2025-01-03, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Jag har faktiskt sett en björnkadaver. Möt en björn i skogen. Till skillnad från andra djur är björnar smarta men grymma djur. Det dödar inte dem alla på en gång. Den dödar sitt byte genom att långsamt äta upp det. När västerländska kvinnor tänker på björnar, tänker de på björnar som Nalle Puh? Och kyskhet är korrekt. De flesta västerländska kvinnor är sexuellt erfarna. Även om du blir våldtagen är de fysiska effekterna minimala. Det värsta som kan hända när man träffar en främling är våldtäkt. Men att träffa en björn betyder död. Tycker du att döden är bättre än våldtäkt?

Ett björnkadaver är inte ett möte med en björn.
Citera
2025-01-03, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BestTransport
Jag upplever att det behövs mycket diskussioner för att bli av med övergrepp och ofredanden.

Många t.ex fattiga kvinnor som arbetar utsätts för sådant som ofredanden och sexualbrott och även med rasistisk koppling i många fall.

Jag är väldigt gammal idag. Män har svårt för mig pga Flashback då min stad vet vem jag är men jag har uppnått en ålder då jag lever mer ifred och även är i mamma ålder till många viljet innebär att även om de inte gillar mig saknas det intresset av att hoppa på mig av sexuella skäl. Jag upplever att majoriteten av invandrarpojkar med min ålder istället uppträder bättre och antagligen är det en kombination av högre ålder och att man är i deras mödrars ålder samt påminner om lärare och annan personal de vuxit upp med. Så var det inte när jag var 25 eller 15.

Jag vet inte hur det ser ut idag för flickor. De flesta jag möter i vardagen är av invandrarbakgrund (jag har valt att bo där det bor många invandrare) och när jag ser något jag uppfattar som fel är det generellt riktat mot invandrarflickor. Någon gång tror jag det var en invandrarkille i tonåren som en snubbe satt och betraktade på det vis jag kan komma ifrån när man var ung och som är gränsöverskridande.

Det är svårt att veta men jag kan reagera om någon är medelålders och sitter och råstirrar på unga på bussen exempelvis. Men jag har aldrig gått fram till dem även om det hänt några ggr att jag verkligen känt att jag velat göra det för att be dem buta sektion på bussen. Man blir själv istället skummisen när man börjar kolla för att se vad det är frågan om. Skulle bli än konstigare om man gick fram och sa åt någon som den uttittade inte märkt av ens eller vibbarna jag uppfattar som dåliga.

Jag såg en gång för många, många år sedan en man som började kasta luftkyssar mot en unge i 6-7 årsåldern när den gick av med sin pappa som innan lett mot mannen som om dess glada beteende var uppskattat. När pappan vände ryggen till för att få ut barnvagnen kunde jag inte tro mina ögon ärligt talat. Men det var något extremt. Ett beteende jag aldrig sett innan eller efteråt men då man är van vid gränsöverskridande beteenden av att ha gått mycket ensam ute som ung blir man skeptisk överlag.

Nej det var inte svenska pojkar som angrep mig för att låsa armarna huxflux när jag var ute o gick. En afrikansk pojke och en mellanösternpojke. Törs gissa att de nog utsatt flickor och kvinnor för sexualbrott av det ganska extrema beteendet.

Min erfarenhet är att religion inte spelar någon större roll. Det har med hemländernas kvinnosynen generellt att göra och blandas ihop kraftigt i en smältdegel av kvinnohat här.

Jag har förövrigt många positiva upplevelser av invandrare. Också av muslimer. Men det har definitivt varit ett problem för mig att leva som kvinna i mitt eget land med invandringen och olika typer av brott mot mig som aldrig kan ursäktas med vad svenskar gör eller inte eftersom inga brott hade skett om de andra inte kommit hit och jag tycker att kraven ska vara högre, inte mindre på att man när man flyttar hit har en god kvinnosyn i grunden.

Det finns otroligt många pojkar och män som aldrig gör de här sakerna. Det tar inte bort problemet med de som istället gör det. De tär det som är problemet.

Tro mig. Jag kommer skapa empiri och statistik. Att den saknas idag handlar enbart om människor med makt som vägrat att förändra strukturella fel.

Och jag kan då in på tusentals detaljer och berätta om vad för färg jag haft på byxorna jag drog i för att försöka hålla enot dem och ljudet när det finna bomullstyget i mörkgrönt började knastra av motståndet av att dras åt två håll.

Jag kan berätta om hur jag plötsligt inte kunde känna min kropp eller hur flashbacks ofta startar led känslor av att kroppen försvinner.

Om de gula lakanena i den sunkiga lägenheten dit jag tvingats under hot och utpressning. Hur musklerna låste sig.

Alla taget ur olika händelser.

Jag kan berätta lika detlajerat som jag skrev i min självbiografi och jag minns saker väl. Jag har inte glömt de tmesta och inte heller ska världen glömma. Det är min egen upprättelse. Att aldrig sluta påminna er om verkligheten.

