Citat:
Ursprungligen postat av costa-mop
Det gjordes husrannsakningar i Härms bil, på hans och hans sambos arbetsplats, i Allgéns och Härms respektive hem samt i Allgéns bankfack, utöver att trädgårdslandet på Allgéns lantställe grävdes upp i jakt på Catrines försvunna huvud. I hastigheten kan jag ha glömt något ställe.
Ingenstans återfanns några bevis på att Härm och/eller Allgén hade haft kontakt med da Costa. Inte heller fann man någonting som tydde på att Härm och Allgén hade haft närmare kontakt med varandra än den ytliga som de hade redogjort för.
Som Jan Olsson har sagt,
typiskt när polisen är en riktig gärningsmannen på spåret och börjar gräva / husrannsakan / annat - så hittar man nästan alltid mer och mer saker som styrker misstankarna. I fallet Härm och Allgén så hittade man ju absolut ingenting, vilket skulle kunna förklaras med att de var så otroligt listiga och skickliga mördare.
(Att den sluga planen skulle innehålla idén att fotografera mordet och sedan gå och helt öppet lämna in filmrullen för framkallning i en fotobutik - med full vetskap om att
om butiken ringt polisen så får de livstids fängelse. För att göra det mer uppenbart väljer de en fotobutik i Solna Centrum, nära både där de begått mordet och där de placerar ut kroppsdelarna. Det hindrar dock inte den listige Allgén från att helt öppet och omaskerat stå och diskutera bilderna med fotohandlaren, sedan betala för sig och gå.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Det finns fortfarande ett problem (nu låter jag som den kända TV-deckaren Columbo), BO var tydligen rätt sliten 1984 så du kan kanske förklara hur den kvinnliga polisen kunde förväxla henne med en helt annan kvinna?
Eftersom "minnet" av denna händelse först berättas 1988 så finns exakt alla möjligheter att förväxla personer i sina egna minnesbilder.
Kombinerar man faktumet att plats och utseende har en naturlig alternativ förklaring (Härms flickvän, som bodde vid den aktuella tunnelbanestationen) med att den kvinnliga polisen
bevisligen har andra felaktiga minnesbilder så är det ganska klart tycker jag.