2024-12-29, 14:18
Medlem
forts:

Citat:
Ifall du tror att alla horor säljs mot sin vilja så kanske du också tror att de flesta porrstjärnor har sex mot sin vilja, tänk på att porrstjärnor och horor ofta dubbeljobbar inom båda yrkena.

Så fängelsevakterna kanske bara är porrproducenter som betalas av massa konsumenter som vill se mig bli våldtagen och betalar fängelsevakterna för att producera sådan form av "underhållning". Därmed återvänder vi till att alla som tittar på porr är lika hemska som Eklund enligt din egen logik.

Därutöver våldtas både mannen och kvinnan i porrfilmer ifall vi ska leka med att båda könen är lika, så det är dubbel våldtäkt när man tittar på porr.

Därmed är alla män talibaner. Du måste vara lite mer kreativ för att skuldbelägga så många män som du bara kan, och få afghaner och svennar att vara precis lika hemska. Att stanna på prostitution lämnar ju dig bara med faktum att färre svenska män köpt sex än i andra länder till och med inom Europa. Men går du över till porr så är vi fan värre än afghaner, då de flesta män inte ens har tillgång till internet där och därmed aldrig våldtagit porrstjärnor.

Att sälja sex, är att ha sex trots att man egentligen inte är sexuellt intresserad, liksom själva KONCEPTET av prostitution. Eller har du missat detta?

Och jag skrev ingenstans att ALLA säljs mot sin vilja...men stora delar av prostituerade i världen gör nu just det. De blir handlade med på ungefär samma sätt som boskap.

Om fängelsevakterna låter dig välja om du vill vara med på deras upplägg eller inte, så är du inte våldtagen, Om de däremot säljer dig utan ditt medgivande eller utnyttjar andra påtryckningsmedel, ex, säger att ställer du inte upp så får du ingen mat nästa månad, så är det våldtäkt.
har du svårt begripa eller?
Citat:
Det är extrem låg andel av våldtäktsmän i Sverige som ens går till fängelset, desto mindre får en straff som korresponderar till aktens brutalitet. Systemet är inte alls särskilt effektivt så som du vill påstå.

Men systemet är bara ett system, vi talar om kollektiva känslor nu som visar skillnaden mellan folkslag. Jag har i princip bevisat att svenskar är minst etnocentriska vilket var själva orsaken att jag tog upp exempel som andra etnicitets våldtäkt av svenska flickor, en känslig fråga som skapar tumult i mer etnocentriska länder.

Sedan tycket jag inte att du ska skryta så mycket över hur bra Sverige är i sådana frågor, då kvinnofrid i princip inte längre råder nattetid i många delar av landet. Har talat med svenska kvinnor som kände sig säkrare när de bodde i andra länder, till och med väldigt främmande länder som Kina. Brydde sig ens systemet om kvinnors väl så skulle de givetvis inte importera en miljon muslimer.

Systemet tjänar finansiella eliten tillslut som tycker att exempelvis lönedumpning är viktigare än svenska kvinnors säkerhet.

Feminismen jobbar ju på just denna sak de senaste årtiondena har du inte noterat det?
Sexköpslagen, samtyckeslagen, #Metoo, höjningar av straffnivåer etc etc är just resultat av ett feministiskt arbete med att få slut på mäns konstruerade äggandeberättigande till kvinnors kroppar och samhället i stort ignorans över att det är ett problem.

Nej du har inte bevisat nånting med ditt snurrande om "etnocentrism" hit och dit.
Utsätt Sverige för ett reellt hot mot de svenska gränserna ex. och du kommer se svenskars patriotism och nationella vurm flöda. Är ingen större skillnad mellan svenskars känsla för sitt Sverige eller Ukrainarnas känsla för sitt Ukraina eller finnarnas, norrmännens etc etc....
Skillanden är att Sverige har haft en extrem tur med sin belägenhet mitt mellan två angränsade nationer som fått ta alla smällar av aggressiva "etnochauvenister".
men vår tid kanske kommer, men vet.
Senast redigerad av Merapi 2024-12-29 kl. 14:46.
Citera
2024-12-29, 15:19
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Oooooo! vilken "enorm", "väsentlig skilland" det är mellan 0,01 och 0,18 hörredu.
Får jag återigen påminna om att det som skiljer är vissa delar av det mänskliga genomet, en FET majoritet av det är identiskt.
Men jag förstår är ju en KATASTROF utan dess like! om vi får in anlag för krulligt hår i det svenska genomet, fruktansvärt onekligen en JÄTTEVÄSENTLIG skillnad, Sverige skulle omedelbart gå under om några fler av svenskar får krulligt hår istället för rakt i framtiden.

Du är broder med hela världens mänsklighet...Neanderthalarna var dina kusiner, snarare.

men visst! man kan ju VÄLJA att kalla människor som skiljer 0,10 % i genomet för en helt annan ras....
och en ras som man absolut inte ska beblanda sig med för HU!!!
men som sagt, då är man alltså helt ute och cyklar.

Att just kongoleser inte beblandat sig så mycket med Japaner KAN ju ha att göra med att dessa länder inte ägnat sig speciellt mycket åt att kolonisera, speciellt inte varandra och inte är speciellt närliggande.

men självklart gör det då och då i vår moderna värld.

Vi delar 88% av gener med råttor och 98% med schimpanser. Ifall 10% skiljer oss från råttor och 2% skiljer oss från schimpanser och 0,2% skiljer oss från västafrikaner så skulle jag säga det inte är så lite trots allt.

Man kan på måfå använda ordet kusin till att innefatta hela mänskligheten, men jag ifrågasätter då ifall ordet ens har någon mening. Familjeord existerar för att välja ut vilka man ska ha selektiv empati inför, så att vi exempelvis hjälper finländare som blir anfallna av ryssar och 10 000 svenskar frivilligt går och slåss till och med i krig mot ryssarna. Våra bröder blir anfallna här alltså av en övermäktig fiende, vi måste hjälpa dem.

Vilken svensk skulle frivilligt gå och slåss för kineser i japanska koloniseringen av landet? Jag slås här två flugor på en smäll i ditt påstående att japaner inte koloniserad andra, bara halva Asien...

