• 1
  • 2
2024-12-22, 11:02
Medlem
Tycker ni denna typ av skämt är roliga? Själv tycker jag inte det. Varken att kalla andra för det, eller att själv bli kallad det. Dock tycker jag det är ok om andra har denna typ av jargong med varandra. Så länge alla är med på det. Så länge man inte känner sig tvingad att ställa upp på denna typ av jargong för att passa in i gänget.
Citera
2024-12-22, 11:05
Medlem
Ja. Ibland.
Citera
2024-12-22, 11:11
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Jag tänkte på något liknande häromdagen.
Hur flera vänner har haft en respektlös attityd mot mig och andra omkring sig.
Inte jämt, men ofta.
Jag undrar ibland varför jag accepterade det då
Citera
2024-12-22, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Tycker ni denna typ av skämt är roliga? Själv tycker jag inte det. Varken att kalla andra för det, eller att själv bli kallad det. Dock tycker jag det är ok om andra har denna typ av jargong med varandra. Så länge alla är med på det. Så länge man inte känner sig tvingad att ställa upp på denna typ av jargong för att passa in i gänget.

Dom flesta mer eller mindre är ju muppar och idioter!
Bara att se vad Sverige utvecklats till dom senaste 20 åren, kan ju inte vara något annat än muppar och idioter som gör så med sitt land.
Citera
2024-12-22, 11:14
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Dom flesta mer eller mindre är ju muppar och idioter!
Bara att se vad Sverige utvecklats till dom senaste 20 åren, kan ju inte vara något annat än muppar och idioter som gör så med sitt land.
För 60 år sedan var det ännu mer vanligt med förnedrande humor vänner emellan.
Citera
2024-12-22, 11:17
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Hur säger man på svenska,
I just break your balls a little.
Citera
2024-12-22, 11:20
Medlem
tilsammansnus avatar
Narcissister brukar hålla på med kränkningar/nervärderingar under förespegling att det skall accepteras pga förklaring att det är skoj, skämt.

Nej beteendet blir inte nåt annat pga att man lägger annat namn på det.
Citera
2024-12-22, 11:29
Medlem
Har alltid tyckt att en sådan jargong är statussänkande för ett gäng. Ännu värre är när man hör sådant på arbetsplatser! Tex om man kommer in till en firma och ska byta däck eller om man har anlitat ett gäng hantverkare. Idiotförklaringar gör sig bäst anonymt på nätet och företrädelsevis här på fb, hehe
Senast redigerad av buzzerbuzzer 2024-12-22 kl. 11:32.
Citera
2024-12-22, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Narcissister brukar hålla på med kränkningar/nervärderingar under förespegling att det skall accepteras pga förklaring att det är skoj, skämt.

Nej beteendet blir inte nåt annat pga att man lägger annat namn på det.

Har bott med en narcissist.
Denne klagade på allt och alla men det var INTE med skämtsam ton.
Han/hon är så jävla ful så viltet skräms.
Hans fru ser ut som en jävla häxa.
Han kan inte sitt jobb, riktig jävla idiot.
Han håller sin fru i handen, jävla idioter.
Kör bil sämre än kärring på sparkcykel.
Jag levde med dessa kommentarer och denne sa ALDRIG ett enda gott ord om någon OCH det var INTE skämt eller skämtsamt sagt.
Citera
2024-12-22, 11:48
Medlem
MrB00ZEs avatar
Riktiga kompisar ska ha kul tillsammans, om man kallar varandra för såna här saker bidrar det bara till en dålig stämning i gruppen. Det är inte en sund relation med kompisar om man kallar varandra för såna här saker.
Citera
2024-12-22, 12:28
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
men det var INTE med skämtsam ton.
Just denna kände sig helgarderad i just den miljön. Annars planerar narcissister kränkningen noga med utgångar.

Ibland kan man se när de "planerar" , de pratar/ställer frågor till dig som normalt. Men samtidigt är blicken som de skulle titta på nåt långt i horisonten, de försvinner in i sig själva.
Citera
2024-12-23, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Har bott med en narcissist.
Denne klagade på allt och alla men det var INTE med skämtsam ton.
Han/hon är så jävla ful så viltet skräms.
Hans fru ser ut som en jävla häxa.
Han kan inte sitt jobb, riktig jävla idiot.
Han håller sin fru i handen, jävla idioter.
Kör bil sämre än kärring på sparkcykel.
Jag levde med dessa kommentarer och denne sa ALDRIG ett enda gott ord om någon OCH det var INTE skämt eller skämtsamt sagt.

Låter som du förväxlar narcissist med förgrämd surgubbe.

Jag tror inte en riktig narc hade slösat så mycket tid på att kommentera negativt om andra ens, de är icke-varelser i narcissistens universum om de inte ingår i hans inflytelsesfär.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in