2025-01-02, 16:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hur tänker du? Tror du att män skulle svara annorlunda?
Jag tänker som du. Att det vore intressant att veta hur män svarar.
Citera
2025-01-02, 16:28
Medlem
GertBennys avatar
Jag hade hellre mött en björn i skogen. Kvinnor och män ser man ju hela tiden överallt, men en livslevande björn är det få som får se i sina livs dar.
Citera
2025-01-02, 17:51
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestTransport
Han utnyttjade deras position och hans makt i situationerna. Och det är faktiskt ett övergrepp att blotta dig och börja masturbera. En annan gång så började han runka medan han pratade med en kvinna i telefonen.

En gång kom en kille hem till mig och satte sig i min soffa och drog fram sin snopp från ingenstans och blev arg för att jag började gapa och skrika på honom och kalla honom jävla hora med respons av att han "inte kunde vara en hora för att han var man". Nej men han är våldtäktsman också så det faller inom beteendet av att begå sexuellt kränkande handlingar.

Den här mannen visste tydligen alla om hur han bar sig åt och pratade om det. Skillnaden är att han erkände och tog fullt ansvar istället för att anse sig ha rätt att göra vad som helst mot kvinnor för att de är ettt kön han kan agera mot utan att bry sig om vad de upplever eftersom han anser att han är man och har rätt att göra vad som helst.

Kan gissa att aset jag också anmält till socialtjänsten för att berätta om hans sexuellt felaktiga beteenden, aldrig erkänt för någon att det jag säger är sant. En tönt som endast är sexualförbrytare och partyknarkare men som lever på statusen av att brodern var kriminell och rånare samt annat, varpå han fått uppdrag som familjehem och som fritidsledare med tonåringar medan han främst umgås med likasinnade där majoriteten är av invandrarbakgrund men alla är riktigt skeva i kvinnosynen utöver drogerna och med någon som även är dömd sexualförbrytare utöver de icke dömda plus att en av dem också råkade hamna bland Dumpens egentligen osannolikt svåra sida att komma med på med tanke på hur få de faktiskt är sett till antalet sexualbrott i samhället.

Så nej. Det är inte normalt att börja tillfredsställa sig själv inför människor som aldrig bett om det. Oavsett relation. Det är även som så att blottning ofta eskalerar till våldtäkt.

https://www.facebook.com/EfterlystSE/videos/-psykiatrikern-om-blottare-en-fj%C3%A4rdedel-d%C3%B6ms-f%C3%B6r-v%C3%A5ldt%C3%A4kt-eller-andra-sexua lbrot/1043339154259952/

Skillnaden mellan den här mannen och de typiska våldtäktsmännen är alltså inte att han "bara" kränker ofrivilliga kvinnor att bevittna sexuella handlingar och tvingar på dem sin sexualitet med den makt han bara kan använda sig av och dessutom har en sexuell tändning för (han kallar dert fetisch) medveten om att de flesta omkring honom inte bara vet utn även många själva är andra sexualförbrytare-han tar fullt ansvar. Inga ursäkter i erkännandet. Inga förminskningar. Ingenting för att rädda sig själv socialt trots att han ned enkelhet skulle kunna välja det. Han talar endast om att kvinnorna talar sanning och att han agerat på vis som orsakat många människor obehag av hans sexuella handlingar. Direkt som indirekt.

Det handlar om makten att dominera och att kvinnorna inte kan säga nej utan reagerar på olika vis som han ser som sexuellt upphetsande. Gissningsvis blev väldigt sällan kvinnorna glada utan som en sa så upplebde de skam. En enorm skam över att utsättas och det är en del av reaktioner som han tänder på Skam, motvilja, avsmak, förfäran, chock.

För det är inte samma sak som när en man med samtycke från en kvinna blir uppskattad och får bekräftelse eller en respons av att kvinnan är sexuellt attraherad och upplever honom som het eller vad som helst som vi kan säga om situationer där det sexuella sker mellan två människor och ingen överumplats av någon de aldrig haft minsta föraning om skulle dra fram sin erigerade snabel eller icke erigerade sådan.