Skillanden mellan att dela 99,99% av ett folks gener mot att dela 99,8% av ett annat folks gener är ändå ganska så väsentligt. Vi delar nu minst 99,99% av generna med 1400-tals svensken, och troligen handlar det om 99,999% och då så är dessa gener ändå skillnaden mellan att vara immun mot pesten och att inte vara det helt och hållet.

Citat:
Det är att inte få lov gifta sig med vem man vill.
Och var knappast tillåtet för kvinnor att "söka upp män" för vare sig sex eller äktenskap förr i världen, knappast ens socialt accepterat beteende idag för kvinnor.

Det svenska kvinnor möjligen hade var en större möjlighet att vägra äktenskap, men det förhindrar knappast normen av att andra bestämde över hennes äktenskap mer än hon själv.

Tvärtom så delade man ofta säng med bondeflickor efter så kallade uppsittarkvällar efter att man tagit hand om skörden. Nattfrieri kallades det när alla unga bondekillar slutade natten med någon bondeflicka, och då så var det oftast så att man låg både påklädda vid varandras sida. Ibland så slutade det med samlag och att en flicka blev gravid och då var mannen skyldig att gifta sig.

Citat:
Vad vi diskuterade var, vad gener föredrar att "gänga sig med" och det är alltså andra gener som kompletterar dem, dvs skiljer inom något som kan vara väsentligt för överlevnad, i detta fallet är det alltså imunförsvar.
Vi diskuterade inte om dessa skillander existerar inom landet eller inte, vilket de både gör och inte gör.

En gen har inte en susning kunna lista ut vad en framtida avkomma kommer utsättas för av virus, pandemier eller annat skit, den är bara intresserad av att bredda sitt försvar, och alltså söka upp gener som har en annan "historia" än de själva.
Den Nordamerikanska urbefolkningen hade 1500 en annan "historia" av några hundra tusentals år av utveckling av imunförsvar...alltså högintressant för varje europeisk gen att bredda sig med.

Instinkterna för attraktion föredrar troligen ens egna folkslag för att det är alltid tryggast att beblanda sig inom gruppen man litar på, om än ett folkslag som har mycket mera makt än ens egna direkt blir högintressant för kvinnor att para sig med, vilket skulle förklara att många indiankvinnor valde att gifta sig med conquistadorerna.

Som jag sa så vet generna inte om detaljer om hur väl anpassade ens barn blir att tåla framtidens pandemier, men likväl så var poängen att visa att det inte alls är särskild bra att bredda sig, för man får andra folks genetiska svaghet när man beblandar sig. Det är inte högintressant för europeiska gener att bredda sig med indianers gener rent objektivt, naturen gillar inte att ta så stora risker.

Vi är programmerade att vara ändå mer attraherade till vår egen etnicitets markörer som exempelvis olika rasers mäns attraktion till midja-höft ratio som korresponderar deras egna kvinnor.

Citat:
Det var rätt av palestinier att protestera mot att deras land annekterades till höger och vänster av turkar, britter och till slut judar...detta är något helt annat än din "etnocentrism".

Lika rätt som det varit för judar att protestera mot hur de behandlats genom historien med crescendot av en galen "etnocentriker" vid namn Adolf.

Alla terrordåd som palestinier begick mot just judiska invandrare runt 30-talet var väl ändå absolut exempel på etnocentrism. Vad skulle du annars kalla det? De trodde att deras land höll på att erövras av invandrare som britterna släppte in och de var mer fokuserade i sitt vrede mot judarna än mot britterna.

Det är exempel på ytterst logisk etnocentrism därutöver. Historien bevisade att de hade rätt med sina konspirationsteorier om att judarna ville skapa en egen nation och etnisk rensa landet på araber när de väl blev majoritetsbefolkning. Palestinerna var på alla sätt mer upprörda över just den judiska invandringen än att britterna styrde över dem, vilket var absolut korrekt. Bosättarkolonialism är mycket farligare för ett folkslag än att temporärt styras av någon mäktigare imperie.

Citat:
Japp, exakt lika "idiotiskt" som det alltså är att fixera sig vid etnicitet.

Det är inte alls idiotiskt att fixera vid etnicitet ifall ens grannar fokuserar på etnicitet. Skulle palestinier inte fokusera på det så skulle de inte ens ha en motståndskamp mot att bli erövrade av ett annat folkslag, liksom exempelvis kurder.

Du måste vara etnocentrisk ifall dina grannar är etnocentriska. Jag skulle hålla med om att det inte finns någon större mening att vara etnocentrisk i en kontext där du bor granne med finländare och samer, men är det kurder och araber som skapar exklusiva kriminella klannätverk och bygger upp sin våldskapital i samma gata som du bor så måste du stärka dina egna etniska nätverk.

Etnocentrism var också väsentligt för exempelvis ukrainare och baltiska folkslag inom Sovietunionen där de hade ett kommunistiskt imperie som drev internationalism som ideologi, och där skulle mindre nationer inom imperiet förlora sin distinkta karaktär genom att man bedrev folkutbyte: ryssar flyttade man in i ställen som Donetsk och Estland för att förflytta miljontals ukrainare och estländare till Sibirien.

Citat:
Att sälja sex, är att ha sex trots att man egentligen inte är sexuellt intresserad, liksom själva KONCEPTET av prostitution. Eller har du missat detta?

Och jag skrev ingenstans att ALLA säljs mot sin vilja...men stora delar av prostituerade i världen gör nu just det. De blir handlade med på ungefär samma sätt som boskap.

Om fängelsevakterna låter dig välja om du vill vara med på deras upplägg eller inte, så är du inte våldtagen, Om de däremot säljer dig utan ditt medgivande eller utnyttjar andra påtryckningsmedel, ex, säger att ställer du inte upp så får du ingen mat nästa månad, så är det våldtäkt.
har du svårt begripa eller?

Stora delar av porrstjärnor också deltar emot sin vilja, och är drogberoende och måste sälja sex för att köpa droger. Porr och prostitution delar exakt samma problemområden, och båda industrierna lever givetvis på sina konsumenter.

Om fängelsevakterna gör mig drogberoende för att sedan få mig att ställa upp på vad som helst som de filmar och säljer åt konsumenter som runkar av till skiten så är det konsumenterna som har skapat efterfrågan till sådan typ av underhållning. Därmed så är porr=prostitution=våldtäkt ifall vi vill dra frågan till sin spets, och då är ju till och med runt hälften av kvinnor som sägs ha tittat på porr antagligen våldtäktskvinnor de också.

