Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
För tredje? gången nu, jag har inte skrivit "enorm", det är enkom ditt påhitt.
Och de folkgrupper som levt åtskilda i 70 000 år från andra grupper av människor, de kan du räkna på ena handens fingrar, om de ens finns.
Du är alltså ungefär lika lik genetiskt både kongoleser och somalier som du är ex. spanjorer eller Ungrare. De är dina kusiner...bara deal with it.
Pygmeer är de som skiljer mest från i princip hela människosläkten ifall jag minns rätt.
Här finns en tabell på genetisk distans mellan folkgrupper:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/01/Full_Fst_Average.png
Vi ser att engelsmän, baskier och italienare skiljer sig med bara 0.01 medan västafrikaner skiljer sig 0.18 och kineser 0.17 från engelsmän. Nej, jag är inte ungefär lika lik kongolesen som spanjoren.
Så det blir väsentlig skillnad på genetiken i landet ifall man tar in afrikaner eller italienare. Du kan troligen inte ens se med ögat ifall någon ens är italienare eller engelsmän i många fall, så det är ju inte så märkligt egentligen.
Börja inte tala om att alla lika mycket är mina kusiner. Jag kallar personligen inte 8e gradens kusiner för kusiner, medan jag kallar mina första gradens kusiner för kusiner. Andra gradens är hårfin givetvis.
Ifall snack om kusiner ska ha något värde, ifall ordet i sig ska ha något värde, så behövs det finnas någon grad kusiner där vi upphör att tala om kusiner. Jag skulle personligen kalla nordbor för mina bröder och europeer för mina kusiner och inte gå längre än så. Inte bara av genetiska skäl utan även av kulturella anledningar. Det finns ju fall som greker och västturkar som har extremt låg genetisk distans, men jag väljer att kalla greker för kusiner medan västturkar inte är det just av kulturella anledningar. Kulturen är av mer vikt än genetiken för egen del, men kulturen är nog aldrig helt frånkopplad från ens biologiska historia.
Snacket om att inga folkgrupper har varit åtskilda det ju inte mer väsentligt att påpeka att kongoleser inte har beblandat sig ens med folkgrupper som på något sätt liknar exempelvis japaner, som i sin tur nästan bara beblandat sig i extremt låg omfattning med exempelvis koreaner och kineser. Du försöker trolla fram en koppling mellan kongoleser och japaner som helt enkelt inte existerar.
Citat:
Att brudgummar kunde få nej, fast kvinnan i fråga ville, tycker du alltså inte är "arrangerat" nä hä du.
Nej, det är inte arrangerat. Kvinnan har sökt upp en make och fadern måste inspektera ifall det är en bra match. Det kan liknas att jag måste få godkännande från staten för att få skriva somliga kontrakt, det är fortfarande jag som valt att skriva kontraktet.
Det ska påpekas att det var i synnerhet unikt att just människor i Europa utanför adeln gavs denna frihet, till och med i vänsterns rousseaunskt idealiserade jägare-samlare så har över hälften av stammar arrangerade äktenskap.
[quote]
Snabb googling...söka genetisk variation ger bättre imunförsvar.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/7630893/
Då just MHC-variationer existerar inom varje etnicitet så är det verkligen inte vad som skulle bevisas, lika lite som blodgrupper eller andra saker. Det du kunde ha sagt var att vi söker folk med annorlunda genetiska markörer i några väldigt begränsade delar av vår genetik.
Det finns ju så mycket som räknas i genetisk variation, och ofta så är det bäst att söka det som är just bäst anpassad till miljön (gärna bättre än dina egna gener). Finns ingen anledning för varesig en europeisk man eller en europeisk kvinna att vilja gifta sig med en indiankvinna eller indianman runt 1500-talet då deras barn kommer ha stor chans att dö pga dålig immunförsvar mot asia-europeiska sjukdomar, men däremot så är det en vinnande strategi för indiankvinnan eller indianmannen som förbättrar chansen för sin avkomma att överleva genom att para sig med en europe.
Men nu så fungerar givetvis inte darwinism så rationellt. Instinkterna för attraktion måste gå igenom många generationer av brutal överlevnad/död för att vinnande receptet ska skrivas.
Sedan visar studier att asiatiska män exempelvis är attraherade av en lägre höft-midja ratio än europeer som i sin tur är attraherade av en lägre höft-midia ratio än svarta män. Så det är klart att alla är programmerade att attraheras av just de markörer som deras kvinnor ofta visar upp (ifall deras kvinnor skapade mäns preferenser eller tvärtom mäns preferenser skapade kvinnornas kroppar kan ju diskuteras).
Citat:
Nej jag undrar varför du ständigt hemfaller till argumentationsfelet whataboutism.
Rasism behöver motarbetas och inte uppmuntras. Att alla blir rasister bara för att grannen är det, gör inte världen till någon bättre plats.
Rasism är ren dumhet i kvadrat.