En annan man t.ex började gapa på mig en väldigt kall vinterdag utan att jag uppfattade vad ha sa då det var på håll. Jag utgick ifrån att det bara var en av de dårar som brukade uppträda illa i min stad och ignorerade honom varpå han tog sig fram till mig (vi befann oss på olika sidor av en å) och började runka. Mitt i iskalla vintern och tokbesatt av att fråga mig vad klockan var. Utan att ta in något alls av vad jag irriterat sa till honom och så upptagen med det han hll på med att han inte ens insåg att jag rimgde polisen eftersom att jag blev skitförbannad, var en del av hans störning. Han kan knappast ha stått på andra sidan en å på långt håll och verkligen trott att jag skulle besvara vad klockan var.

I rätten påstod han att jag ljäg eftersom han minsann erkänt sig skyldig förr. Som om jag bara skulle råka passera återfallsförbrytare och falskanklaga för sexuellt ofredande.

Det är jävligt intressant att alla återfallsförbrytare hela tiden råkar ut för en massa olika kvinnor helt skilda från varandra, genom deras liv, som allihopa kan berätta om.samma beteenden om de nu ljuger. Jag har blivit utsatt så många gånger att jag inte får samhällets stöd eller anses trovärdig. Min triumf är att de alltid gör om det och bevisar att det jag sa, var sant. Det bar sant med varenda en av dem. Och problemet är att jag a setts attraktiv och därför råkat ut för män som inte anser att samtycke är en viktig sak om De vill ha mig eller andra kvinnor som de ser som sexuellt tilldragande.

Det är givetvis fel att jag inte bara våldtagits och råkat ut för våldtäktsförsök och överfallsförsök och mycket annat men även att jag inte kunnat öppna dörren och släppt in någon utana tt han rakt av tagit fram sitt kön eller att jag inte kunnat lämna mitt hem ens i kallaste vintern utan att någon annan gått fram och plockat fram sin snopp och sedan mängder av amdra beteenden. Män som vägrat acceptera att jag inte vill träffa dem. Har en sådan granne för tillfället som jag senast förra veckan sa åt att han inte behöver gå och stäkla sig och titta på mig när jag går förbi när han vet att jag inte tycker om honom. Eller alla män som ständigt försökt få in en i bimar som ung. De som slickat sig om munnen och tagit sig i skrevet. De som vräkt ur sig obscena saker. De som gått fram och till och med tagit tag i mig, för att visa att jag är fysiskt underlägsen. Och mycket annat.

Det är inte en enskild liten händelse när det är mönster för män som ger sig på kvinnor och kvinnor som män ger sig på, utsätts systematiskt av olika män. Genom hela deras liv eller iallafall från pubergenom tonåren och fram till medelåldern. Det innebär inte att inte barn eller kvinnor som blivit medelålders eller äldre än så- inte utsätts.

Det är uppenbara fel. För nej, det är inte normalt att tvinga någon abrubt att höra eller se dig ta på dina privata delar eller att du tar fram dem i sammanhang där det inte finns en sexuell dynamik och laddning.

Det är nog ingen här som påstår att det är ok att blotta sig.

Men jag undrar om du inte missuppfattat situationen med Louis ck. Jag kommer ihåg när det var aktuellt och jag försökte reda ut vad han var anklagad för och om jag minns rätt så frågade han alltid innan, och tog bara fram kuken efter att hon sagt ja. Men jag är inte helt säker.
Citera
2025-01-02, 18:03
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

