Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Du måste ha tolkat mig fel. Jag har inte satt några siffror överhuvudtaget, däremot uttryckte jag i ett annat inlägg en tanke om att om Tensonmannen är AB så ökar sannolikheten ytterligare för att Engström är gärningsmannen.
(FB) Skandiamannen
Eller som KP sa, om Engström inte varit avliden och inte kunnat förklara vissa omständigheter så skulle han begärt honom häktad.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Jag är till 99% säker på att SE är GM, den sista procenten reserverar jag åt mytoman-SE.
Edit: 99,5% säker. Vi får inte glömma signalementet så mytoman-SE hade lite otur med det.
(FB) Skandiamannen
2022 är det sänkt till 99%.
Nå, det står var och en fritt att misstänka efter behag. Poängen är att när man har så tydliga uppfattningar om ett förhållande, så framstår saker relaterade det självklara på ett annat sätt än de kanske gör för omvärlden.
Det vill säga, den tydliga uppfattningen innebär att det mesta ser ut att peka mot SE som GM. Det kan då hända att man missat att bena ut hur saker och ting
närmare bestämt faktiskt pekar åt detta håll.
Vad gäller exempelvis SE:s hantering av utstämplingstiden verkar denna läxa ej vara gjord.
Jag anar att samma sak gäller även SE:s antydningar om att vittnet i gränden kan ha varit GM. Och även förhållandet att SE väljer att stirra på klockan istället för att notera GM när han ställer sig 15 meter från skotten.
Men vad vet jag, det kanske dyker upp något genomtänkt gällande detta och mot vad det pekar.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Hade det handlat om stickvapen så hade CP legat nära till hands men finns väl inget som talar för att CP skulle vara den som skjutit Palme, om man bortser ifrån "vittnesmålen" från CP:s pundar-"kompisar", alltså de som blivit mutade av Thure N.
Så en kraftigt våldsbenägen individ med obefintlig impulskontroll, vana att gå runt beväpnad och som rör sig i kriminella kretsar med god vapentillgång ligger inte nära till hands eftersom "fel" sorts vapen användes?
Men en person som helt saknar vapen och allt det andra ligger nära till hands?