2024-12-30, 10:27
Medlem
Polisen har inte hittat honom ännu. Resurserna är begränsade för polisen att ödsla tid på att jaga honom, i vilket land han än befinner sig
Citera
2024-12-30, 10:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
TV4-profilen Dermot Clemenger blev känd genom sina år i ”Let's dance”-juryn.

I början av december åtalades han för 32 sexköp.

Nu misstänks han aktivt hålla sig undan – i dag meddelar åklagaren att han är internationellt efterlyst.

Citat:
En kvinna säger till exempel att Dermot Clemenger kallats ”skådespelaren” på salongen, eftersom de känt igen honom från tv. Hon berättar också att hon gett Clemenger ”extramassage på snoppen” samtidigt som han tagit på henne.

https://www.expressen.se/noje/dermot-clemenger-jagas-internationellt-efter-de-31-sexkopen/
Citera
2024-12-30, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Jo men det beror lite på vem som köper sexet. Heter man Paolo Roberto blir det mkt värre för än om man heter Nicklas Wahlgren.

Än en gång, hade Paolo själv inte suttit och gråtit ut i TV4 redan samma dag det uppdagades hade han inte namngivits och hade Wahlgren gjort samma sak hade även han namngivits. Därför namngavs inte Paolo innan han bröt ihop i TV.
Citera
2024-12-30, 11:21
Avslutad
Är det inte något överdrivet att jaga honom på Irland. Han kommer få böter för det där, max en månad och det blir med fotboja.
Citera
2024-12-30, 11:24
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Vi får väl se. Efter Sommerlath-fiaskot skulle det inte förvåna mig om det blir mer prioriterat att få tag på honom. De har ett år på sig och han är nog inte sådär jättebra gömd.
Han har nog dragit österut. Han gillar ju Thailändskor.
Citera
2024-12-30, 11:32
Medlem
Thusneldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Polisen lär inte jag honom vidare intensivt. Det finns värre gärningsmän som prioriteras
Blev förvånad när jag läste att han blivit internationellt efterlyst. För sexköp! Jag trodde i min enfald att internationella efterlysningar gällde grova brott som knarkhandel, mord, utpressning, rån, våldsbrottslingar och terrorister. Inte för att man fått en handtralla från massösen på en massagesalong. Att sälja sextjänster är dessutom lagligt i våra sydliga grannländer som Danmark och Tyskland. Vad vill den svenske åklagaren att den irländska polisen skall göra med Dermot? Att den nationella insatsstyrkan skall storma huset där han bor med dragna kpistar, belägga han med handbojor och skicka han till Sverige på ett specialchartrat plan? För att han köpt sex? Sverige är absolut ett dårhus. Lägg pengarna på att bekämpa riktiga brott istället som narkotika och gängbrottslighet.
Citera
2024-12-30, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgexpert
Är det inte något överdrivet att jaga honomwxm på Irland. Han kommer få böter för det där, max en månad och det blir med fotboja.

Med respekt för kvinnorna tycker jag inte det är överdrivet.
Citera
2024-12-30, 11:51
Medlem
Kom ihåg att i Sverige är man som köper sex en värre förbrytare än de soldater som våldtar och mördar kvinnor och barn i krig.
Citera
2024-12-30, 11:51
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Hur kom de thiilänska prostituerade in i Sverige?
Är de turister?
Eller är de flyktingar?
Eller offer för människohandel?

De som bedriver bordellverksamheten behöver dömas både för både ekobrotten, sexbrotten och ev människohandel, så vi slipper ha dem i Sverige.
Citera
2024-12-30, 12:13
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Kom ihåg att i Sverige är man som köper sex en värre förbrytare än de soldater som våldtar och mördar kvinnor och barn i krig.

Så sant. Sveriges moralism runt världens äldsta yrke är så bisarr.
Man får inte köpa men det är helt lagligt att sälja.

Åker man dit på att ha köpt, (som s.k. "kändis") så är din karriär över.
Citera
2024-12-30, 12:18
Avslutad
Att han köpt sex är väl ingen stor sak tycker jag inte. Det anmärkningsvärda är väl antalet ställen, kvinnor, gånger där siffran 32 nog bara är toppen av ett isberg. Och han var väl gift när detta hände också?
Citera
2024-12-30, 12:21
Avslutad
Tydligen är han hemma på Irland och återkommer under 2026 när brotten preskriberats. Media skriver januari, men det är bara första brotten som preskriberas då så han måste nog vänta några månader till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in