Det är ungefär som vänsternarrativet om att rika kokainsnortande partymänniskor i Östermalm är skyldiga för ökning i skjutningar i Sverige. Du måste komma ihåg att som marxist söka göra en analys som innefattar medelsvensson, gärna de extra priviligierade därutöver. Alla ska med.

Citat:
Nej du har inte bevisat nånting med ditt snurrande om "etnocentrism" hit och dit.
Utsätt Sverige för ett reellt hot mot de svenska gränserna ex. och du kommer se svenskars patriotism och nationella vurm flöda. Är ingen större skillnad mellan svenskars känsla för sitt Sverige eller Ukrainarnas känsla för sitt Ukraina eller finnarnas, norrmännens etc etc....
Skillanden är att Sverige har haft en extrem tur med sin belägenhet mitt mellan två angränsade nationer som fått ta alla smällar av aggressiva "etnochauvenister".
men vår tid kanske kommer, men vet.

Det finns ju inget för svenskar att skydda, så jag ifrågasätter ifall vi skulle slåss likt ukrainare.

Det är givetvis historielöst att påstå att etnocentrism flödar mest när nationers gränser hotas, när det väldigt ofta snarare just handlar om hotet inom gränserna som får etnocentrism att explodera, speciellt när balkanisering pågår...du vet...som fick sitt namn från saker som hände i Juguslavien runt 1990 där massa etnicitet med olika religioner och historier levde sida vid sida?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-12-29 kl. 15:28.
Citera
2024-12-30, 16:17
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ditt gravt förvirrade och sentimentalt luddiga begrepp "ofött liv" som du ständigt använder dig av....trots! att det är så erbarmlig låg saklig nivå på, kan precis lika gärna vara könsceller, de är också "ofött liv" eller "liv i vardande". Och detta faktum ironiserar jag över, men är INTE det ta vi diskuterar.

Vi diskuterar kvinnors rätt att få lov bestämma över sina egna kroppar och liv och avbryta en befruktning att UTVECKLAS till ett liv.
Och vi diskuterar den grava orättvisan i att du tycker att ENDAST kvinnor ska ta HELA ansvaret över oönskade befruktningar, även 18 års ensamt barnomsorgsarbete, tom utan stöd från staten, medan män ska få slippa undan helt förutom lite underhåll.

Hela din "plan" för detta är gravt kvinnohatiskt. Och det är en "plan" med konsekvenserna att just kvinnor och födda oönskade barn försätts i fullständigt omöjliga livssituationer och enormt lidande.

Ett faktum som du fullständigt skiter i och bara låtsas som de inte skulle finnas där...La-la-la-la-la-la

Det är ett ofött människoliv. Ni i vänstern måste alltid förneka verkligheten för att får Era "argument" att gå ihop. Det finns inget varken luddigt eller sentimentalt, blott en förklaring över verkligheten.

Kvinnor får visst bestämma över sina kroppar - det är när de godtyckligt bestämmer över andras kroppar som problemen uppstår.

Citat:
Så är vi där igen, i det sentimentala vacuumet av all form av logik och stringens.
"avliva ett männsikoliv i vardande"

Man kan inte avliva något som ännu ej är vid liv, alltså inte ens existerar där och då utan ev. KOMMER att existera...
Själva ordet "vardande" betyder skapelseprocess. Dvs något är på väg att bli något annat, men det är alltså inte detta något annat än.
Korrekt hade varit att skriva: avliva celler i vardande att bli en människa.
och om den tanken gör dig upprörd: att "avliva celler" så borde du vara i konstant upprört tillstånd, din kropp avlivar väl celler mest hela dagarna, rena rama masslakten varje sekund i ditt liv och också en grundförutsättning för din existens.

Men du är fan för korkad för att greppa dumheten i det du själv sitter och bajsar ur dig av idiotiska floskler utan logisk stringens.

En abort är fortsatt att avstanna celldelning, eller "mörda" celler om du nu propsar på ordet "mörda" eller "avliva", eller om man hellre vill skapa ett missfall och inget annat.

Och det är fortsatt en självklar rättighet för en kvinna att bestämma huruvida hon ska utveckla ett barn vars liv hon sen ska ta aktivt ansvar över eller inte i sin EGEN kropp. På precis samma sätt som det är en rättighet för en man bestämma över humida han ska bli en aktiv pappa eller inte.

Det är utan tvekan vid liv. Unikt DNA, metabolism, celldelning. Så brukar liv se ut.

Citat:
Och hela ditt resonemang kring vad som ska vara rätt att kalla en rättighet. herregud säger jag bara...orka ens bemöta denna tragiska enfald.

Nej rättigheter avgörs INTE av huruvida det är möjligt eller inte att ta väck förutsättningarna för dem!

Jaså? Utan av vad?

Citat:
Nej manlig bekvämlighet i denna sak, är ju inte ens ett "argument" i din "plan", utan en av målsättningarna utöver då målsättningen: plåga och kränka verkligt "fött liv".

Vilket trams!

Citat:
3 st oönskade ungar...vilket inte skulle bli nån direkt ovanlighet om män fortsätter ha oskyddat sex i den omfattning de har idag i sina liv, skulle alltså kosta honom ca 14 000 i månaden.
Låt mig gissa att väldigt många män kommer göra vasektomi på löpande band i ditt samhälle, för att nu inte tala om kvinnor som kommer sterilisera sig, vägra ha sex med män överhuvudtaget.

Då bör han undvika oskyddat sex. Idag kan män ta mindre allvarligt på detta, då kvinnan ändå kan avsluta det ofödda livet.

Citat:
Du vet lika väl som jag att detta är en statistiskt säkerställt faktum, du kan googla exakt tidsrymd själv.

Det finns givetvis inga statistiskt säkerställda fakta om en okänd framtid.

Citat:
Japp....KVINNOR ska via svenska lagar åka dit på så mycket som bara möjlig kan.
så att:
MÄN, via samma lagsystem, kan slippa undan med så lite ansvar som bara möjligt kan.

Det är din plan och exemplariskt traditionellt kvinnohat i kvadrat.

