Citat:
I andra kanalen sändes samtidigt som Rapport tydligen detta https://www.youtube.com/watch?v=hswmuaAogDo. Ett sketschprogram med Cia Berg, Måns Herngren, Hannes Holm och Uffe Larsson.
Elefanterna kommer först kl. 21 samma kväll då Vetenskapens världs sändning avhandlar sjöelefanter.
Apropå ME:s obefintliga minnen av SE:s MOP-aktivitet så förstår jag inte riktigt varför den saken är relevant. Den är väl lika märklig eller inte oavsett om SE är GM eller vittne.
Man kan anta att somliga menar att även denna sak pekar mot SE som GM oavsett hur det förhåller sig. Hade ME haft järnkoll på SE:s MOP-förehavanden hade väl det ansetts "märkligt".
Men jag kan låta föra till protokollet att ME är lite mer än okunnig om hans förehavanden än vad man omedelbart kan tugga i sig. Att det skulle peka mot något särskilt kan jag, som sagt, dock inte se.
Edit: Skämtas en del om Palmemordet i programmet.
Elefanterna kommer först kl. 21 samma kväll då Vetenskapens världs sändning avhandlar sjöelefanter.
Apropå ME:s obefintliga minnen av SE:s MOP-aktivitet så förstår jag inte riktigt varför den saken är relevant. Den är väl lika märklig eller inte oavsett om SE är GM eller vittne.
Man kan anta att somliga menar att även denna sak pekar mot SE som GM oavsett hur det förhåller sig. Hade ME haft järnkoll på SE:s MOP-förehavanden hade väl det ansetts "märkligt".
Men jag kan låta föra till protokollet att ME är lite mer än okunnig om hans förehavanden än vad man omedelbart kan tugga i sig. Att det skulle peka mot något särskilt kan jag, som sagt, dock inte se.
Edit: Skämtas en del om Palmemordet i programmet.
Programmet innehåller också ett "anonymt" tips om mordvapnet. Det syns i programmet att tipset inte ringdes in från en sportstuga.
Vissa verkar som du skriver anse att allt som SE gör eller säger är märkligt eller anmärkningsvärt. "Sjöelefanter" i april tycker jag är lite märkligt.
Att efterspelsvittnet SE som jobbat ett mycket lågt arbetspass och var på väg hem också åkte hem när han inte såg några journalister på mordplatsen är i mina ögon inte så svårt att acceptera.
Det var väl bara vanligt i amerikanska filmer (om ens där) att journalister hade ett presskort i hattbandet och fladdrande trenchcoat 1986? I Sverige gick det väl inte att se på avstånd att någon var journalist?