2025-03-20, 13:23
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyenaedition
Två anledningar tänkar jag på spontant:

1. Polisen prioriterar inte det här fallet.
2. Någon privatperson har känt igen Dermot på hotellet och sedan krävt en ganska ansenlig summa pengar av skvallerpressen för att avslöja detaljerna om vart han befinner sig.

Run Forrest run.
Citera
2025-03-20, 13:26
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyenaedition
Två anledningar tänkar jag på spontant:

1. Polisen prioriterar inte det här fallet.
2. Någon privatperson har känt igen Dermot på hotellet och sedan krävt en ganska ansenlig summa pengar av skvallerpressen för att avslöja detaljerna om vart han befinner sig.

Alltså, vi kan ju anta att han är skyldig trots att han inte är dömd, vad skulle han kunna tänkas få för straff? Böter eller böter och fotboja någon månad?
Han har det sannolikt jobbigare nu än om han bara tagit sitt straff.
Citera
2025-03-20, 13:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinvalWilliams
Expressen konfronterar Dermot på ett hotell i London varpå Dermot omedelbart lägger benen på ryggen.

https://www.expressen.se/noje/har-hi...yr-han-direkt/

Han verkar äta gott på rymmen åtminstone. Där ser man hur brittisk polis prioriterade det här.
Citera
2025-03-20, 13:27
Medlem
Expressen-journalist: Polisen letar efter dig! Varför håller du dig undan Dermot? The answer lies in the question
Citera
2025-03-20, 13:30
Medlem
Hur klarar han sig om han inte jobbar? Eller jag håller inte koll på karlns liv eftersom han är efterlyst. Är han fortfarande anställd av tv4?
Citera
2025-03-20, 13:32
Medlem
BombaySaphires avatar
London måste vara det dummaste stället att försöka gömma sig på. Det kryllar av svenskar i den stan.
Citera
2025-03-20, 13:34
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironmanfist
Hur klarar han sig om han inte jobbar? Eller jag håller inte koll på karlns liv eftersom han är efterlyst. Är han fortfarande anställd av tv4?

Besparingar, gissningsvis?

Och det är inte förvånande att tv4 har kunnat luska reda på honom. Rätt uppenbart att han inte gömmer sig speciellt väl utan att det handlar om att man inte kan prioritera att jaga rätt på en person som på sin höjd kan få ett kortare fängelsestraff (i absolut värsta fall, men gissningsvis böter + kanske fotboja).

Såg att Hanif Bali påpekade det fåniga i att preskriptionstid fortfarande tickar ned trots att åtal väckts. Och ja, det kan man ju tycka. Det finns ingen anledning för Dermott själv att ge sig till känna...
Citera
2025-03-20, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dellocko
Varför klarar en tidning att hitta honom men inte polisen?
Kanske för att engelsk polis inte prioriterar att få tag på honom? Kan tänka mig att engelsk polis knappast lägger större resurser på att leta reda på någon utlänning som fått lite happy ending på en thaimassage i ett annat land samt att svensk polis knappast får arbeta utomlands för en sådan sak heller
Citera
2025-03-20, 13:38
Medlem
"VARFÖR HÅLLER DU DIG UNDAN DÖRRMÅTT"

Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Expressen-journalist: Polisen letar efter dig! Varför håller du dig undan Dermot? The answer lies in the question
Citera
2025-03-20, 13:41
Medlem
En av Sveriges just nu värsta brottslingar. Iklädd bomberjacka som en riktig kriminell rebell.
Citera
2025-03-20, 13:41
Medlem
Bra jobbat Expressen! Se till att jaga svinet hårt.
Har ni tur tar det jagade desperata svinet livet av sig. Rättvisan segrar till slut.
Citera
2025-03-20, 13:42
Medlem
TUKs avatar
Haha rena rama dumpen-konfrontationen det där. Men med en flyende torsk istället för en flyende gädda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in