2024-12-15, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Rockstar är väl ändå en av de studios som släpper spelen mer eller mindre färdiga och inte som många andra.

Precis.

Jag minns 2018 då jag köpte RDR2 vid release att det bara fanns en riktig bugg en bit in i spelet, men den åtgärdades väldigt snabbt.
Citera
2024-12-16, 06:23
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Precis.

Jag minns 2018 då jag köpte RDR2 vid release att det bara fanns en riktig bugg en bit in i spelet, men den åtgärdades väldigt snabbt.

Jo, klart spelet inte är perfekt när det släpps men ser man på hur dagens släpp från andra sker så undrar man. Många spel går inte ens att spela pga alla buggar. Veckorna efter realese så släpps det fixar på 20-30 GB och då är det något som är jävligt illa får man ändå säga.
Ett exempel nu senaste tiden är MS flightsim -24 som tydligen är ett kaos (inte själv provat men sugen så håller koll) och det drar ner hela spelet i skiten skulle jag säga.
Citera
2024-12-16, 09:10
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Rockstar är väl ändå en av de studios som släpper spelen mer eller mindre färdiga och inte som många andra.

Ja Rockstar kan man lita på, därför är dom på den platsen dom är, alltså absolut högst upp i näringskedjan då det kommer till spel.
Citera
2024-12-16, 18:15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Ja Rockstar kan man lita på, därför är dom på den platsen dom är, alltså absolut högst upp i näringskedjan då det kommer till spel.

Kan man lugnt säga men skulle de leverera skit och något som inte kunderna gillar så kommer de rasa till nästa släpp. Det är tufft på toppen och kraven är stenhårda.
Citera
2024-12-17, 21:08
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Kan man lugnt säga men skulle de leverera skit och något som inte kunderna gillar så kommer de rasa till nästa släpp. Det är tufft på toppen och kraven är stenhårda.

Visst är det så, men 2 miljarder dollar är alltså vad dom plöjt ner i spelet? Vad vare på gta San Andreas? 10 miljoner dollar typ, gta V, 200 miljoner dollar?

https://www.reddit.com/r/GTA6/s/lgHCLDSfr1

Läste också någonstans att bilarnas olika motordelar skulle kunna skadas/ flyga ur bilen,
Måste kolla på trailern och se hur bilen såg ut som var skadad där..
Citera
2024-12-17, 22:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Visst är det så, men 2 miljarder dollar är alltså vad dom plöjt ner i spelet? Vad vare på gta San Andreas? 10 miljoner dollar typ, gta V, 200 miljoner dollar?

https://www.reddit.com/r/GTA6/s/lgHCLDSfr1

Läste också någonstans att bilarnas olika motordelar skulle kunna skadas/ flyga ur bilen,
Måste kolla på trailern och se hur bilen såg ut som var skadad där..

Jag hade varit nöjd om bilarna kunde bli ordentligt skadade bara och inte som i femman där man kan volta ner för ett berg och krocka med tåget och sen bara köra vidare i mer eller mindre full fart om man nu inte fått punka.
Citera
2024-12-18, 13:22
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Jag hade varit nöjd om bilarna kunde bli ordentligt skadade bara och inte som i femman där man kan volta ner för ett berg och krocka med tåget och sen bara köra vidare i mer eller mindre full fart om man nu inte fått punka.

Jag tror verkligen det är ett minne blott, kollade på trailern där en bil låg uppochner, man såg verkligen en del detaljer som man inte sett tidigare, tror nog både bak och fram axel kan flyga av/skadas till den grad att bilen inte kommer rulla/ gå styra längre.
Citera
2024-12-18, 14:37
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jag tror verkligen det är ett minne blott, kollade på trailern där en bil låg uppochner, man såg verkligen en del detaljer som man inte sett tidigare, tror nog både bak och fram axel kan flyga av/skadas till den grad att bilen inte kommer rulla/ gå styra längre.

Låter trevligt, tack för det och det känns även naturligt med tanke på utvecklingen och åren mellan V och VI.
Citera
2024-12-22, 15:23
Medlem
kukflashs avatar
Jag har alltid haft en tanke om GTA. Spelet blir mer och mer realistiskt så att vi ska bli mer och mer laglydiga. Tillslut kommer man få polisen efter sig om man kör mot rött.

Galet att tänka på, men trailern släpptes för ett år sedan. Känns som det bara var några månader sedan.
Citera
2024-12-25, 03:57
Medlem
Hirdmans avatar
Spelar främst på PC, har ett gammalt PS4 men knappast något som GTA VI kommer släppas till. Tråkigt att man troligtvis kommer behöva vänta till 2026 på en PC-release, alternativet är att köpa en ny konsol i samband med release nästa år.
Citera
2024-12-28, 02:19
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirdman
Spelar främst på PC, har ett gammalt PS4 men knappast något som GTA VI kommer släppas till. Tråkigt att man troligtvis kommer behöva vänta till 2026 på en PC-release, alternativet är att köpa en ny konsol i samband med release nästa år.

Ska jag spela GTA VI så ska det spelas på riktigt och det görs på PC där man kan maxa grafiken. En konsol av senaste modell kommer gissningsvis hålla mellan 30-60 fps i början och efter ett år koma till mellan 50-60 fps.

Jag väntar hellre till 2026.
Citera
2024-12-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ska jag spela GTA VI så ska det spelas på riktigt och det görs på PC där man kan maxa grafiken. En konsol av senaste modell kommer gissningsvis hålla mellan 30-60 fps i början och efter ett år koma till mellan 50-60 fps.

Jag väntar hellre till 2026.

Som det ser ut nu så kan du nog räkna med 2027 innan du kan ”spela det på riktigt”. Under tiden kommer vi andra spela det på låtsas i våra sköna soffor/fåtöljer med 55+ tums skärmar och surroundljud. Men för all del sitt du där på din kontorsstol och kisa med en 27 tums skärm och pc högtalare. Glöm inte att spendera första timmen på att kalibrera grafiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in