Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Nej det här har inget med forskningsarbete att göra så varför du börja försöka lära ut om ”anekdotisk bevisföring” när någon delger sina tankar och personliga erfarenheter är obegripligt.
Så varför tar du upp det för om det saknar relevans i det här sammanhanget? Är det för att du går igång på negativ uppmärksamhet?
Nej, det är inte obegripligt. På det här forumet ska vi upprätthålla en hög nivå på diskussionerna men jag förstår att du vill tramsa för i en saklig diskussion så har du inte mycket att komma med. Att börja häva ur sig en massa anekdoter på det sätt hen gjorde är ingenting som erbjuder mycket av värde. Vad ska vi andra göra med den informationen? Det medför inget konstruktivt eller produktivt till trådens kärna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Särskilt som du har fullständigt fel i sak, att analysera innehållet i personliga berättelser har i allra högsta grad med kvalitativ forskning att göra. Inte för att kvantifiera strukturellt och systematisk förtryck utan för att förstå människors upplevelser.
Halmgubbe. Det går inte att diskutera med dig. Du kör med fulspel hela tiden. Jag sa aldrig att analys av innehållet ifrån personliga berättelser inte är en del av den kvalitativa forskningsmetoden.
Vad skrev jag exakt? Jo, detta skrev jag:
Citat:
Ursprungligen postat av
TrixpelleTrollkarl
Att nämna en personlig berättelse på det här forumet såsom hen gör på det sättet hen har gjort har ingenting att göra med den kvalitativa forskningsmetoden.
Så du tror inte jag förstår att när man samlar in information ifrån intervjuer som baseras på personliga berättelser så måste man analysera innehållet? Detta trots att du vet sedan tidigare att jag har förståelse för forskning samt det faktum att det var jag som förklarade hur den kvalitativa forskningsmetoden fungerar? Patetiskt. En massa fulspel ifrån din sida som vanligt.
Lyssna nu guldfisken:
Personliga berättelser av en viss karaktär är problematiska. Det är vad jag syftar på. Hens anekdoter är problematiska för de har inget skydd mot partiskhet och de följer inte den vetenskapliga metoden. Det är därför jag skrev:
''Att nämna en personlig berättelse såsom hen gör på det sättet hen har gjort har ingenting att göra med den kvalitativa forskningsmetoden''.
Det jag säger stämmer. De unika personliga berättelser som hon har berättat har ingenting att göra med den kvalitativa forskningsmetoden för de har uppkommit på ett sätt som inte följer den metodik som den kvalitativa forskningsmetoden använder sig utav. Såsom att exempelvis göra allt för att minska risken för att den information man inhämtar (ifrån personer) är partisk. Det jag syftar på kallas för studiedesign.
Fortsättning:
Personliga berättelser (erfarenheter) är en del av den kvalitativa forskningsmetoden. Det stämmer. Jag har ju nämnt intervjuer redan. Men det gäller att skilja på äpplen och päron här.
Personliga berättelser på ett forum där ingen hänsyn har tagits till att minska partiskhet innan man har fått höra berättelserna samt där ingen applicering har gjorts av någon forskningsmetod är givetvis något helt annat än det som sker med hjälp av den kvalitativa forskningsmetoden.
Att nämna en personlig berättelse ifrån det blå på det sätt som hen (BestTransport) har gjort har ingenting att göra med hur den kvalitativa forskningsmetoden appliceras som bygger på tydlig struktur, reducering av subjektivitet och partiskhet genom färdigpreppade eller halvfärdigpreppade intervjumallar, intervjuer utförda i enlighet med den vetenskapliga metoden, tematisk avgränsning, analys av generaliserbarhet etc.
Personliga berättelser kan absolut ha ett värde i ett vetenskapligt sammanhang men nu befinner vi oss inte i ett vetenskapligt sammanhang, eller hur? Den kvalitativa forskningsmetoden har inte applicerats.
Att försöka minska partiskhet när man redan har informationen i hand är fel ordning.
Det finns alltså inga likheter här. Men du tolkar som vanligt saker och ting väldigt bokstavligt utan att försöka ta dig till innebörden i det som sägs.
Jag orkar inte prata med dig mer. Det enda du gör är att försöka nedvärdera människor som uppenbarligen sitter på kompetens samt köra med en massa härskartekniker.
Jag kan fultolka dig också vettu men tillskillnad mot dig så är jag inte så trasig att jag går igång på negativ uppmärksamhet.
Nu har du fått så oerhört många chanser men du förbättrar inte ditt beteende så jag tror nu att jag kommer att ghosta dig. Jag kommer inte läsa dina svar mer någonsin i något sammanhang på det här forumet och jag kommer inte ge dig någon uppmärksamhet alls. Det är sällan man behöver gå såhär långt.
Du har fått tydliga uppmaningar om att sluta hålla på men du har uppenbarligen något fel på dig.
Adjö!