Jag tror inte man kan mäta hat i potenser. Jag vill, som jag tjatat om, öka både det manliga och kvinnliga ansvaret, och ett sätt att göra detta är att marknadsföra och uppmuntra kärnfamiljen.
Citera
2024-12-30, 18:38
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Vi delar 88% av gener med råttor och 98% med schimpanser. Ifall 10% skiljer oss från råttor och 2% skiljer oss från schimpanser och 0,2% skiljer oss från västafrikaner så skulle jag säga det inte är så lite trots allt.

Man kan på måfå använda ordet kusin till att innefatta hela mänskligheten, men jag ifrågasätter då ifall ordet ens har någon mening. Familjeord existerar för att välja ut vilka man ska ha selektiv empati inför, så att vi exempelvis hjälper finländare som blir anfallna av ryssar och 10 000 svenskar frivilligt går och slåss till och med i krig mot ryssarna. Våra bröder blir anfallna här alltså av en övermäktig fiende, vi måste hjälpa dem.

Vilken svensk skulle frivilligt gå och slåss för kineser i japanska koloniseringen av landet? Jag slås här två flugor på en smäll i ditt påstående att japaner inte koloniserad andra, bara halva Asien...

Ja, det är därför svenska nationalister vill slåss för Sverige och inte för NATO.
Citera
2024-12-30, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ja, det är därför svenska nationalister vill slåss för Sverige och inte för NATO.

Vad har Nato med familj och konservatism att göra?
Citera
2024-12-30, 18:52
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

Jag tror inte att mitt anförande hade något att göra med NATO. Men visst skulle väl ingen av oss vara för att gå och slåss för Turkiet ifall de blir anfallna av tokiga syriska islamister som de själva varit med att skapa eller för den delen kurder i Syrien eller Irak som söker befria turkiska kurder i ett försök att skapa ett Kurdistan.

Men enligt kontrakt skulle vi nu behöva skydda Turkiet i sådana scenarion.
Citera
2024-12-30, 22:47
Medlem
Citat:
Jag tror inte att mitt anförande hade något att göra med NATO. Men visst skulle väl ingen av oss vara för att gå och slåss för Turkiet ifall de blir anfallna av tokiga syriska islamister som de själva varit med att skapa eller för den delen kurder i Syrien eller Irak som söker befria turkiska kurder i ett försök att skapa ett Kurdistan.

Men enligt kontrakt skulle vi nu behöva skydda Turkiet i sådana scenarion.
Nja inte riktigt. Artikel 5 säger att ett angrepp mot ett medlemsland är ett angrepp mot alla. Men först måste alla medlemsländer rösta ja. Varje land kan själv bestämma hur det ska hjälpa till om en annan medlem angrips.
Citera
2024-12-30, 23:23
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Nja inte riktigt. Artikel 5 säger att ett angrepp mot ett medlemsland är ett angrepp mot alla. Men först måste alla medlemsländer rösta ja. Varje land kan själv bestämma hur det ska hjälpa till om en annan medlem angrips.

Ja, så kanske det är. Trodde själv att artikel 5 var mer bindande än så.
Citera
2025-01-01, 09:08
Medlem
Citat:

Skillanden mellan att dela 99,99% av ett folks gener mot att dela 99,8% av ett annat folks gener är ändå ganska så väsentligt. Vi delar nu minst 99,99% av generna med 1400-tals svensken, och troligen handlar det om 99,999% och då så är dessa gener ändå skillnaden mellan att vara immun mot pesten och att inte vara det helt och hållet.

Råttor och schimpanser är olika arter från oss, schimpanser visserligen väldigt närbesläktade men! det går liksom inte att få barn med schimpanser, det skiljer alltså på väsentliga punkter, och det gör det alltså INTE mellan de folkslag i afrika som ligger närmast "urmänniskan" i DNA.
Och där faller hela ditt rasisitska skitresonemang.

Vilka svenskar skulle frivilligt hjälpa Ukrainarna? Du har mängder med svenskar som hjälper dem.
Den mänskliga empatin sträcker sig hela jorden runt.

Citat:
Tvärtom så delade man ofta säng med bondeflickor efter så kallade uppsittarkvällar efter att man tagit hand om skörden. Nattfrieri kallades det när alla unga bondekillar slutade natten med någon bondeflicka, och då så var det oftast så att man låg både påklädda vid varandras sida. Ibland så slutade det med samlag och att en flicka blev gravid och då var mannen skyldig att gifta sig.

"För det mesta förekom inget sexuellt umgänge."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nattfrieri

"Det var inte frågan om sex utan ett sätt att bilda par utanför de vuxnas zon."

https://historia.nu/historia-nu/nattfrieri-under-stormaktstidens-kyrkliga-ortodoxi/

Citat:
Instinkterna för attraktion föredrar troligen ens egna folkslag för att det är alltid tryggast att beblanda sig inom gruppen man litar på, om än ett folkslag som har mycket mera makt än ens egna direkt blir högintressant för kvinnor att para sig med, vilket skulle förklara att många indiankvinnor valde att gifta sig med conquistadorerna.

Som jag sa så vet generna inte om detaljer om hur väl anpassade ens barn blir att tåla framtidens pandemier, men likväl så var poängen att visa att det inte alls är särskild bra att bredda sig, för man får andra folks genetiska svaghet när man beblandar sig. Det är inte högintressant för europeiska gener att bredda sig med indianers gener rent objektivt, naturen gillar inte att ta så stora risker.

Vi är programmerade att vara ändå mer attraherade till vår egen etnicitets markörer som exempelvis olika rasers mäns attraktion till midja-höft ratio som korresponderar deras egna kvinnor.

Tryggast för vem? vad?

Tvärtom genetiskt så är poängen just att söka det annorlunda och inte det identiska. Sluta försöka slingra dig runt detta. Och europeiska gener har beblandat sig en masse! med både indianer och afrikaner, vilket du kan se idag via att du har hela folkgrupper som just är dessa mixer.

Citat:
Alla terrordåd som palestinier begick mot just judiska invandrare runt 30-talet var väl ändå absolut exempel på etnocentrism. Vad skulle du annars kalla det? De trodde att deras land höll på att erövras av invandrare som britterna släppte in och de var mer fokuserade i sitt vrede mot judarna än mot britterna.

Det är exempel på ytterst logisk etnocentrism därutöver. Historien bevisade att de hade rätt med sina konspirationsteorier om att judarna ville skapa en egen nation och etnisk rensa landet på araber när de väl blev majoritetsbefolkning. Palestinerna var på alla sätt mer upprörda över just den judiska invandringen än att britterna styrde över dem, vilket var absolut korrekt. Bosättarkolonialism är mycket farligare för ett folkslag än att temporärt styras av någon mäktigare imperie.

