men inte för stort, då kan det bli creepy..

Jag lever inte för att få ligga, utan för att få vara den jag är. Vilket betyder lite såsom jag beskrev. Göra lite galna saker och ta för mig, men utan att vara en buffel som trampar ner andra.
Leva mitt liv som att det vore en spännande film utan att leka polis, typ Color Of Night.
Lyssna på musiken, det är typ såhär jag känner:
https://youtu.be/uWORisURrkU?si=lhNZMK9q4_8b90wB

Problemet är att mitt liv just nu gör att jag inte klarar av att göra så. Jag kan inte beskriva pga risk för outning.

Men jag håller på att bygga upp ett fungerande liv nu. Jag är på väg tillbaka. 👍🏻

Kämpa på 😇
Citera
2025-01-05, 09:59
Citat:
Kämpa på 😇

Tack!
Citera
2025-01-05, 10:21
Medlem
Citat:
Vad betyder status?

En gång sa faktiskt en tjej så till mig,att det är status med hund.

Alltså om du svarar så här så är du helt enkelt för bortkommen för att lyckas, sluta fundera på tjejer och vänta och se om du träffar någon i din egen liga.
Citera
2025-01-05, 10:22
Vad betyder det där status?
Citera
2025-01-05, 10:25
Citat:
Kämpa på 😇

Vad betyder status förresten? Aldrig förstått det riktigt
Citera
2025-01-05, 10:50
Medlem
ShlomoMoskowitzs avatar
1. ⚠️ Lös inte tjejers problem när dem delar med sig av deras vardagsproblem. Försök nt muntligt lösa problemen(även om du haft samma problem tidigare och löst det, och tom kan lösningarna /orsakerna till det på expertnivå). ⚠️ detta är speciellt viktigt om det gäller sociala problem med människor, relationer, jobb, vardag

Lyssna istället och tyck synd om dem och berätta att du förstår dem, att de är duktiga good enough som kämpar på. Kvinnor vill bara ventilera, att någon lyssnar INTE lösning på problemen. Om hon har praktiska problem med iPhonen så kan du hjälpa henne och lösa problemet. Det blir stora pluspoäng då! Eller beställda kläder/skor från internet som inte kommit fram. Löser du dessa problemen blir de jätteglada!! Men lär nt henne hur man löser eller orsaken till problemet. Ta istället iPhone:en från hennes händer, fixa det, och säg sen att du gjorde det med magi😁 Då måste hon komma till dig varje gång hon har det här problemet!😉

2. Keep it simple, short, stupid!
håll samtalsämnena enkla, gå inte på djupet. Positiva ämnen, inte negativa och realistiska. Prata inte om saker du ogillar. Lyssna först på vad hon ogillar. Hon kommer dela med sig av saker hon ogillar så småningom. Du vill inte råka säga att du tycker hundar är jobbiga. Och så visar det sig att tjejen älskar hundar. Då är det kört (om du inte är över 1.85 cm i längd!)

Kvinnor är som barn!😃

Mvh
Senast redigerad av ShlomoMoskowitz 2025-01-05 kl. 10:53.
Citera
2025-01-05, 10:51
Medlem
Citat:
Ja, hur? Det finns inget facit, nej jag vet det.

Ingen trolltråd, jag har inte lärt mig det.

Börja prata med de som har betalt för att vara trevliga mot dig.

Hon i kassan på ICA, fiket, ja alla kassor/butiksbiträden du möter.

Välj frisör efter ändamål och lär dig kallprata, ställa frågor, svara på frågor och bemöta det med motfrågor.

Det finns massor med böcker i ämnet, allt från hur man lär sig prata, till hur man lär sig ragga (teori tar dig tyvärr bara ett steg framåt men det är ändå ett framsteg!). Finns även massor om du googlar eller kollar tuben oxå.

Men ett tips. Om du tänker på något som du är bra på idag, tänk på hur du tog dig dit, från punkt A till punkt B?
Du blir bra på det mesta genom att träna på det, speciellt en sån här sak.
Det måste bli en vana att prata med alla, för annars så kommer du missa chansen när HON dyker upp, och du står där och säger istället ingenting, för att sen ångra att du inte ens försökte (de flesta människor har några såna redan).

Och pratar du med alla, så kommer du ta dig till situationer och ställen som du annars hade missat helt. Allt från en ny vänskap till ett förhållande som du kanske inte visste att du sökte ens, men det visade sig senare att ni passade superbra ihop.

Som den gamla filosofen Wayne Gretzsky en gång sade, ”du missar 100% av alla skotten som du aldrig tar”.
Citera
2025-01-05, 10:53
Citat:
Ursprungligen postat av ShlomoMoskowitz
1. ⚠️ Lös inte tjejers problem när dem delar med sig av deras vardagsproblem. Försök nt muntligt lösa problemen(även om du haft samma problem tidigare och löst det, och tom kan lösningarna /orsakerna till det på expertnivå). ⚠️ detta är speciellt viktigt om det gäller sociala problem med människor, relationer, jobb, vardag

Lyssna istället och tyck synd om dem och berätta att du förstår dem, att de är duktiga good enough som kämpar på. Kvinnor vill bara ventilera, att någon lyssnar INTE lösning på problemen. Om hon har praktiska problem med iPhonen så kan du hjälpa henne och lösa problemet. Det blir stora pluspoäng då! Eller beställda kläder/skor från internet som inte kommit fram. Lär du henne lösa dessa problemen blir de jätteglada. Men lär inte henne hur man löser problemet. Ta istället iPhone:en från hennes händer, fixa det, och säg sen att du gjorde det med magi😁 Då måste hon komma till dig varje gång hon har det här problemet!😉

2. Keep it simple, short, stupid!
håll samtalsämnena enkla, gå inte på djupet. Positiva ämnen, inte negativa och realistiska. Prata inte om saker du ogillar. Lyssna först på vad hon ogillar. Hon kommer dela med sig av saker hon ogillar så småningom. Du vill inte råka säga att du tycker hundar är jobbiga. Och så visar det sig att tjejen älskar hundar. Då är det kört (om du inte är över 1.85 cm i längd!)

Kvinnor är som barn!😃

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Börja prata med de som har betalt för att vara trevliga mot dig.

Hon i kassan på ICA, fiket, ja alla kassor/butiksbiträden du möter.

Välj frisör efter ändamål och lär dig kallprata, ställa frågor, svara på frågor och bemöta det med motfrågor.

Det finns massor med böcker i ämnet, allt från hur man lär sig prata, till hur man lär sig ragga (teori tar dig tyvärr bara ett steg framåt men det är ändå ett framsteg!). Finns även massor om du googlar eller kollar tuben oxå.

Men ett tips. Om du tänker på något som du är bra på idag, tänk på hur du tog dig dit, från punkt A till punkt B?
Du blir bra på det mesta genom att träna på det, speciellt en sån här sak.
Det måste bli en vana att prata med alla, för annars så kommer du missa chansen när HON dyker upp, och du står där och säger istället ingenting.
Och pratar du med alla, så kommer du ta dig till situationer och ställen som du annars hade missat helt. Allt från en ny vänskap till ett förhållande som du kanske inte visste att du sökte ens, men det visade sig senare att ni passade superbra ihop.

Som den gamla filosofen Wayne Gretzsky en gång sade, ”du missar 100% av alla skotten som du aldrig tar”.

Tack, jag tar till mig. Men först måste större saker i mitt liv lösas.

Vad betyder ordet status i det här sammanhanget förresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in