Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Jag tror det är lätt hänt att en man tänker att om om hon säger ja så är det ok, men det är så klart inte så enkelt om hon är anställd eller i en annan beroendeställning till mannen i fråga. Då bör man som man helt enkelt hålla sig neutral.
Jag upplever att det behövs mycket diskussioner för att bli av med övergrepp och ofredanden.
Många t.ex fattiga kvinnor som arbetar utsätts för sådant som ofredanden och sexualbrott och även med rasistisk koppling i många fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Muslimer har helt enkelt en annan syn på kvinnor än vad vi västerlännningar har. Jag tror det är ungefär så att a 50% av muslimer ser på kvinnor som lägre stående varelser medan 5% av västerländska män ser på kvinnor som lägre stående varelser.
Det spelar ingen roll hur du är klädd. Det kommer alltid finnas en andel män som är monster och vill dig illa där ute. Rör dig inte ensam ute kvällstid.
Och den där maktgrejen att någon tar tag i dina armar för att flexa inför polarna vågar jag lova att det inte var svenska kids som gjorde.
Hursomhelst så förtjänar du inte att bli behandlad på det viset men det men det är så världen ser ut. Var smart.
Jag är väldigt gammal idag. Män har svårt för mig pga Flashback då min stad vet vem jag är men jag har uppnått en ålder då jag lever mer ifred och även är i mamma ålder till många viljet innebär att även om de inte gillar mig saknas det intresset av att hoppa på mig av sexuella skäl. Jag upplever att majoriteten av invandrarpojkar med min ålder istället uppträder bättre och antagligen är det en kombination av högre ålder och att man är i deras mödrars ålder samt påminner om lärare och annan personal de vuxit upp med. Så var det inte när jag var 25 eller 15.
Jag vet inte hur det ser ut idag för flickor. De flesta jag möter i vardagen är av invandrarbakgrund (jag har valt att bo där det bor många invandrare) och när jag ser något jag uppfattar som fel är det generellt riktat mot invandrarflickor. Någon gång tror jag det var en invandrarkille i tonåren som en snubbe satt och betraktade på det vis jag kan komma ifrån när man var ung och som är gränsöverskridande.
Det är svårt att veta men jag kan reagera om någon är medelålders och sitter och råstirrar på unga på bussen exempelvis. Men jag har aldrig gått fram till dem även om det hänt några ggr att jag verkligen känt att jag velat göra det för att be dem buta sektion på bussen. Man blir själv istället skummisen när man börjar kolla för att se vad det är frågan om. Skulle bli än konstigare om man gick fram och sa åt någon som den uttittade inte märkt av ens eller vibbarna jag uppfattar som dåliga.
Jag såg en gång för många, många år sedan en man som började kasta luftkyssar mot en unge i 6-7 årsåldern när den gick av med sin pappa som innan lett mot mannen som om dess glada beteende var uppskattat. När pappan vände ryggen till för att få ut barnvagnen kunde jag inte tro mina ögon ärligt talat. Men det var något extremt. Ett beteende jag aldrig sett innan eller efteråt men då man är van vid gränsöverskridande beteenden av att ha gått mycket ensam ute som ung blir man skeptisk överlag.
Nej det var inte svenska pojkar som angrep mig för att låsa armarna huxflux när jag var ute o gick. En afrikansk pojke och en mellanösternpojke. Törs gissa att de nog utsatt flickor och kvinnor för sexualbrott av det ganska extrema beteendet.
Min erfarenhet är att religion inte spelar någon större roll. Det har med hemländernas kvinnosynen generellt att göra och blandas ihop kraftigt i en smältdegel av kvinnohat här.
Jag har förövrigt många positiva upplevelser av invandrare. Också av muslimer. Men det har definitivt varit ett problem för mig att leva som kvinna i mitt eget land med invandringen och olika typer av brott mot mig som aldrig kan ursäktas med vad svenskar gör eller inte eftersom inga brott hade skett om de andra inte kommit hit och jag tycker att kraven ska vara högre, inte mindre på att man när man flyttar hit har en god kvinnosyn i grunden.
Det finns otroligt många pojkar och män som aldrig gör de här sakerna. Det tar inte bort problemet med de som istället gör det. De tär det som är problemet.
Citat:
Ursprungligen postat av
TrixpelleTrollkarl
Låter som att du fabricerar. Jag har växt upp i väldigt stökiga miljöer och det här snacket som många feminister kör med såg jag inte ett dyft av under min uppväxt. Det visade sig så småningom att Claesson hade ljugit en hel del.
Dina historier är för detaljrika och otroliga. Nej du, jag köper det inte. Om det har hänt - OK, trist för dig. Men det är dags att sluta använda anekdoter på det här forumet.
Jag kan berätta en massa dumheter om kvinnor också men det blir faktiskt tramsigt.
Empiri och statistik är det som gäller.
Tro mig. Jag kommer skapa empiri och statistik. Att den saknas idag handlar enbart om människor med makt som vägrat att förändra strukturella fel.
Och jag kan då in på tusentals detaljer och berätta om vad för färg jag haft på byxorna jag drog i för att försöka hålla enot dem och ljudet när det finna bomullstyget i mörkgrönt började knastra av motståndet av att dras åt två håll.
Jag kan berätta om hur jag plötsligt inte kunde känna min kropp eller hur flashbacks ofta startar led känslor av att kroppen försvinner.
Om de gula lakanena i den sunkiga lägenheten dit jag tvingats under hot och utpressning. Hur musklerna låste sig.
Alla taget ur olika händelser.
Jag kan berätta lika detlajerat som jag skrev i min självbiografi och jag minns saker väl. Jag har inte glömt de tmesta och inte heller ska världen glömma. Det är min egen upprättelse. Att aldrig sluta påminna er om verkligheten.
Sedan är det du med feminister som snackar skit eftersom ni lever i er skyddade bubbla. Glöm inte bort att andra feminister systematiskt ljugit i tv och media om att problemen jag och andra utsattes för systematiskt inte skedde och att de som aldrig rört sig ensamma ute och behövt ta sig fram överallt till fots osv käftat emot oss som var utsatta i decennier och lyfts fram att förvränga och ljuga om verkligheten och invandrares beteenden mot kvinnor och flickor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Men-Snabb
Som tidigare debattör skrivit; skit i dina påhittade skrönor. De betyder skit och ingenting för en debatt här.
Vidare; det är åldersgräns på forumen.
Allt jag berättar är sant. Har en trave anmälningar hos polisen som de aldrig brytt sig om trots att jag extremt sällan ens anmält saker.
Jag lärde mig att explodera istället. Mitt nick är ett bra exempel på att jag vägrar ta skit numera.
Jag är förövrigt närmare 45 än vad jag skulle vara när 15 i ålder.
Jag har också redan vunnit. Tystnadskulturen förr är knappast något jag inte ihärdigt kämpat emot och hur ser den ut idag?