2024-12-26, 14:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiexiemoo
För att pengar skulle flöda mot den marknaden per automatik. I dag finns det miljarder människor som vill använda och ha USD men kan inte av olika skäl.
Skitsnack, du kanske ska använda lite kritiskt tänkande när du läser reklam från bolag som tether.

Vill länder införa USD som valuta så kan de göra detta.
Citera
2024-12-26, 14:59
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Många som påstår likande verkar glömma bort att reflektera över AML aspekten hos cash…
Som du är mycket medveten om så finns det strikta kontroller när du gör större transaktioner, insättningar eller uttag med kontanter. Detta för att just stävja dylik brottslighet.

Vilka förebyggande mekanismer av motsvarande slag finns hos bitcoin?
Citera
2024-12-26, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Skitsnack, du kanske ska använda lite kritiskt tänkande när du läser reklam från bolag som tether.

Vill länder införa USD som valuta så kan de göra detta.

Jag vet att du har en tendens, efter att jag läst dina inlägg, att hitta på egna fantasier som du sedan sprider runt här på FB men bara för att "feed the troll" så kan jag säga att jag har inte läst någon reklam om Tether. Frågan var inte ens heller om just specifikt Tether utan om stablecoins, notera pluralformen, och att tillåta företag som Blackrock, Fidelity etc att själva ge ut en stablecoin som är peggad mot USD.

Du vill helt enkelt inte förstå nyttan med krypto. T ex 1.4 miljarder kineser är i princip utestängda ur USD på grund av CCP... för att trolla lite som du: "hatar du mänskligheten?".
Citera
2024-12-26, 15:07
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag vet att du har en tendens, efter att jag läst dina inlägg, att hitta på egna fantasier som du sedan sprider runt här på FB men bara för att "feed the troll" så kan jag säga att jag har inte läst någon reklam om Tether.
Du är alltså inte ens medveten om källan till dessa lögnaktiga narrativ som du sprider om ”miljarder människor vill använda USD men kan inte”. Beklämmande.
Citera
2024-12-26, 15:09
Medlem
Citat:
Du är alltså inte ens medveten om källan till dessa lögnaktiga narrativ som du sprider om ”miljarder människor vill använda USD men kan inte”. Beklämmande.

Ja exakt, vi alla vet att du kan allting bättre än Blackrock, Fidelity, Microstrategy, JPM, GS osv. Det är därför du sitter på FB och tjafsar om saker du inte ens förstår
Citera
2024-12-26, 15:24
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ja exakt, vi alla vet att du kan allting bättre än Blackrock, Fidelity, Microstrategy, JPM, GS osv. Det är därför du sitter på FB och tjafsar om saker du inte ens förstår
Som vanligt på forumet så kommer det personpåhopp när argumenten tryter.

Samt det gamla vanliga ”men BLACKROCK investerar ju i bitcoin!!!!”. Barnsligt.
Citera
2024-12-26, 15:31
Medlem
Citat:
Som vanligt på forumet så kommer det personpåhopp när argumenten tryter.

Samt det gamla vanliga ”men BLACKROCK investerar ju i bitcoin!!!!”. Barnsligt.

Nej nej nej, du vet bäst, jag menar verkligen det. All hail kebaben som hatar mänskligheten och frihet.

För att återgå till "argumenten", det är *du* som saknar argument för varför det är dumt att Blackrock et al köper t ex BTC. Även om du inte har argument så menar du direkt att du kan och förstår krypto bättre än tusentals "finanssnubbar" i företag som är värda hundratals miljarder USD. Snacka om megalomani.
Citera
2024-12-26, 15:34
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
För att återgå till "argumenten", det är *du* som saknar argument för varför det är dumt att Blackrock et al köper t ex BTC.
Blackrock köper inte bitcoin.

Citat:
Även om du inte har argument så menar du direkt att du kan och förstår krypto bättre än tusentals "finanssnubbar" i företag som är värda hundratals miljarder USD. Snacka om megalomani.
Det finns antagligen ett par storleksordningar fler finanssnubbar som inte ens skulle röra i bitcoin eller annan krypto med en tång. Är det här verkligen ett argument enligt dig?
Citera
2024-12-26, 15:37
Medlem
Citat:
Blackrock köper inte bitcoin.

Det finns antagligen ett par storleksordningar fler finanssnubbar som inte ens skulle röra i bitcoin eller annan krypto med en tång. Är det här verkligen ett argument enligt dig?

Tack för att du bekräftade att du inte vet eller kan något: https://crypto.news/blackrock-bought-1-billion-worth-of-btc-right-on/
Citera
2024-12-26, 15:41
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Vad har informationsfrihet med kontanter och bitcoin att göra? Du får väl fråga Stopp.Belägg istället, det är han som hurrar för den ryska förtryckarregimen.
Samma förtryckarregim skickar också fria meddelande till varandra, är det fog för att förbjuda fria meddelanden?
Är det fritt att skicka information till varandra så är det ett litet steg att ta att det också ska vara fritt att skicka värdetransaktioner.

(Sen att ett rikspucko på detta forum tror att det betyder att man inte skall bekämpa kriminalitet, terrorism och penningtvätt för det, säger mest om hur hjärnverksamheten hos hen).

Regleringar sköter man sällan på protokollnivå.
Citera
2024-12-26, 15:42
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Tack för att du bekräftade att du inte vet eller kan något: https://crypto.news/blackrock-bought-1-billion-worth-of-btc-right-on/
Det kanske är du som inte förstår hur en ETF fungerar? Och du kanske ska läsa andra nyhetskällor än ”crypto.news” som uppenbart slirar på sanningen.

För övrigt så ligger de bitcoins som ETF:en baseras på hos Coinbase som har ett avtal med Blackrock. Dvs de sistnämnda ser aldrig ens några bitcoins överhuvudtaget.
Citera
2024-12-26, 15:47
Medlem
Citat:
Det kanske är du som inte förstår hur en ETF fungerar? Och du kanske ska läsa andra nyhetskällor än ”crypto.news” som uppenbart slirar på sanningen.

För övrigt så ligger de bitcoins som ETF:en baseras på hos Coinbase som har ett avtal med Blackrock. Dvs de sistnämnda ser aldrig ens några bitcoins överhuvudtaget.

Fan vad nice att du gör bort dig HELA tiden: https://www.ishares.com/us/products/333011/ishares-bitcoin-trust

Du vet säkert inte ens vet vad du ska titta på så kan jag säga att Blackrock äger 551,121.84710 BTC just nu. Alltså direkta BTC, inte något annat.

Sluta göra bort dig, du kan helt enkelt ingenting om krypto. Garanterat tror du också att MSTR inte äger 444,262 (eller vad siffran just nu är) BTC i olika wallets?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in