• 1
  • 2
2024-12-23, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Låter som du förväxlar narcissist med förgrämd surgubbe.

Jag tror inte en riktig narc hade slösat så mycket tid på att kommentera negativt om andra ens, de är icke-varelser i narcissistens universum om de inte ingår i hans inflytelsesfär.

Googlade:

TECKEN PÅ NARCISSISTISK PERSONLIGHETSSTÖRNING (NPD)
1. Grandios självbild

2. Besatta av framgång

3. Tror sig vara unika

4. Kräver överdriven beundran

5. Uppblåst tro på sina rättigheter

6. Utnyttjar andra

7. Brist på empati

8. Överdrivet avundsjuka

9. Arrogant beteende

Vad utmärker en person med narcissistiska drag?

–Det utmärkande är att man inte kan erkänna fel och svagheter. Man kan inte ta kritik men kritiserar gärna andra, särskilt dem som står en nära.
Citera
2025-01-02, 06:15
Alla mina verkliga vänner är idioter och de vet att jag vet det.

Jag är kompis med dem för att de är värda att älska ändå.

Jag förväntar mig detsamma av dem så det är ingen idé att förneka att jag inte är en idiot men samtidig låtsas vi alla om att vi inte vet det här sakerna om varandra vilket ger ett skämtsam ton även när läget är ganska allvarligt.

Jag tror att det kan vara en generationsgrej, vi kallades den ironiska generationen.

Vi skyddade oss själva och andra från våra känslor genom att säga hemska saker på ett skämtsamt sätt. Det var vår grej.

Jag tror yngre människor har svårt att förstå det där för de har svårt för ironi vilket är symtomatiskt för folk som har haft för mycket internet i sitt liv dvs självvållad autism.
Senast redigerad av TimelineTourist 2025-01-02 kl. 06:21.
Citera
2025-01-02, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Narcissister brukar hålla på med kränkningar/nervärderingar under förespegling att det skall accepteras pga förklaring att det är skoj, skämt.

Nej beteendet blir inte nåt annat pga att man lägger annat namn på det.
Ja det stämmer att det är de människorna med narcissistiska drag som håller på mest och hånar andra under förespegling av att det är skämt.
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Låter som du förväxlar narcissist med förgrämd surgubbe.

Jag tror inte en riktig narc hade slösat så mycket tid på att kommentera negativt om andra ens, de är icke-varelser i narcissistens universum om de inte ingår i hans inflytelsesfär.
Nej det är narcissister som håller på och ständigt gör löje över andra och det gäller definitivt kvinnliga narcissister. De pratar gärna om hur synd det är om dem eller hur bra de är medan de alltid uttrycker saker om människor omkring dem i samtal som syftar till att förlöjliga, förminska, nedvärdera men framförallt få dem att se ut på ett vis inför andra människor som sänker deras sociala status.

Det finns såklart många män som kör med svinigt beteende mot varandra och det är typiskt för mobbare att låta på ett visst vis och narcissism och mobbning är likt ett kärlekspar som kommer släntrande hand i hand.
Citera
2025-01-02, 06:52
Medlem
WaybackMachines avatar
Inga skämt är roliga. Man märker när folk ibland är falska, har dubbelbottnade agendor eller bara berättar halva sanningar.
Ofta förstår man mer om andra än vad de inser om sig själva. Skojfriska eller positiva och glada människor är absolut inget för mig.

Mina vänner kan ha vilka åsikter som helst men de måste vara på en moget låg frekvens, helst med mörkare sinne så att jag inta en positiv och optimistisk roll.

Man skämtar inte med mig och tror sig kunna bli min kompis. That wont happen even once in a billion years.
Citera
2025-01-02, 07:04
Medlem
Mycket är en vana helt enkelt, vi göteborgare har ju den sortens humor liksom, att förlöjliga å förnedra varann framför andra. 1 bl lir ett sätt Att v umgås å man vänjer sig.
Citera
2025-01-05, 11:13
Medlem
Det är så obehagligt när någon försöker lära känna en genom att vara en riktig fitta mot en. Först tänker man att de verkar ha något problem, att de vill skapa bråk. Sen inser man att det är en osäker person som vill få en ny kompis, och som bara kan visa detta genom gliringar och märklig jargong
Citera
2025-01-11, 07:47
Beror lite på vad det är för killar också. Jag kan bli kompis med folk som skickat dickpics men de kommer alltid bli påminda om det på något sätt om de försöker skämta på min bekostnad och det brukar sällan bli folk man behåller.
Citera
2025-01-11, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Tycker ni denna typ av skämt är roliga? Själv tycker jag inte det. Varken att kalla andra för det, eller att själv bli kallad det. Dock tycker jag det är ok om andra har denna typ av jargong med varandra. Så länge alla är med på det. Så länge man inte känner sig tvingad att ställa upp på denna typ av jargong för att passa in i gänget.

Den där typen av personer hade jag slutat att umgås med. Det är en sak att inte vara överens och det är en sak om man blir förbannad och något inte så ogenomtänkt ord råkar smyga sig in, vi kan alla fela. Men att sitta sådär att kalla varandra för idioter och allt vad det är, samt sitta och garva åt det, tyder bara på bristande respekt och WT beteende.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in