2019-04-13, 23:22
Medlem
Hörde om någon podd där Peter Ahlm skulle intervjuas. Googlade. Ramlade på den här tråden istället. Jag gillar Peter. Sympatisk kille. Han hade på den tiden en halv drömlägenhet med makalös utsikt. Andra halvan av lägenheten beboddes av xfrun tror jag.
Citera
2021-03-26, 21:34
Medlem
Stämmer det att han har legat med Helena Bergström?

Skulle gärna ha velat ätit middag med honom på en restaurang under en konferens och säger säger jag med hotfull ton " vi talas vid efter middagen du och jag"
Citera
2023-05-16, 11:19
Medlem
Kollar på Alla mot alla med Johan Rabaeus och reagerar på att Filip & Fredrik hela tiden kommenterar hur kär han är i Camilla Thulin, medan hon mest ler stelt. Är han inte det eller? Jag får definitivt otrohetsvibbar av den mannen men jag kanskr är ute och cyklar..
Citera
2023-05-16, 11:42
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Johan Rabaeus: Spelar inte sällan dryga, lite obehagliga typer, nedslagen på Dramaten-fest, är han lika dryg i verkligheten?

Peter Alm, gubbe i glasögon och udda kavajer, färgar håret och tror han är 25, ledde programmet "Gula Nejlikan" på ZTV i början av 90-talet, gift med thai tjej. Märklig typ, vad och vem är han? påminner lite om P Siepen.
Konstig trådstart. Har dessa två herrar nån koppling till varandra?..

Att en tråd som handlar om två helt olika ämnen tillåts överleva, eller inte delas upp i två trådar är för mig en gåta...
Citera
2023-05-16, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Konstig trådstart. Har dessa två herrar nån koppling till varandra?..

Att en tråd som handlar om två helt olika ämnen tillåts överleva, eller inte delas upp i två trådar är för mig en gåta...
Ja, märkligt, men jag hittade ingen anna tråd om herr Rabeus..
Citera
2023-05-16, 11:50
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somersville
Ja, märkligt, men jag hittade ingen anna tråd om herr Rabeus..
Knappast ditt fel, men att modsen inte gjort nåt åt saken fattar jag inte. Extremt förvirrad tråd.
Citera
2023-07-31, 06:40
Medlem
Arne Bajses avatar
Idag den 31/7 fyller Johan Rabeus 76 år !

Har han någonsin spelat snäll och sympatisk?

Oftast har han tilldelats roller som dryg överklass-person som i ondskan tex.

Hur firar han ? Han är väl barnlös kanske pga han skjuter löst eller är det av ideologiska skäl ?
Citera
2023-09-29, 21:32
Medlem
Såg honom (Rabeus) just i Cyklopernas land och det slog mig: använder han botox? Karln är ju snart 80 och har i princip inga rynkor. Ganska orörligt ansikte också. Samtidigt känns det inte som om det stämmer överens med hans personlighet riktigt.
Citera
2024-01-19, 04:03
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Idag den 31/7 fyller Johan Rabeus 76 år !

Har han någonsin spelat snäll och sympatisk?

Oftast har han tilldelats roller som dryg överklass-person som i ondskan tex.

Hur firar han ? Han är väl barnlös kanske pga han skjuter löst eller är det av ideologiska skäl ?
Jag har sett honom i diverse roller men minns honom främst från Hassel - Terrorns finger, Ondskan, Sällskapsresan 3, Grötbögen, Goltuppen och En komikers uppväxt. Han spelar ofta osympatiska karaktärer. Pendlar mellan renodlade underklasskurkar och överklasstyper.
Citera
2024-12-12, 10:14
Medlem
Johan Rabaeus läser ”Nyårsklockan” 2024.
https://www.svt.se/kultur/skadespela...kan-i-svt-2024

(FB) Lord Alfred Tennysons dikt Nyårsklockan 2024 - Johan Rabaeus
Citera
2025-01-01, 00:52
Medlem
Att Johan Rabaeus är en korkad fullblodspsykopat borde väl inte längre kunna undgå någon? "Önskar du dig någonting från det nya året?" "Ja mera snö" "Mera snö vill du ha" "Jaa!". Ja för vad är t.ex. en fredligare värld där bl.a. färre barn lemlästas och det finns ett mindre överhängande hot för användning av kärnvapen mot människor jämfört mer snö?
Senast redigerad av fantomsmurfen 2025-01-01 kl. 00:55.
Citera
2025-01-01, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Att Johan Rabaeus är en korkad fullblodspsykopat borde väl inte längre kunna undgå någon? "Önskar du dig någonting från det nya året?" "Ja mera snö" "Mera snö vill du ha" "Jaa!". Ja för vad är t.ex. en fredligare värld där bl.a. färre barn lemlästas och det finns ett mindre överhängande hot för användning av kärnvapen mot människor jämfört mer snö?

Haha, det var kul. Skönt med någon som inte snackar bullshit, även om mera snö var en klen önskan. Kanske var han ironisk.
Jag tror däremot inte att Rabbe önskar fortsatt krig på jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in