Så? det har inte begåtts/ begås alltså inte terrordåd, i div inbördeskrig världen över?
Att människor protesterar då deras mark, hus eller andra resurser blir annekterat av andra människor är inte speciellt konstigt och behöver inte handla om etnicitet utan om helt andra saker som religion, klass eller politiska frågor.

Citat:
Det är inte alls idiotiskt att fixera vid etnicitet ifall ens grannar fokuserar på etnicitet. Skulle palestinier inte fokusera på det så skulle de inte ens ha en motståndskamp mot att bli erövrade av ett annat folkslag, liksom exempelvis kurder.

Jo det är hyfsat idiotiskt att hata, bekämpa, försöka utplåna etc andra människor enkom baserat på deras etnicitet...rejält idiotiskt tom.
Fråga dina gener.

Citat:
Du måste vara etnocentrisk ifall dina grannar är etnocentriska. Jag skulle hålla med om att det inte finns någon större mening att vara etnocentrisk i en kontext där du bor granne med finländare och samer, men är det kurder och araber som skapar exklusiva kriminella klannätverk och bygger upp sin våldskapital i samma gata som du bor så måste du stärka dina egna etniska nätverk.

Etnocentrism var också väsentligt för exempelvis ukrainare och baltiska folkslag inom Sovietunionen där de hade ett kommunistiskt imperie som drev internationalism som ideologi, och där skulle mindre nationer inom imperiet förlora sin distinkta karaktär genom att man bedrev folkutbyte: ryssar flyttade man in i ställen som Donetsk och Estland för att förflytta miljontals ukrainare och estländare till Sibirien.

Du måste alltså agera idiot så fort dina grannar är det?
Så fort grannarna är kriminella så måste du själv bli kriminell?
Det finns gott om kriminella svenskar, finnar och norrmän. behöver du bli kriminell bara för att du råkar hamna som granne med en sådan?
Du resonerar som en byfåne.

Bor du granne med en kriminell, vara sig det handlar om individnivå, (din granne stjäl din tvätt, cyklar eller vad det nu kan vara= eller om det handlar om nationell nivå (ryssen kommer och saboterar dina kablar) så innebär det att du själv måste börja bete dig på samma sätt.
det innebär att du börjar skydda dina prylar, drar in rättstat eller internationell motsvarighet, inte att du börjar stjäla själv eller börjar dragga efter Rysslands kablar.

Citat:
Stora delar av porrstjärnor också deltar emot sin vilja, och är drogberoende och måste sälja sex för att köpa droger. Porr och prostitution delar exakt samma problemområden, och båda industrierna lever givetvis på sina konsumenter.

Om fängelsevakterna gör mig drogberoende för att sedan få mig att ställa upp på vad som helst som de filmar och säljer åt konsumenter som runkar av till skiten så är det konsumenterna som har skapat efterfrågan till sådan typ av underhållning. Därmed så är porr=prostitution=våldtäkt ifall vi vill dra frågan till sin spets, och då är ju till och med runt hälften av kvinnor som sägs ha tittat på porr antagligen våldtäktskvinnor de också.

Det är ungefär som vänsternarrativet om att rika kokainsnortande partymänniskor i Östermalm är skyldiga för ökning i skjutningar i Sverige. Du måste komma ihåg att som marxist söka göra en analys som innefattar medelsvensson, gärna de extra priviligierade därutöver. Alla ska med.

Det finns ju inget för svenskar att skydda, så jag ifrågasätter ifall vi skulle slåss likt ukrainare.

Det är givetvis historielöst att påstå att etnocentrism flödar mest när nationers gränser hotas, när det väldigt ofta snarare just handlar om hotet inom gränserna som får etnocentrism att explodera, speciellt när balkanisering pågår...du vet...som fick sitt namn från saker som hände i Juguslavien runt 1990 där massa etnicitet med olika religioner och historier levde sida vid sida?
Citera
2025-01-01, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är ett ofött människoliv. Ni i vänstern måste alltid förneka verkligheten för att får Era "argument" att gå ihop. Det finns inget varken luddigt eller sentimentalt, blott en förklaring över verkligheten.

Kvinnor får visst bestämma över sina kroppar - det är när de godtyckligt bestämmer över andras kroppar som problemen uppstår.

Och den beteckningen, är alltså så luddig så samma sak går att säga om könsceller.
varje kvinna föds med anlagen till ca 400 000 "potentiellt" ofödda liv" varje man med nån trillijon upphöjt till jag vet inte vad av "ofödda liv".

Det är DU här som behöver ta till just sån retoriska "luddigheter" för att överhuvudtaget få dina argument att gå ihop.
Jag behöver det inte, jag får ihop mina argument via att förhålla mig sakligt, till VERKLIGHETEN.

Du menar när just kvinnor "bestämmer godtyckligt" över befruktningar....så är det ett problem.
För det är fortsatt den sakliga verkligheten här Uven...Befruktningar, och mycket tidiga embryon i form av celler på delning av ca ett riskorn i storlek. (embryo i vecka 7).

Men när sånna som du ska bestämma över andras VERKLIGA kroppar, liv och trygghet, av slaget FÖDD, EXISTERANDE, VID LIV MÄNNISKA, lär kvinnor och födda barn, så är det inga problem alls.

Märkligt det där.
Som sagt problemet med att få resonemangen att hålla ihop är det endast du som har.

Citat:
Det är utan tvekan vid liv. Unikt DNA, metabolism, celldelning. Så brukar liv se ut.

Unikt DNA är inte "liv". Vare sig i form av sin "unikhet" eller i form av att vara just DNA.
befruktningar, embryon, tidiga foster har ingen egen metabolism, utan den får sin näring från moderns metabolism via moderkakan.
Celler har sin egen metabolism, men en människa är nu inte samma sak som en cell. Lika lite som en bok är ett bibliotek, eller ett hus är en stad.... hoppas du någon gång klarar greppa detta.

Citat:
Jaså? Utan av vad?

Rättigheter avgörs av de stater/ samhällen/ institutioner som människor delar, ingår i.
Och i Sverige, Europa har alltså kvinnor rätten att själva bestämma om de ska vara gravida eller inte, de äger alltså rätt att bestämma över sina egna kroppar och liv.