Nej, det var rätt av palestiniare att vara etnocentriska och emot judisk invandring i början av 1900-talet. Historien visade tvärtom att de hade rätt att slåss mot utvecklingen med tanke på att de just nu etnisk rensas och brutalt behandlas av dessa nya invandrare.
Du kan ju inte säga annat än att palestiniernas "rädsla för främlingar" var absolut korrekt när den manifesterades och ingen irrationell patologi av något slag. Våra barnbarn kommer möjligen också tycka att de som motsatte massinvandringen hade rätt och bara gråta över att vi förlorade kampen mot alliansen av virrpannor vänsterut med storfinansens intressen.
Citat:
Och nu gör du det igen!
Enligt dig, så ska alltså alla minoriteter i världen, genast börja militarisera sig och bekämpa majoritetbefolkningen, eftersom det enligt dig då tydligen alltid är livsfarligt att vara i minoritet.
Vilken underbar värld vi skulle få. Vem ska vinna till slut?
Det vore idiotiskt för minoriteter att beväpna sig och slåss mot majoritetsbefolkningar ifall de inte har en chans att vinna åtminstone. Men jag skulle rekommendera en sådan recept för alawiter i Syrien just nu ifall de har chans att bilda en egen stat i kustområden där de är i majoritet och jag tror absolut att kurder gör rätt i att beväpna sig.
Alla minoriteter måste göra en realistisk bedömning kring risken att de hamnar i konflikt med majoritetsbefolkningen och hur de ska hantera det (inklusive förberedda sig på att fly i värsta fall).
Men för majoritetsbefolkningar så gäller det att undvika att bli en minoritetsbefolkning till varje pris.
Citat:
Jo det är i många fall faktiskt samma sak. att ex. medvetet köpa ett sextraffickingoffer, eller ett barn, eller någon som är i en sån utsatt situation att den inte kan försvara sig/ välja något annat, är definitivt våldtäkt.
Om du blir fängslad, och dina fångvaktare tycker det vore en bra idé att sälja ditt anus till högstbjudande, så JO tor jag nog du anser dig bli våldtagen.
Att som tredje part titta på akten som porr, som någon filmat, går däremot inte säga är att själv våldta.
Det skulle jag säga mer är nån form av utnyttjande. Sexbrott ja, men inte våldtäkt.
Ifall du tror att alla horor säljs mot sin vilja så kanske du också tror att de flesta porrstjärnor har sex mot sin vilja, tänk på att porrstjärnor och horor ofta dubbeljobbar inom båda yrkena.
Så fängelsevakterna kanske bara är porrproducenter som betalas av massa konsumenter som vill se mig bli våldtagen och betalar fängelsevakterna för att producera sådan form av "underhållning". Därmed återvänder vi till att alla som tittar på porr är lika hemska som Eklund enligt din egen logik.
Därutöver våldtas både mannen och kvinnan i porrfilmer ifall vi ska leka med att båda könen är lika, så det är dubbel våldtäkt när man tittar på porr.
Därmed är alla män talibaner. Du måste vara lite mer kreativ för att skuldbelägga så många män som du bara kan, och få afghaner och svennar att vara precis lika hemska. Att stanna på prostitution lämnar ju dig bara med faktum att färre svenska män köpt sex än i andra länder till och med inom Europa. Men går du över till porr så är vi fan värre än afghaner, då de flesta män inte ens har tillgång till internet där och därmed aldrig våldtagit porrstjärnor.
Citat:
Men för fan...."svenskars tafatta reaktion"??????
Sverige är ett av FÅ länder i världen som tar sexuellt våld på hyfsat allvar...
Och återigen, rent sakligt spelar det inte ett skit roll för något av intresse....huruvida den som våldtar en kvinna är en människa av samma etnicitet, religion, hudfärg eller språkgrupp som kvinnan eller inte.
Det gör ingen som helst skilland för brottet som sådant.
Det är enkom i pantade högerextrema skallar som sådant är av vikt.
VÅRA kvinnor ska bara våldtas av OSS, är i den sunkiga ringhörnan du befinner dig.
Det är extrem låg andel av våldtäktsmän i Sverige som ens går till fängelset, desto mindre får en straff som korresponderar till aktens brutalitet. Systemet är inte alls särskilt effektivt så som du vill påstå.
Men systemet är bara ett system, vi talar om kollektiva känslor nu som visar skillnaden mellan folkslag. Jag har i princip bevisat att svenskar är minst etnocentriska vilket var själva orsaken att jag tog upp exempel som andra etnicitets våldtäkt av svenska flickor, en känslig fråga som skapar tumult i mer etnocentriska länder.
Sedan tycket jag inte att du ska skryta så mycket över hur bra Sverige är i sådana frågor, då kvinnofrid i princip inte längre råder nattetid i många delar av landet. Har talat med svenska kvinnor som kände sig säkrare när de bodde i andra länder, till och med väldigt främmande länder som Kina. Brydde sig ens systemet om kvinnors väl så skulle de givetvis inte importera en miljon muslimer.
Systemet tjänar finansiella eliten tillslut som tycker att exempelvis lönedumpning är viktigare än svenska kvinnors säkerhet.