Citat:
Jag minns inte exakt vad som sades om just den saken och jag är öppen för att ha fel här..
Men så som jag minns det spekulerar han om att Engström kan komma till mordplatsen sådär ca 1 min efter skotten. Men att han håller sig i bakgrunden och ger ingen anledning för någon att komma ihåg honom.
Han blir chockad och skärrad av vad som händer och hör någon påpeka att det möjligtvis är Palme som ligger där. En blandning av chock och upphetsning infinner sig och han rusar tillbaka till Skandia.
Det är först när han kommer hem på natten och när han lyssnar på radio och tar del av media som behovet att vara en del av allt det där infinner sig. Han var ju faktiskt på plats.....Även om han missade mordet med en minut sådär...
Men så som jag minns det spekulerar han om att Engström kan komma till mordplatsen sådär ca 1 min efter skotten. Men att han håller sig i bakgrunden och ger ingen anledning för någon att komma ihåg honom.
Han blir chockad och skärrad av vad som händer och hör någon påpeka att det möjligtvis är Palme som ligger där. En blandning av chock och upphetsning infinner sig och han rusar tillbaka till Skandia.
Det är först när han kommer hem på natten och när han lyssnar på radio och tar del av media som behovet att vara en del av allt det där infinner sig. Han var ju faktiskt på plats.....Även om han missade mordet med en minut sådär...
Jag har skrivit tidigare i tråden om en händelse som jag inte får ihop...
Engström har troligtvis starka känslor till Palme...
Engström är dessutom i nära ålder till Palme som gör att dom "följts" åt i många år...
Engström har själv varit lite politiskt engagerad så närheten till Palme borde vara ännu större då dom delar intresse..
Alltså borde Palme vara det Zlatan är för alla fotbollsspelare i Sverige..( Även om man inte gillar Zlatan eller Palme )
Så i samma stund som Hage berättar för Engström att det är Olof Palme som blivit avrättad på Engströms egna gata borde få en otroligt stor reaktion från Engström.....
Men då lämnar Engström alltså omedelbart brottsplatsen utan att vara nyfiken att stanna kvar och kanske få mer info....Jag finner det något märkligt minst sagt !