Citat:
Vilket trams!

Försöker du hävda att du på något sätt har en politisk plan att ålägga män via motsvarande TVINGANDE lagar, att bli 50% ansvariga för alla barn de varit med om att skapa, som du önskar TVINGA kvinnor till?

Försöker du hävda att du INTE försvarar manlig ansvarslöshet...via att just ta upp detta som argument då män ska slippa avkrävas delad vårdnads ansvar för oönskade ungar de skapat?
Medan motsvarande "kvinnlig ansvarslöshet" enkom ska rendera kvinnor straff.

Citat:
Då bör han undvika oskyddat sex. Idag kan män ta mindre allvarligt på detta, då kvinnan ändå kan avsluta det ofödda livet.

Och samma skulle gälla i DITT samhälle, eftersom du varken har som "plan" att män ska tvingas till ansvar till vårdnad eller den verkliga kostanden för att ha barn.
Ohh no! i din "plan" ska ju allt sånt enkom drabba kvinnor.
Obekvämligheten med mänsklig reproduktion ska enkom vara kvinnors ansvar i din "härliga" framtid, förlåt baktid. Just för att det enkom är manlig sexuell bekvämlighet som är en prioriterad målsättning för konservatism av din sort.

Citat:
Det finns givetvis inga statistiskt säkerställda fakta om en okänd framtid.

Nej det finns bara statistik över hur tidigare generationer av invandring sett ut i Sverige och världen.
men så klart! är ju din fantasi mer "fakta i saken" än någon tidigare mätt statistisk data över hur människor de facto! faktiskt beter sig.

Citat:
Jag tror inte man kan mäta hat i potenser. Jag vill, som jag tjatat om, öka både det manliga och kvinnliga ansvaret, och ett sätt att göra detta är att marknadsföra och uppmuntra kärnfamiljen.

Nej du vill TVINGA kvinnor....och låta män slippa undan.
Alla dina lagförslag:

- Förbjuda fri aborträtt.
- Inte kräva vårdnadsansvar av fäder, bara av mödrar.
- Ta bort statens bidrag för barn som föds utanför äktenskap.

är riktade direkt mot kvinnor och endast kvinnor. Eftersom; de tär nu KVINNORS rättigheter och möjligheter i denna sak, du vill ta bort. Medan män ska få lov leva exakt så bekvämt de redan lever idag och bekvämare ändå. Eftersom du direkt ökar incitamenten och möjligheterna för män som grupp att utnyttja kvinnor.
Citera
2025-01-01, 23:11
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Råttor och schimpanser är olika arter från oss, schimpanser visserligen väldigt närbesläktade men! det går liksom inte att få barn med schimpanser, det skiljer alltså på väsentliga punkter, och det gör det alltså INTE mellan de folkslag i afrika som ligger närmast "urmänniskan" i DNA.
Och där faller hela ditt rasisitska skitresonemang.

Vilka svenskar skulle frivilligt hjälpa Ukrainarna? Du har mängder med svenskar som hjälper dem.
Den mänskliga empatin sträcker sig hela jorden runt.

Ja, det är stor skillnad på 2% och 0,2% när vi talar om DNA, poängen var att 0,2% inte är oväsentlig skillnad mellan folkgrupper och det inkluderar helt annorlunda metabolism, muskulatur, kroppsbyggnad, immunförsvar och så vidare, därutöver den komplexa samverkan av gener som är involverade när det gäller intelligens och psykologiska egenskaper (som vi inte fullt kan kartlägga idag).

Det hela startade annars med ditt anförande om att genetiken förändrats väsentligt sedan medeltiden i Sverige, alltså trots att det givetvis är så att vi minst är 100 gånger närmare 1400-talssvenskarna än subsahara afrikaner. Så kom inte med dina rasistanklagelser, vi försöker undersöka här hur mycket genetiken förändras idag jämfört med för 300 år sedan, alltså ifall vänsterns mantra om att folkvandringar och genetiska förändringar som den i dag är fullt normala historiskt...

Angående Ukraina så är de europeiska kusiner, och därmed är vår hjälp till Ukraina ändå mycket mindre än den vi gav till finländarna (som kulturellt åtminstone är några slags adopterade bröder), å andra sidan ger Polen som är närmare ukrainarna kulturellt, historiskt och genetiskt mycket mera hjälp än vad vi gör (vilket är helt naturligt). Jag frågade nu ifall svenskar frivilligt skulle slåss för att hjälpa kineser i andra världskriget som blir anfallna av japaner och jag kunde ta mer närstående konflikter som exempelvis kurder eller liknande. Helt uppenbart är vi mer selektivt empatiska till europeiska kusiner som ukrainare, inklusiv när det gäller att ta emot dem som flyktingar.

[quot€]

"För det mesta förekom inget sexuellt umgänge."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nattfrieri

"Det var inte frågan om sex utan ett sätt att bilda par utanför de vuxnas zon."

https://historia.nu/historia-nu/nattfrieri-under-stormaktstidens-kyrkliga-ortodoxi/[/quote]

Jo, det var väldigt frivilliga unioner som bönder historiskt skapade i Europa (förutom typ Sicilien) som sagt.

Citat:
Tryggast för vem? vad?

Tvärtom genetiskt så är poängen just att söka det annorlunda och inte det identiska. Sluta försöka slingra dig runt detta. Och europeiska gener har beblandat sig en masse! med både indianer och afrikaner, vilket du kan se idag via att du har hela folkgrupper som just är dessa mixer.

Du har ju verkligen inte bevisat någon fördel att beblanda sig med etniskt och kulturellt främmande i alla fall. Det är uppenbart tryggast att para sig inom ens stam där kulturella tryggheten existerar för barnets uppbringande ifall inget annat, naturen söker upprepa framgångsrika recept och det är uppenbart att i en tid då indianerna blev överrumplade av vitas mer avancerade vapen att indiankvinnor sökte para sig uppåt och ta en risk, medan vita män som kom till kontinenten inte tog med sig tillräckligt många av sina egna kvinnor och därmed sökte gifta sig med indiankvinnorna. En pragmatisk lösning på problemet kan man säga att det var.

Afrikanerna å andra sidan gifte sig i princip aldrig med vita och slavinnorna blev ibland våldtagna och i bästa fall älskarinnor till sina vita eller arabiska mästare, och är nog inget som varesig du eller jag ser som ideellt beteende.