Sedan är det du med feminister som snackar skit eftersom ni lever i er skyddade bubbla. Glöm inte bort att andra feminister systematiskt ljugit i tv och media om att problemen jag och andra utsattes för systematiskt inte skedde och att de som aldrig rört sig ensamma ute och behövt ta sig fram överallt till fots osv käftat emot oss som var utsatta i decennier och lyfts fram att förvränga och ljuga om verkligheten och invandrares beteenden mot kvinnor och flickor.

Allt jag berättar är sant. Har en trave anmälningar hos polisen som de aldrig brytt sig om trots att jag extremt sällan ens anmält saker.

Jag lärde mig att explodera istället. Mitt nick är ett bra exempel på att jag vägrar ta skit numera.

Jag är förövrigt närmare 45 än vad jag skulle vara när 15 i ålder.

Jag har också redan vunnit. Tystnadskulturen förr är knappast något jag inte ihärdigt kämpat emot och hur ser den ut idag?

Hmm, som barnhemsbarn känner jag igen mig i det där med hopplösheten och maktlösheten. Dock, du inbillar dig att frottera dig i det gör dig starkare. Bevisa för omvärlden att du kan.

Det är frälsningen.
Citera
2025-01-03, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ett björnkadaver är inte ett möte med en björn.

Låt mig då fråga. Här är en bur med samma yta. a Det finns 100 män i en bur. b Det finns 100 björnar i buren. Vilken kommer du att välja? Jag förnekar inte manligt våld, utan är snarare stolt över det. Men björnarnas våld går utöver fantasin.
Citera
2025-01-03, 18:29
Medlem
Citat:
Tro mig. Jag kommer skapa empiri och statistik. Att den saknas idag handlar enbart om människor med makt som vägrat att förändra strukturella fel.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ny-kartlaggning-av-valdtaktsdomar-58-procent-av-de-domda-fodda-utomlands

https://bra.se/download/18.366598ab19270941a1c3955/1729256818286/2021_Tabellbilaga%201%20delstudie%201.pdf

Vi vet redan att invandrarmän och i synnerhet afrikanska invandrarmän är kraftigt överrepresenterade. Det är inget nytt under solen.

Citat:
Och jag kan då in på tusentals detaljer och berätta om vad för färg jag haft på byxorna jag drog i för att försöka hålla enot dem och ljudet när det finna bomullstyget i mörkgrönt började knastra av motståndet av att dras åt två håll.

Vad vill du att vi på FB ska göra med den informationen? Vi kan inte verifiera sanningshalten i din anekdot. Det är omöjligt att kritisera den. Däremot kan man kritisera empiri och statistik beroende på vad den visar. Därför ska vi hålla oss till objektiva källor. Det är helt meningslöst att prata om anekdoter.

Citat:
Sedan är det du med feminister som snackar skit eftersom ni lever i er skyddade bubbla. Glöm inte bort att andra feminister systematiskt ljugit i tv och media om att problemen jag och andra utsattes för systematiskt inte skedde och att de som aldrig rört sig ensamma ute och behövt ta sig fram överallt till fots osv käftat emot oss som var utsatta i decennier och lyfts fram att förvränga och ljuga om verkligheten och invandrares beteenden mot kvinnor och flickor.

Vad snackar jag skit om? Det jag säger är sant. Anekdoter är värdelösa. Du vet ingenting om mina åsikter.

Dina personliga problem kan jag inte uttala mig om. Det är omöjligt. Att våldtäkter och sexuella övergrepp sker mot kvinnor vet jag redan. Det är inget nytt.

Om du vill hävda något så bör du presentera belägg istället för anekdoter. Det är min poäng.
Citera
2025-01-03, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Låt mig då fråga. Här är en bur med samma yta. a Det finns 100 män i en bur. b Det finns 100 björnar i buren. Vilken kommer du att välja? Jag förnekar inte manligt våld, utan är snarare stolt över det. Men björnarnas våld går utöver fantasin.

haha du är verkligen en udda figur...

2 burar med 100 var av män eller björnar....vad skulle vara poängen med at välja någon av dem?
De är inlåsta i två burar.

Men jag hade valt buren med 100 björnar, och sett till att släppa lös dessa björnar illa kvickt, eftersom jag misstänker att björnarna farit mest illa av denna behandling i vart fall kortsiktigt än männen.
Sen hade jag släppt ut männen.

Björnar är hyfsat fredliga djur, och inte speciellt våldsamma överhuvudtaget.
Människor däremot har förmodligen världsrekord på att mörda och plåga både varandra och andra arter.
Citera
2025-01-03, 18:36
Avslutad
Hade jag varit en björn hade jag inte velat träffa swedistanskor i skogen. Tvi fan.
Citera
2025-01-03, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
haha du är verkligen en udda figur...

2 burar med 100 var av män eller björnar....vad skulle vara poängen med at välja någon av dem?
De är inlåsta i två burar.

Men jag hade valt buren med 100 björnar, och sett till att släppa lös dessa björnar illa kvickt, eftersom jag misstänker att björnarna farit mest illa av denna behandling i vart fall kortsiktigt än männen.
Sen hade jag släppt ut männen.

