2024-12-26, 16:27
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiexiemoo
Frågorna var om du kan saker bättre än bland annat Blackrock *OCH* Microstrategy m.m. och om företag, t ex MSTR, köper BTC. Svara på frågan.
Nej, det var naturligtvis inte frågan.

Du hävdade att BR köper bitcoin för miljarders miljarder. Du hade fel. Gå vidare.

Här är en påminnelse:
Citat:
För att återgå till "argumenten", det är *du* som saknar argument för varför det är dumt att Blackrock et al köper t ex BTC.
Citat:
Tack för att du bekräftade att du inte vet eller kan något: https://crypto.news/blackrock-bought-1-billion-worth-of-btc-right-on/
Citat:
Fan vad nice att du gör bort dig HELA tiden: https://www.ishares.com/us/products/333011/ishares-bitcoin-trust
Du vet säkert inte ens vet vad du ska titta på så kan jag säga att Blackrock äger 551,121.84710 BTC just nu. Alltså direkta BTC, inte något annat.

Sluta göra bort dig, du kan helt enkelt ingenting om krypto. Garanterat tror du också att MSTR inte äger 444,262 (eller vad siffran just nu är) BTC i olika wallets?
Återigen, notera att jag aldrig har uttalat mig om MSTR utan det var du som gjorde påståendet ovan.

Lägg ner ditt tramsande nu.

Vad gäller dessa auktoritetsargument (som om MSTR ens vore en auktoritet) så finns det som sagt ett par storleksordningar fler bolag som absolut inte vill röra bitcoin. Dvs, det argumentet är ett solklart självmål.
Citera
2024-12-26, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Det gör de säkert men jag har aldrig sagt något om det bolaget i detta sammanhang.

Du hade alltså fullständigt fel om Blackrocks påstådda köp och försöker blanda bort korten med att ställa ovidkommande frågor.

Du beter dig som en trotsig tonåring.

För att visa att du har fel: "A spot bitcoin ETF holds actual bitcoin as its underlying asset"[1]

Blackrock äger alltså BTC direkt tillsammans med andra företag.

[1] https://www.coinbase.com/learn/crypto-glossary/what-is-blackrocks-ibit-spot-bitcoin-etf
Citera
2024-12-26, 16:32
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
För att visa att du har fel: "A spot bitcoin ETF holds actual bitcoin as its underlying asset"[1]

Blackrock äger alltså BTC direkt tillsammans med andra företag.

[1] https://www.coinbase.com/learn/crypto-glossary/what-is-blackrocks-ibit-spot-bitcoin-etf
Det är alltså inte Blackrock som äger dessa. Förstår du verkligen inte eller vägrar du bara erkänna att du har fel?

Förstår du vad en ETF gör?

Gör Blackrock vinst om bitcoin går upp i pris?
Citera
2024-12-26, 16:36
Medlem
Citat:
Det är alltså inte Blackrock som äger dessa. Förstår du verkligen inte eller vägrar du bara erkänna att du har fel?

Förstår du vad en ETF gör?

Gör Blackrock vinst om bitcoin går upp i pris?

Gäsp, du har HELA tiden sagt att Blackrock inte köper BTC, när jag visade att så inte är fallet och att du inte vet någonting så är det pltösligt jag som inte vet något?

Släp sargen och sätt dig ner och fundera över varför du har fel kring om Blackrock et al köper eller inte köper BTC.
Citera
2024-12-26, 16:41
Medlem
Blackrock, inc äger enligt senast "filing" 2,554,553 aktier i iBit. Alltså, de äger DIREKTen del av det underliggande som hela iBit bygger på: BTC.
Citera
2024-12-26, 16:42
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Gäsp, du har HELA tiden sagt att Blackrock inte köper BTC, när jag visade att så inte är fallet och att du inte vet någonting så är det pltösligt jag som inte vet något?

Släp sargen och sätt dig ner och fundera över varför du har fel kring om Blackrock et al köper eller inte köper BTC.
De varken köper eller äger bitcoin.

Är det du eller Avanza som äger aktierna du har i din depå hos dem?

Är det du eller Avanza som köper dem?
Citera
2024-12-26, 16:43
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Blackrock, inc äger enligt senast "filing" 2,554,553 aktier i iBit. Alltså, de äger DIREKTen del av det underliggande som hela iBit bygger på: BTC.
Detta är alltså andelar som ägs av deras kunder som de förvaltar konton åt.

Precis som om du köper andelar i fonden Avanza Global i din depå hos Avanza.
Citera
2024-12-26, 16:47
Medlem
Jag ger upp, du vill inte inse fakta.

Vi kan komma överens att det är Jultomten som köper BTC som underliggande för iBit, kanske du blir glad över det.
Citera
2024-12-26, 16:50
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag ger upp, du vill inte inse fakta.

Vi kan komma överens att det är Jultomten som köper BTC som underliggande för iBit, kanske du blir glad över det.
Jag förstår att du ger upp, men det är ju du som gång på gång har gjort bort dig.

Slutsats: Blackrock äger inte bitcoin för egen räkning.

Du verkar inte ens förstå vad bolagets affärsidé är. De är en kapitalförvaltare, inte ett investmentbolag. Att de förvaltar en ETF med underliggande bitcoins är inte samma sak som att de äger bitcoin.
Citera
2024-12-26, 16:52
Medlem
Citat:
Jag förstår att du ger upp, men det är ju du som gång på gång har gjort bort dig.

Slutsats: Blackrock äger inte bitcoin för egen räkning.

Du verkar inte ens förstå vad bolagets affärsidé är. De är en kapitalförvaltare, inte ett investmentbolag.

Exakt, det är Jultomten som köper BTC till iBit, inte någon annan... t ex Blackrock.
Citera
2024-12-26, 16:57
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Exakt, det är Jultomten som köper BTC till iBit, inte någon annan... t ex Blackrock.
Nej, det är Coinbase som sköter själva transaktionerna i bitcoin.
Citera
2024-12-26, 17:01
Medlem
Citat:
Nej, det är Coinbase som sköter själva transaktionerna i bitcoin.

Om "X" köper BTC till iBit men "Y" hanterar köpet, vem gjorde köpet?

Vi säger att det var jultomten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in