Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Fast nu ljuger du dig ju blå...är inte alls vd dina länkar säger.
Ditt problem är att det ligger mer i din motparts argument än dina.
Detta gör er bjön i skogen-idioti mer komplett.
Kärnfamiljen är ett minne blott. Nu får ni jobba, må mer dåligt och mer välförtjänt lida er genom era vals kval. Det är en björn i skogen. Den björnen kortar välförtjänt av kvinnors liv avsevärt.
Björnen i skogen är den perfekta metaforen som sätter fingret på det kvinnliga horeriet.
Bland oss män finns en annan skogsmetafor, vilken sätter fingret på oss. "Den mörka skogen"
Den mörka skogs-teorin ligger bakom serier som t.ex. 3-kropps-problemet. I den serien är det typiskt en kvinna som medelst radiovåg utlöser er björn i skogen. Fast på en planetär skala. Vi har bara en planet, vilken hon väljer att "vaska" för att det känns på ett stereotypt greta-sätt.
Björnen i skogen sätter kanske inte bara fingret på något mycket verkligt. Den trycker upp en näve i röven på det radikalfeminiserade narrativet om kvinnor som rationella varelser. Den mörka skogen pekar på motsatsen bland oss män.
Jag går full "mörk skog" och äger sakta men säkert allt mer av min tillvaro. Så jag lugnt, rationellt och allt starkare kan navigera mig fram genom den "mörka skogen". De flesta skulle säga att jag går för långt, men ingen av de flesta räknar in att alla scenarion slutar till min fördel.