Björnar är hyfsat fredliga djur, och inte speciellt våldsamma överhuvudtaget.
Människor däremot har förmodligen världsrekord på att mörda och plåga både varandra och andra arter.

Om du var tvungen att spendera 10 timmar i någon av burarna. Vilken bur hade du valt? Buren med björnar, eller hur?+

Jag vill verkligen se dig spendera 24 timmar med en vuxen björn i en bur istället för 24 timmar med en vuxen man i en bur. Det hade varit kul.
Senast redigerad av TrixpelleTrollkarl 2025-01-03 kl. 19:05.
Citera
2025-01-03, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Hmm, som barnhemsbarn känner jag igen mig i det där med hopplösheten och maktlösheten. Dock, du inbillar dig att frottera dig i det gör dig starkare. Bevisa för omvärlden att du kan.

Det är frälsningen.
Jag inbillar mig inte. Jag är över allt som varit och självklart har det inte varit lätt och dyrt socialt att berätta men motståndet gjorde mig starkare. Iskall faktiskt.

Jag bevisar nu. Det finns strukturer och system jag ska kriga mot men som utbildad. Det andra har jag läkt ifrån och nu ska det till andra bullar.

Jag har ingenting att bevisa för människor som beviserligen inte dög något till när det gällde.
Citera
2025-01-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrixpelleTrollkarl
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ny-kartlaggning-av-valdtaktsdomar-58-procent-av-de-domda-fodda-utomlands

https://bra.se/download/18.366598ab19270941a1c3955/1729256818286/2021_Tabellbilaga%201%20delstudie%201.pdf

Vi vet redan att invandrarmän och i synnerhet afrikanska invandrarmän är kraftigt överrepresenterade. Det är inget nytt under solen.

Vad vill du att vi på FB ska göra med den informationen? Vi kan inte verifiera sanningshalten i din anekdot. Det är omöjligt att kritisera den. Däremot kan man kritisera empiri och statistik beroende på vad den visar. Därför ska vi hålla oss till objektiva källor. Det är helt meningslöst att prata om anekdoter.

Vad snackar jag skit om? Det jag säger är sant. Anekdoter är värdelösa. Du vet ingenting om mina åsikter.

Dina personliga problem kan jag inte uttala mig om. Det är omöjligt. Att våldtäkter och sexuella övergrepp sker mot kvinnor vet jag redan. Det är inget nytt.

. Om du vill hävda något så bör du presentera belägg istället för anekdoter. Det är min poäng.
Det är inte anekdoter när det är synliga strukturer.

Jag har rätt att säga vad jag vill utan att sitta och becisa något alls. Jag är inte skyldig någon att lämna några källor alls och det är förövrigt straffbart med förtal.

Jag kan berätta hur mycket jag vill tusentals gånger och behöver aldrig lämna en enda källa.

Källkriär inte ett motargument Einstein.
Citera
2025-01-03, 19:17
Medlem
Citat:

Jag har rätt att säga vad jag vill utan att sitta och becisa något alls. Jag är inte skyldig någon att lämna några källor alls och det är förövrigt straffbart med förtal.

Din personliga berättelse är en anekdot.

Javisst, men du kommer inte bli tagen på allvar. För här på FB kan man fabricera ihop vad som helst. Se bara på Tomatkungen. Där har du en mytoman av rang som har gjort det till sin paradgren att fabricera ihop anekdoter.

Ingen vettig bryr sig om anekdoter här på forumet. Det här är ingen terapisession om du tror det.

Vad har förtal med mig att göra?

Citat:
Jag kan berätta hur mycket jag vill tusentals gånger och behöver aldrig lämna en enda källa.

Nähe, det menar du inte?
Senast redigerad av TrixpelleTrollkarl 2025-01-03 kl. 19:20.
Citera
2025-01-03, 19:20
Avslutad
Citat:

Källkriär inte ett motargument Einstein.
Äsch då, här får man diskutera sina och andras upplevelser hur mycket man vill, man kan diskutera tankar och känslor och åsikter. Var och en får vara sin egen subjektiva källa. Pelle har lite svårt att förstå att allt inte handlar om hans statistikbok som han har läst.
Citera
2025-01-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrixpelleTrollkarl
Din personliga berättelse är en anekdot.

Javisst, men du kommer inte bli tagen på allvar. För här på FB kan man fabricera ihop vad som helst. Se bara på Tomatkungen. Där har du en mytoman av rang som har gjort det till sin paradgren att fabricera ihop anekdoter.

Ingen vettig bryr sig om anekdoter här på forumet. Det här är ingen terapisession om du tror det.

Vad har förtal med mig att göra?

Nähe, det menar du inte?
Nej det är den inte eftersom det är plural. När det sker om igen är det systematiskt och ingår i ett strukturellt förtryck.

Man kan inte råka illa ut hur många gånger som helst utan att det blir en del av en större bild.

Alla måste lämna sina personliga upplevelser för att synliggöra strukturer. Det krävs med andra ord "anekdoter" för att visa upp ett strukturellt system.

Lägg ner. Du kommer inte någonvart med dina korkade försök att ta ner det jag säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in