De här männen som du blivit utsatt för, hur många av dem har invandrarbakgrund?
Citera
2025-01-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
De här männen som du blivit utsatt för, hur många av dem har invandrarbakgrund?
Obviously. Majoriteten av dem var invandrare.. men två av de som begick våldtäkter var svenskar. Blottaren jag fick fast var svenskar. Två misslyckade överfallsförsök var svenskar. Och för två år sedan kanske råkade jag ut för att någon pojke med sin kamrat väntade in mig under en tunnel för att skapa en obehaglig situation genom att säga något och busvissla åt mig. De var 13-14 år och jag var särskilt tantig klädd den dagen vilket var vad som gjorde det obehagligt. Åldern dvs. De var svenskar medan inga småpojkar som är invandrare uppträder på liknande vis mot mig i min ålder idag som medelålders. Däremot var det såklart även invandrarpojkar som när jag var ung eller i tjugofemårsåldern som kunde vara i lägre åldrar men gå fram och låsa mina armar för att stirra mig i ögonen som några pojkar gjorde en gånär jag kom ensam. De misstog sannolikt min ålder ibland som lägre men det gjorde nog verkligen inte de i tunneln för ett par år sedan. Det var en maktgrej bara att visa upp inför polaren. Det är även ett avvikande beteende som jag inte förväntar mig ska ske idag eller är i utsatthet för överhuvudtaget och absolut inte bland invandrarpojkar.

Jag vet inte om jag kan uppskatta hur många som var invandrare. Hälften kanske med lite övertippande majoritet över hälften gränsen för invandrare som ju var mycket färre för också.

Men också så jagade en invandrare iväg en snubbe från hans stad efter att han försökt våldta mig och en annan tjej. När det gäller män så tror jag ändå mycket på dem som hjältar men jag minns att när jag hade rätt mycket problem i min stad så var en del invandrare de som främt framstod som sympatiska på gatorna och även att en lookalile lik snubbe till han som jagat iväg en annan våldtäktsman. Jag tänkte på det. Haha hade han inte enligt polisen flyttat till Malmö och börjat studera hade jag nästan kunnat trott att det var han jag mötte igen.

Men jag har upplevt en del i mina dagar iallafall. Finns skäl till att jag vägrade backa på att prata om problem med invandringen och kvinnosynen. På en tid då det var socialt självmord.
Citera
2025-01-02, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det är nog ingen här som påstår att det är ok att blotta sig.

Men jag undrar om du inte missuppfattat situationen med Louis ck. Jag kommer ihåg när det var aktuellt och jag försökte reda ut vad han var anklagad för och om jag minns rätt så frågade han alltid innan, och tog bara fram kuken efter att hon sagt ja. Men jag är inte helt säker.
Ja jag har kanske fel då jag aldrig hade hört talas om honom och det låter lite mer rimligt att någon som inte är en fullfjädrad förbrytare tar ansvar och försöker förändra beteenden som orsakat andra obehag.

Jag vet inte vem personen är. Jag läste bara något i någon av tidningarna och googlade namnet
Citera
2025-01-02, 22:27
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ja jag har kanske fel då jag aldrig hade hört talas om honom och det låter lite mer rimligt att någon som inte är en fullfjädrad förbrytare tar ansvar och försöker förändra beteenden som orsakat andra obehag.

Jag vet inte vem personen är. Jag läste bara något i någon av tidningarna och googlade namnet

