Citat:
Ursprungligen postat av
BestTransport
Nej det är den inte eftersom det är plural. När det sker om igen är det systematiskt och ingår i ett strukturellt förtryck.
Nej, dina anekdoter är irrelevanta och betyder inte ett skvatt. Så om du har varit med om ett par negativa händelser men ingen annan har det så har vi att göra med ett systematiskt och strukturellt förtryck

? Givetvis inte. Detta bevisar att det inte är tillräckligt att utgå ifrån dina personliga berättelser. Det krävs mer än så. Betydligt mer. Du vet inte vad du pratar om. Jag har applicerat din logik så finns inget du kan kritisera här.
Ett par enstaka händelser (i plural) som du har upplevt är inte tillräckligt för att dra slutsatser om systematiskt och strukturellt förtryck. Inte ens om jag antog att dina berättelser stämde.
Citat:
Ursprungligen postat av
BestTransport
Alla måste lämna sina personliga upplevelser för att synliggöra strukturer. Det krävs med andra ord "anekdoter" för att visa upp ett strukturellt system.
Empiri och statistik > anekdoter.
Du är inte med i någon enkätundersökning så sluta tramsa.
Höj din låga nivå.
Citat:
Ursprungligen postat av
BestTransport
Lägg ner. Du kommer inte någonvart med dina korkade försök att ta ner det jag säger.
Ta ner? Dina anekdoter har inget värde på det här forumet. De tar oss inte närmre en objektiv sanning. Inte ett dugg faktiskt. Du verkar bli upprörd över kritik. Kan det bero på att du har fabricerat ihop din historia? Känns troligt.
Det finns ingen plats för anekdoter i en seriös diskussion. Punkt slut.
Citat:
Ursprungligen postat av
BestTransport
Ja exakt men det är väldigt märkligt att de kommer med kraven om att man ska skriva och presentera saker såsom forskare
FB är ett diskussionsforum. Att tycka att det är orimligt att någon vill att du presenterar empiri och statistik för fenomen och andra påståenden säger en hel del om vilken okunskap du har. Dina anekdoter är helt meningslösa. Jag kan sitta och påstå att jag blev frisk ifrån cancer av att dricka mitt eget urin men det innebär ju inte att det faktiskt stämmer.
''Trust me bro'' duger inte som källa. Kräv mer av dig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
BestTransport
När de själva inte verkar ha klarat av gymnasieskolan. Plötsligt (så fort något inte passar) tror de att de är gymnasielärare och att de kan rätta mig felaktigt efter någon ram de erinrar sig om att de själva gjorde en uppgift efter.
Behövs ingen ''rättning''. Din anekdot är skit. Så är det.
Förstår du dig inte på grundläggande källkritik och vad som duger som belägg så har du en kunskapsnivå som ligger under gymnasienivå. Att hänvisa till anekdoter på inlämningsuppgifter som är på gymnasienivå hade gett dig underkänt.
Det märks att du inte förstår vem du diskuterar med

. Lite roligt faktiskt. Det är ett konstaterande att dina anekdoter är värdelösa att babbla om på det här forumet.
Om anekdoter:
''Anecdotal evidence can be true or false but is not usually subjected to the methodology of scholarly method, the scientific method, or the rules of legal, historical, academic, or intellectual rigor,
meaning that there are little or no safeguards against fabrication or inaccuracy.''
https://en.wikipedia.org/wiki/Anecdotal_evidence
Exempel på en anekdot:
Ponera att du ser på youtube att tiotusentals människor hävdar att de har blivit friska ifrån en massa sjukdomar av att följa diet X medans endast ett par hundratal människor hävdar att de har blivit friska ifrån en massa sjukdomar av att följa diet Y.
Frågor att ställa sig:
Kan vi dra slutsatsen att diet X är bättre än diet Y? Nej, för vi vet inte för hur många som exponerades för diet X och diet Y totalt. Vi behöver veta hur många som diet X och Y inte funkade för. Det är inte otänkbart att diet Y är en mycket effektivare diet än diet X.
Kan vi isolera statistiska variabler (confounders) med hjälp av anekdoter? Nej. Det är alltså helt omöjligt att veta om det verkligen exempelvis var diet X eller diet Y i sig som hjälpte eller om det var något annat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Confounding
Kan vi veta veta att anekdotberättelserna är ofabricerade? Nej, det kan vi inte. De kan lika gärna vara påhittade.
Via den vetenskapliga metoden så kan man dock minimera problemet med fabricering. Exempelvis genom att genomföra distributionsanalyser för att se om observationsstudier (kohortstudier) är samstämmiga med randomiserade kontrollstudier. Detta ökar vår tillförlitlighet till enkätstudier i vissa fall exempelvis och ger dem en viss validering.
https://www.scribbr.com/statistics/standard-normal-distribution/
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2161831322005282?via%3Dihub
Detta är bara ett litet axplock. Finns mycker mer jag kan ta upp.
Jag vet vad jag pratar om

.
Men visst, använd dina anekdoter, men det är inget seriöst sätt att föra en dialog på när du är på det här forumet.
Vad du inte verkar fatta är att jag ger dig konstruktiv kritik. Om du är besatt av dina anekdoter, så kanske det beror på att de inte stämmer och att du har ett visst syfte på det här forumet.
Använd empiri och statistik när du kan, det ökar både din trovärdighet och är bättre för alla.
Om du bryr dig om att upprätthålla ett schysst och vettigt debattklimat så borde du kunna ta till dig det jag säger.