Citat:
Så? det har inte begåtts/ begås alltså inte terrordåd, i div inbördeskrig världen över?
Att människor protesterar då deras mark, hus eller andra resurser blir annekterat av andra människor är inte speciellt konstigt och behöver inte handla om etnicitet utan om helt andra saker som religion, klass eller politiska frågor.

Alltså det existerade ingen inbördeskrig i 20-talet och 30-talet i Palestina, utan det existerade etniska konflikter mellan områdets arabiska urbefolkning och judiska invandrare. Inte heller blev hus direkt annekterade av judiska invandrarna utan det handlade snarare om att de köpte mark med deras överlägsna kapital. Konflikten handlade om en folkgrupp som upplevde demografiska faran av att få snabb invandring av en annan etnocentrisk folkgrupp som tycktes vilja skapa en separat stat där araber inte var inkluderade, därmed skiljer det inte så mycket från dagens massinvandring av muslimer till Europa.

Förutom då att det var britter som tillät den judiska invandringen att ske, istället för dagens finansiella och kulturella elit. I båda fallen så kan vi däremot se att majoriteten av både araber och europeer är motståndare till utvecklingen som politiska överheten bestämmer åt oss.

Citat:
Jo det är hyfsat idiotiskt att hata, bekämpa, försöka utplåna etc andra människor enkom baserat på deras etnicitet...rejält idiotiskt tom.
Fråga dina gener.

Det var tvärtom extremt logiskt av palestinierna att både hata och försöka bekämpa att en annan etnocentrisk folkgrupp fick betydande makt över deras lands framtid. Älskar du dina barnbarn så bekämpar du givetvis med varje droppe blod du har att de får genomgå det helvete som idag palestinier i Gaza går igenom. Det kan vara Europa om 50 år, vem vet?

Citat:
Du måste alltså agera idiot så fort dina grannar är det?
Så fort grannarna är kriminella så måste du själv bli kriminell?
Det finns gott om kriminella svenskar, finnar och norrmän. behöver du bli kriminell bara för att du råkar hamna som granne med en sådan?
Du resonerar som en byfåne.

Är din granne krigisk så måste du definitivt själv bli krigisk. Går din granne ihop i klaner så är du ensam otroligt svag, du måste antagligen såsmåningom få våldskapital och ha någonslags civilförsvar för att skydda din folkgrupp i gatorna som erövras av främmande element. Eller så gör man som svenskar och tar enorma lån och flyttar så fort de blir minoritet, men du har tillslut inget hörn kvar att fly till ifall du tar till sådan taktik.

Det finns inte så värst många kriminella nätverk av svenskar, finnar och norrmän. En och annan motorcykelgäng och inte mycket mera. Det är inte heller i närheten av sådan våldskapital de kommer med.

Citat:
Bor du granne med en kriminell, vara sig det handlar om individnivå, (din granne stjäl din tvätt, cyklar eller vad det nu kan vara= eller om det handlar om nationell nivå (ryssen kommer och saboterar dina kablar) så innebär det att du själv måste börja bete dig på samma sätt.
det innebär att du börjar skydda dina prylar, drar in rättstat eller internationell motsvarighet, inte att du börjar stjäla själv eller börjar dragga efter Rysslands kablar.

Rättstaten är svag och kan inte skydda dig särskilt väl, när saker faller ihop allt mera så blir detta mer och mer uppenbart. Se på den låga andelen av överfallsvåldtäkter som ens går till rättegång.

Men nej, jag talar inte om att gruppvåldta andra etnicitets kvinnor, utan om en svensk civilförsvar som söker skydda sina egna kvinnor och därutöver möjligen ta brutal hämnd mot de som utför hemskheterna. Jag skulle definitivt stödja en sådan utveckling, rättsstaten har visat sig vara på tok för svag för att försvara medelsvensken så som saker ser ut idag.
Citera
2025-01-02, 11:41
Medlem
Citat:
J
a, det är stor skillnad på 2% och 0,2% när vi talar om DNA, poängen var att 0,2% inte är oväsentlig skillnad mellan folkgrupper och det inkluderar helt annorlunda metabolism, muskulatur, kroppsbyggnad, immunförsvar och så vidare, därutöver den komplexa samverkan av gener som är involverade när det gäller intelligens och psykologiska egenskaper (som vi inte fullt kan kartlägga idag).

Frågar du mig (som alltså inte är genetiker) så misstänker jag att detta mer handlar om VAR exakt skillnaderna sitter, och inte så väldigt mycket i % hit eller dit.
De 0,2% skillnad mellan en sydafrikan och ex en nordeuropé är inte "väsentliga" för något av större vikt.
För det skiljer inte i något av större vikt inom arten människa. Liksom just därför vi just är samma ras över hela detta klot.

Och verkligen? en afrikan har alltså enligt dig..."helt annorlunda metabolism, muskulatur, kroppsbyggnad, immunförsvar" än en nordeuropé....hur tänkte du där?

Citat:
Det hela startade annars med ditt anförande om att genetiken förändrats väsentligt sedan medeltiden i Sverige, alltså trots att det givetvis är så att vi minst är 100 gånger närmare 1400-talssvenskarna än subsahara afrikaner. Så kom inte med dina rasistanklagelser, vi försöker undersöka här hur mycket genetiken förändras idag jämfört med för 300 år sedan, alltså ifall vänsterns mantra om att folkvandringar och genetiska förändringar som den i dag är fullt normala historiskt...

Angående Ukraina så är de europeiska kusiner, och därmed är vår hjälp till Ukraina ändå mycket mindre än den vi gav till finländarna (som kulturellt åtminstone är några slags adopterade bröder), å andra sidan ger Polen som är närmare ukrainarna kulturellt, historiskt och genetiskt mycket mera hjälp än vad vi gör (vilket är helt naturligt). Jag frågade nu ifall svenskar frivilligt skulle slåss för att hjälpa kineser i andra världskriget som blir anfallna av japaner och jag kunde ta mer närstående konflikter som exempelvis kurder eller liknande. Helt uppenbart är vi mer selektivt empatiska till europeiska kusiner som ukrainare, inklusiv när det gäller att ta emot dem som flyktingar.