Jag tror det är lätt hänt att en man tänker att om om hon säger ja så är det ok, men det är så klart inte så enkelt om hon är anställd eller i en annan beroendeställning till mannen i fråga. Då bör man som man helt enkelt hålla sig neutral.
Citera
2025-01-02, 22:43
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Obviously. Majoriteten av dem var invandrare.. men två av de som begick våldtäkter var svenskar. Blottaren jag fick fast var svenskar. Två misslyckade överfallsförsök var svenskar. Och för två år sedan kanske råkade jag ut för att någon pojke med sin kamrat väntade in mig under en tunnel för att skapa en obehaglig situation genom att säga något och busvissla åt mig. De var 13-14 år och jag var särskilt tantig klädd den dagen vilket var vad som gjorde det obehagligt. Åldern dvs. De var svenskar medan inga småpojkar som är invandrare uppträder på liknande vis mot mig i min ålder idag som medelålders. Däremot var det såklart även invandrarpojkar som när jag var ung eller i tjugofemårsåldern som kunde vara i lägre åldrar men gå fram och låsa mina armar för att stirra mig i ögonen som några pojkar gjorde en gånär jag kom ensam. De misstog sannolikt min ålder ibland som lägre men det gjorde nog verkligen inte de i tunneln för ett par år sedan. Det var en maktgrej bara att visa upp inför polaren. Det är även ett avvikande beteende som jag inte förväntar mig ska ske idag eller är i utsatthet för överhuvudtaget och absolut inte bland invandrarpojkar.

Jag vet inte om jag kan uppskatta hur många som var invandrare. Hälften kanske med lite övertippande majoritet över hälften gränsen för invandrare som ju var mycket färre för också.

Men också så jagade en invandrare iväg en snubbe från hans stad efter att han försökt våldta mig och en annan tjej. När det gäller män så tror jag ändå mycket på dem som hjältar men jag minns att när jag hade rätt mycket problem i min stad så var en del invandrare de som främt framstod som sympatiska på gatorna och även att en lookalile lik snubbe till han som jagat iväg en annan våldtäktsman. Jag tänkte på det. Haha hade han inte enligt polisen flyttat till Malmö och börjat studera hade jag nästan kunnat trott att det var han jag mötte igen.

Men jag har upplevt en del i mina dagar iallafall. Finns skäl till att jag vägrade backa på att prata om problem med invandringen och kvinnosynen. På en tid då det var socialt självmord.

Muslimer har helt enkelt en annan syn på kvinnor än vad vi västerlännningar har. Jag tror det är ungefär så att a 50% av muslimer ser på kvinnor som lägre stående varelser medan 5% av västerländska män ser på kvinnor som lägre stående varelser.

Det spelar ingen roll hur du är klädd. Det kommer alltid finnas en andel män som är monster och vill dig illa där ute. Rör dig inte ensam ute kvällstid.

Och den där maktgrejen att någon tar tag i dina armar för att flexa inför polarna vågar jag lova att det inte var svenska kids som gjorde.

Hursomhelst så förtjänar du inte att bli behandlad på det viset men det men det är så världen ser ut. Var smart.
Citera
2025-01-03, 01:32
Medlem
Citat:

Låter som att du fabricerar. Jag har växt upp i väldigt stökiga miljöer och det här snacket som många feminister kör med såg jag inte ett dyft av under min uppväxt. Det visade sig så småningom att Claesson hade ljugit en hel del.

Dina historier är för detaljrika och otroliga. Nej du, jag köper det inte. Om det har hänt - OK, trist för dig. Men det är dags att sluta använda anekdoter på det här forumet.

Jag kan berätta en massa dumheter om kvinnor också men det blir faktiskt tramsigt.

Empiri och statistik är det som gäller.
Citera
2025-01-03, 04:23
Avslutad
Citat:

Som tidigare debattör skrivit; skit i dina påhittade skrönor. De betyder skit och ingenting för en debatt här.

Vidare; det är åldersgräns på forumen.
Citera
2025-01-03, 08:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag tänker som du. Att det vore intressant att veta hur män svarar.
Jag är tämligen övertygad om att de flesta män (om de svarar seriöst, därför är Flashback inte rätt ställe att fråga) skulle välja att möta en okänd man trots att män är mer utsatta för våld i samhället än vad kvinnor är.
Citera
2025-01-03, 09:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag är tämligen övertygad om att de flesta män (om de svarar seriöst, därför är Flashback inte rätt ställe att fråga) skulle välja att möta en okänd man trots att män är mer utsatta för våld i samhället än vad kvinnor är.
Jag tror många skulle tycka att det var en upplevelse att möta en björn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in