Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-22, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Nej, det gjorde han inte.

Att Windén sprang innan och inte efter piketen kan du till exempel läsa om på sida 40 i Palmemordet – tillbaka till Sveavägen av Lars Olof Lampers.

Ska göra ett sista inlägg om vad jag anser om hans lögner !

Om en person har en grund att stå på så köper jag att man "ljuger" lite för att bli mer viktig eller få mer uppmärksamhet !

Som ett exempel :

En person som t.ex Glantz som är bekräftad på brottsplatsen skyter om att han gjorde både det ena och andra för att bli "hjälte" inför sina vänner ...

Men i Engströms fall så upplever jag att den grunden helt saknas och då måste man våga syna hans lögner på annat sätt ....Speciellt pga 23:19 och keps och handledsväska!

Mina tankar iallafall...
Citera
2024-12-22, 21:08
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
PH som källa var det ja. Det kanske du nöjer dig med, men tycker inte riktigt att man ska nöja sig med vad PH säger i sina PM.

Och att Anér "fattat detta"....

Ja, är det att stoppa huvudet i sanden, så har jag det. Tänker att det är tvärtom. Confirmation Bias hela tiden.

Fast PH återger det Irvell sagt till honom. Det är bekräftat på ljudklippen i Palmerummet att Irvell skötte kontakten med PH, och PH verifierar det med. Menar du att PH hittat på Irvells slutsats?

Varför skulle PH göra det?

Så sent som den 8:e januari 1987 så verkar det som om utredarna inte har nåtts av materialet från Skandia. Ström nämner heller ingenting om detta i sitt PM. Om de hade vägt in detta i bedömningen ...
Senast redigerad av Dalulven 2024-12-22 kl. 21:21.
Citera
2024-12-22, 21:27
Medlem
Grunden i Engströms berättelse..

1 Utstäplingen....

2 Klocktittandet...

3 Samtalet med LP....

4 Ser LJ i gränden...

5 Språngmarschen...

7 Supervittnet....

Engströms 7 dödsynder
Citera
2024-12-22, 21:38
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Då får jag rätta dig...

Att det är dom första förhören som har tyngd och inte 1992 ..

Att Widen sprang efter poliserna är något som behandlats i tråden och inget jag kommit på själv...

Har en IQ på 135 så jag är inte ett dugg orolig för min intelligens...Så återigen så är du naiv som tror på rykte

Sen är det väldigt intressant att man blir en idiot för man misstänker Engström men tror sig vara smart för man inte misstänker Engström...

Det är tämligen unikt för någon med 135 i IQ att inte kunna skriva fullständiga meningar.

Men någon ska väl vara den första.

Engström verkar bara vara en i en lång rad av misstänkta. Så flera har begått misstaget att misstänka fel person för mordet tidigare.
Citera
2024-12-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det är tämligen unikt för någon med 135 i IQ att inte kunna skriva fullständiga meningar.

Engström verkar bara vara en i en lång rad av misstänkta. Så flera har begått misstaget att misstänka fel person för mordet tidigare.

Jag kan leva med att misstänka fel person....

Kan du leva med att Engström skulle vara GM ?
Citera
2024-12-22, 21:51
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag kan leva med att misstänka fel person....

Kan du leva med att Engström skulle vara GM ?

Absolut om något konkret kom fram som band honom till mordet. Dagens fantasifulla spekulationer och önsketänkande ger jag inte mycket för däremot.
Citera
2024-12-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen

Han är misstänkt för att han är svår att komma runt. Det ÄR svårt att avskriva honom vid det här laget.

Själv ger jag inte all världen för TP’s teori, jag köper den iallafall inte med hull och hår. På ett sätt saknas det en hel del. På en annan sida inte.

Engström ÄR svår att komma runt. NÅGOT är det han döljer.
Citera
2024-12-22, 22:06
Medlem
SE ljuger på ett sätt man inte förväntar att tex en mytoman skulle ljugit.

Det luktar mer cover story enn «kolla på mig, dagens hjälte».

Det är inte det att han ljuger, det är sättet han ljuger på.

Något skumt är det.
Citera
2024-12-22, 23:33
Medlem
Citat:
Vad jag minns var det väl någon på Skandia som uppgett att SE faktiskt sagt så en gång? Vilket TP sedan fått reda på.

Det är onekligen en intressant teori och jag köper inte riktigt KP:s ”bilargument” om jag ska vara ärlig.

Vad är det för fel på bilargumentet?
Citera
2024-12-22, 23:53
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Vad är det för fel på bilargumentet?

Man kan se över bilar.

Speciellt motorhuv och baklucka. Och det är väl bara Hans Johanssons Mercedes som SE i så fall behövde se över.
Citera
2024-12-23, 00:12
Medlem
Citat:
Man kan se över bilar.

Speciellt motorhuv och baklucka. Och det är väl bara Hans Johanssons Mercedes som SE i så fall behövde se över.

Men problemet är att HJ ser GM springa och uppför trappen. Han står så att det är fullhöjd av bilen som täcker sikten.

Går det att se LJ över bilen ändå? Ja kanske. Men varför skulle vittnet fokusera på det när han inte har nån information vad dom hänt?

Skiss

https://i.imgur.com/sXKEJGh.jpeg

LJ är med på skissen.

Får göra en animation med folk som rör sig där också som skymmer sikten stundtals.

Utan information från LP eller annan som vidarebefordrar information vad som hänt, blir det absurt att fokusera på LJ från Västra sidan.

För mig har hypotesen varit död länge.
Citera
2024-12-23, 00:36
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
SE ljuger på ett sätt man inte förväntar att tex en mytoman skulle ljugit.

Det luktar mer cover story enn «kolla på mig, dagens hjälte».

Det är inte det att han ljuger, det är sättet han ljuger på.

Något skumt är det.

Om SE ljög som mytomaner brukar ljuga så borde någon i hans omgivning noterat detta.

Att SE konsekvent säger att han inte såg mördaren beror mest troligt på att han inte såg mördaren inifrån receptionen på Skandia när OP blev skjuten.

Att SE inte berättar att han var in en sväng på Bohemia går nog att kalla en "lögn" och är något som efterspelsvittnet SE faktiskt döljer.

Sammantaget hyfsat begripligt och inget att "misstänka". Efterspelsvittnet SE är ingen psykologisk gåta men kanske lite för grå för de som ser mördare i alla vittnen och inte kan acceptera att GMs namn kan saknas bland mordplatsvittnenas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in