Ja den samlade genomet i Sverige anno 2025, är inte "identisk" eller ens nästan identiskt eller ens nära, eller ens ungefär samma, med det samlade genomet på samma plätt anno 1400, det säger sig fan självt. Och backar du hela historien bakåt, så blir vi bara mer och mer och mer lika de grupper av afrikaner av idag som alltså fortsatt är mest lika "urmänniskan" var där vi startade och därifrån vi kommer.

Citat:
Du har ju verkligen inte bevisat någon fördel att beblanda sig med etniskt och kulturellt främmande i alla fall. Det är uppenbart tryggast att para sig inom ens stam där kulturella tryggheten existerar för barnets uppbringande ifall inget annat, naturen söker upprepa framgångsrika recept och det är uppenbart att i en tid då indianerna blev överrumplade av vitas mer avancerade vapen att indiankvinnor sökte para sig uppåt och ta en risk, medan vita män som kom till kontinenten inte tog med sig tillräckligt många av sina egna kvinnor och därmed sökte gifta sig med indiankvinnorna. En pragmatisk lösning på problemet kan man säga att det var.

Afrikanerna å andra sidan gifte sig i princip aldrig med vita och slavinnorna blev ibland våldtagna och i bästa fall älskarinnor till sina vita eller arabiska mästare, och är nog inget som varesig du eller jag ser som ideellt beteende.

Jag har bevisat för dig
att gener söker kompletteringar och inte så likt som möjligt. Utveckling eller evolvering, är själva poängen med allt liv och inte stagnation.

Och samma sak går att säga om kultur, även kulturellt så är människan i ständigt utveckling.

Vore vi människor just inte så benägna till utveckling, rörelse etc så hade vi förmodligen varit utdöda för länge sen.

och sista stycket...seriöst...orka ens debattera med någon med så inskränkta blåsta resonemang.
NÄ! tänka sig! afrikaner gifte sig inte så ofta med vita anno 1700! Vad konstigt! måste berott på att afrikaner föraktade vita så. ...

och sexuellt våld grasserar i samhällen med extremt olika maktbalanser mellan olika grupper....ex slav- eller trälsamhällen....vad konstigt! det är ju onekligen bevis på att vi absolut inte ska tillåta frivilligt sexuellt umgänge eller mixa olika grupper...

Citat:
Alltså det existerade ingen inbördeskrig i 20-talet och 30-talet i Palestina, utan det existerade etniska konflikter mellan områdets arabiska urbefolkning och judiska invandrare. Inte heller blev hus direkt annekterade av judiska invandrarna utan det handlade snarare om att de köpte mark med deras överlägsna kapital. Konflikten handlade om en folkgrupp som upplevde demografiska faran av att få snabb invandring av en annan etnocentrisk folkgrupp som tycktes vilja skapa en separat stat där araber inte var inkluderade, därmed skiljer det inte så mycket från dagens massinvandring av muslimer till Europa.

Förutom då att det var britter som tillät den judiska invandringen att ske, istället för dagens finansiella och kulturella elit. I båda fallen så kan vi däremot se att majoriteten av både araber och europeer är motståndare till utvecklingen som politiska överheten bestämmer åt oss.

ja svenska och europeiska invandrare uppvisar ju onekligen mängder med beteenden av att "vilja skapa en separat stat" där svenskar/ européer inte ska vara inkluderade...
Uj uj uj.

Citat:
Det var tvärtom extremt logiskt av palestinierna att både hata och försöka bekämpa att en annan etnocentrisk folkgrupp fick betydande makt över deras lands framtid. Älskar du dina barnbarn så bekämpar du givetvis med varje droppe blod du har att de får genomgå det helvete som idag palestinier i Gaza går igenom. Det kan vara Europa om 50 år, vem vet?

ja låt oss utplåna alla invandrare så vi kan garantera att deras barnbarn inte ska få lov existera och garanterat få det helvete som du inte önskar dina egna barnbarn....

Logiskt!

Citat:
Är din granne krigisk så måste du definitivt själv bli krigisk. Går din granne ihop i klaner så är du ensam otroligt svag, du måste antagligen såsmåningom få våldskapital och ha någonslags civilförsvar för att skydda din folkgrupp i gatorna som erövras av främmande element. Eller så gör man som svenskar och tar enorma lån och flyttar så fort de blir minoritet, men du har tillslut inget hörn kvar att fly till ifall du tar till sådan taktik.

Det finns inte så värst många kriminella nätverk av svenskar, finnar och norrmän. En och annan motorcykelgäng och inte mycket mera. Det är inte heller i närheten av sådan våldskapital de kommer med.

Nej, är din granne krigisk/ aggressiv och hotar med att invadera ditt hem eller mörda dina barnbarn...så behöver du satsa på att kunna försvara dig mot detta och se till att du har vänner som hjälper dig om han plötsligt står utanför dörren.
Du behöver INTE själv börja härja i hans hem eller mörda hans barnbarn.

Och för din kunskap...den gängkriminalitet vi har idag i Sverige, vilket jag antar är vad du har i bakhuvudet i dina resonemang, de ägnar sig inte åt att skjuta svenskar, de ägnar sig åt att skjuta varandra.

Ditt sätt att tänka i allt detta är rent snömos. Seriöst.

Citat:
Rättstaten är svag och kan inte skydda dig särskilt väl, när saker faller ihop allt mera så blir detta mer och mer uppenbart. Se på den låga andelen av överfallsvåldtäkter som ens går till rättegång.

Men nej, jag talar inte om att gruppvåldta andra etnicitets kvinnor, utan om en svensk civilförsvar som söker skydda sina egna kvinnor och därutöver möjligen ta brutal hämnd mot de som utför hemskheterna. Jag skulle definitivt stödja en sådan utveckling, rättsstaten har visat sig vara på tok för svag för att försvara medelsvensken så som saker ser ut idag.

Svensk rättstat är inte "svag"...den är stark.
Antalet av våldtäkter som idag går till domstol och blir dömda, är REJÄLT större än den någonsin varit tidigare. Något ni konservativa glömmer bort helt.
Och överfallsvåldtäkter tillhör snarast den andel av alla våldtäkter ( en mycket liten andel för övrigt) som mest både går till domstol och blir fällda.

Det du talar om är ett rättstat som ska börja fixera sig vid etnicitet och "andra" framför att bekämpa kriminalitet. DET är vad du talar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in