2024-12-28, 10:39
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Borde inte Flashback kunna lösa det här? Är det någon som har sett honom? Har han lämnat Sverige bör han ju skriva ut sig ur landet- annars kan man anmäla honom för folkbokföringsbrott.

En fråga. Varför ska "Flashback" vara staten behjälplig och lösa detta? Han har ju inte direkt gömt någon illegal eller liknande grov sak.
Citera
2024-12-28, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
En fråga. Varför ska "Flashback" vara staten behjälplig och lösa detta? Han har ju inte direkt gömt någon illegal eller liknande grov sak.

För att jag är så jävla trött på alla idioter och kriminella som håller sig undan delgivning. Det är ett gigantiskt problem som kostar skattebetalarna och rättsväsendet miljarder var år. Jag anser att bara det borde vara straffbart och ha en preskriptionstid på 40 år.

Bara att brottet inte är extremt allvarligt gör inte att det är ok att kosta staten pengar och försvåra för rättsväsendet. Vill man ha laglig prostitution får man väl arbeta för det politiskt.
Citera
2024-12-28, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
För att jag är så jävla trött på alla idioter och kriminella som håller sig undan delgivning. Det är ett gigantiskt problem som kostar skattebetalarna och rättsväsendet miljarder var år. Jag anser att bara det borde vara straffbart och ha en preskriptionstid på 40 år.

Bara att brottet inte är extremt allvarligt gör inte att det är ok att kosta staten pengar och försvåra för rättsväsendet. Vill man ha laglig prostitution får man väl arbeta för det politiskt.

Håller verkligen med. Sommerlath-manövern borde inte vara möjlig. Det borde vara straffbart att hålla sig borta t ex med böter för att täcka upp kostnaderna för samhället. Känns som det är det enda som skrämmer folk numera. Sveriges lagar bygger på ngn naiv tilltro till medborgarnas ärlighet och att man vill göra rätt…det skeppet har ju seglat bort för länge sedan.
Citera
2024-12-28, 19:36
Medlem
GhostofMozarts avatar
Dermot lever livet som en dans han
Citera
2024-12-28, 21:21
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Nej, endast om han håller sig undan Svenska polisen och rättsväsende till fallen preskriberas kommer han undan, och även då måste han leva med det social media uthängande som Svenska sexköpslagen ofta leder till, och alltid för kändisar och halvkändisar. Mobben och grupphedern frodas i Sverige, ivrigt påeldad och uppmuntrad av hatretorik från Statens propaganderande medieorgan.

Jo men det beror lite på vem som köper sexet. Heter man Paolo Roberto blir det mkt värre för än om man heter Nicklas Wahlgren.
Citera
2024-12-28, 21:27
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk-Pedofilen
1) Att köpa sex gör inte honom äckel. Särskilt om horan frivilligt säljer sin kropp i utbyte mot pengar.

2) Dermot är helt rökt att söka nytt jobb igen inom Sverige oavsett med tanke på hans status som offentlig person. Hans sexköp dyker upp omedelbat via söknkng på Google. Hade Dermot varit en no-name random person och fått alla sina 31 brott preskriberade, så hade han garanterat kunna söka nytt jobb. Hans namn kommer inte dyka upp på Vertifiera eller andra bakgrundskontrolltjänster eftersom han inte varit på rättegång i sitt liv.

3) Att vara ostraffad är 100% mer värd än att förevigt tvingas bli stämplad som dömd kriminell sexbrottsling. Dermont kan enkelt avfärda alla anklagelser som "jag har inte blivit dömd för något".

Är inte Dermot ett medium eller typ spåkärring?
Hur kunde han missa detta? Hans guide och alla änglar borde ju ha tjutit högt, flaxat med vingarna å varnat för snuten…ingen vidare bra reklam..
Citera
2024-12-28, 21:31
Medlem
Kan jag få ett seriöst svar om det är Dermonts monstersatser på bilden i Sexpressen som är tidigare länkad. Helt sjukt i så fall eller är det någon analys substans som polisen sprayat på tro?
Citera
2024-12-29, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Kan jag få ett seriöst svar om det är Dermonts monstersatser på bilden i Sexpressen som är tidigare länkad. Helt sjukt i så fall eller är det någon analys substans som polisen sprayat på tro?
Dom där bilderna har figurerat i flera omgångar i div blaskor Så fort det blir tal om tillslag mot nån/några salonger, första gången var vid tillslag mot Roses i Örebro Men känner inte igen dom därifrån Troligen nått tidigare för Så sunkigt var det inte på Roses. . Det vill till varje gång vid tillslag mot thaisalong ATT SÅ HÄR SER DET UT/SÅ HÄR LEVER DOM STAKARS UTSATTA KVINNORNA! Fruktansvärt överdriver i 99 av 100% av fallen!!
Citera
2024-12-29, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless

Hade varit nånting det, ifall polisen hade kunnat identifiera gärningsmannen med hjälp av sprutbilden. Är man misstänkt får man runka i ett bås nere på stationen så att den korrekta sprutbilden kan uppmätas.
Citera
2024-12-30, 06:11
Medlem
Polisen lär inte jag honom vidare intensivt. Det finns värre gärningsmän som prioriteras
Citera
2024-12-30, 09:21
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Polisen lär inte jag honom vidare intensivt. Det finns värre gärningsmän som prioriteras

Vi får väl se. Efter Sommerlath-fiaskot skulle det inte förvåna mig om det blir mer prioriterat att få tag på honom. De har ett år på sig och han är nog inte sådär jättebra gömd.
Citera
2024-12-30, 10:13
Medlem
lunarluddes avatar
Har gubben dansat vidare till sitt hemland? borde bli gripen förr eller senare om han är efterlyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in