2024-12-18, 21:13
Medlem
xlajts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarantino95
Låter som att det gått smidigt för dig, skönt. Gött o bli av med stygnen kan jag tänka mig.

Själv har det rullat på rätt bra också. Firar en vecka sen op nu.

Min sträng ställer till det lite också. Klibbar fast i kalsongerna och gör ont något så in i h*****e när jag plockar av kallingarna. Provat med vaselin på såret och sätta på kallingarna men hjälper inte. Tänkte man kanske ska prova smälla på lite vatten innan man plockar av dem. Hur har du löst det?

Härdade ut bara egentligen. Dränkte med vaselin i 1 1/2 vecka.

Ska dock ring och boka återbesök för min sträng har verkligen gått av vid mynningen så har ful skinnflärp som hänger och förstelnad/svart längst ut. Troligt där dom förlängt strängen där har den gått av. Minns att jag hade ont där under hela operationen vilket jag påtalade att det ”ilar” som fan vid mynning men dom sa ”det är okej”

Känns som ”död hud” svart som en liten prick längst ut på flärpen. Tänk dig en tupp under hakan typ så hänger det men mindre såklart ..
Citera
2024-12-18, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlajt
Härdade ut bara egentligen. Dränkte med vaselin i 1 1/2 vecka.

Ska dock ring och boka återbesök för min sträng har verkligen gått av vid mynningen så har ful skinnflärp som hänger och förstelnad/svart längst ut. Troligt där dom förlängt strängen där har den gått av. Minns att jag hade ont där under hela operationen vilket jag påtalade att det ”ilar” som fan vid mynning men dom sa ”det är okej”

Känns som ”död hud” svart som en liten prick längst ut på flärpen. Tänk dig en tupp under hakan typ så hänger det men mindre såklart ..

Aa kan vara värt att kolla upp. Bättre att vara på den säkra sidan.

Min sträng gjorde också ont när de skar bort den, så de fyllde på med ny bedövning. Fick reda på att sjuksköterskarna hade tryckt på något alarm som började tjuta i receptionen av flickvännen efteråt. Förmodligen för att få dit folk som kunde lägga mer bedövning. Märkte inget dock då jag blasta musik i öronen. Så är nog inte helt ovanligt att strängen är extra öm, men helt värt att kolla upp om den hänger.

Provade smälla på lite vatten 30 sek innan kallingarna åkte av förresten. Fungerade skitbra, ingen smärta alls, plus såret gick inte upp så det får läka ifred under ruvan.

Vet inte om ditt blöder eller spyr sårvätska men kan ju vara värt att testa annars
Citera
2024-12-19, 09:33
Medlem
xlajts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarantino95
Aa kan vara värt att kolla upp. Bättre att vara på den säkra sidan.

Min sträng gjorde också ont när de skar bort den, så de fyllde på med ny bedövning. Fick reda på att sjuksköterskarna hade tryckt på något alarm som började tjuta i receptionen av flickvännen efteråt. Förmodligen för att få dit folk som kunde lägga mer bedövning. Märkte inget dock då jag blasta musik i öronen. Så är nog inte helt ovanligt att strängen är extra öm, men helt värt att kolla upp om den hänger.

Provade smälla på lite vatten 30 sek innan kallingarna åkte av förresten. Fungerade skitbra, ingen smärta alls, plus såret gick inte upp så det får läka ifred under ruvan.

Vet inte om ditt blöder eller spyr sårvätska men kan ju vara värt att testa annars

Mitt är helt läkt (stygnen etc) förutom att det är ”förstelnat” där stygnen satt.

Sen frenulum då, alltså den sitter mej just vid mynnningen är det en ”skinflärp”
Fick bort det svarta igår iallafall. Nu bra, men fortfarande ”hänger” som en liten flärp.

Tex om jag skulle bli avsugen så är man ju rädd att utövaren ska tro att det är smuts eller så haha
Citera
2024-12-19, 10:40
Medlem
tjallepetters avatar
Alla borde omskäras.
Renligheten hade gått upp och könssjukdomarna gått ner.
Citera
2024-12-19, 11:45
Medlem
Citat:
Mitt är helt läkt (stygnen etc) förutom att det är ”förstelnat” där stygnen satt.

Sen frenulum då, alltså den sitter mej just vid mynnningen är det en ”skinflärp”
Fick bort det svarta igår iallafall. Nu bra, men fortfarande ”hänger” som en liten flärp.

Tex om jag skulle bli avsugen så är man ju rädd att utövaren ska tro att det är smuts eller så haha

Aa låter inte jätteskoj med flärpen. Får operera bort den kanske. Risken är att de inte gör ingrepp innan 6 månader då det anses ”helt läkt”. Du får ligga på
Citera
2024-12-21, 20:48
Medlem
Om cirka 1 månad är det dax för mig att operera förhuden. Enligt läkaren ska ungefär 80% bort, operationen sker pga ”linchen”. Har läst några hundra sidor av denna tråd så har rätt bra koll på vad som skrivits. Har ni några tips till mig som förberedelse? Dessutom pluggar jag och är därmed orolig att vara borta i 1/2 veckor, kan lixom inte sjukskriva mig på samma sätt.
Citera
2024-12-21, 23:04
Medlem
xlajts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenpannkaka
Om cirka 1 månad är det dax för mig att operera förhuden. Enligt läkaren ska ungefär 80% bort, operationen sker pga ”linchen”. Har läst några hundra sidor av denna tråd så har rätt bra koll på vad som skrivits. Har ni några tips till mig som förberedelse? Dessutom pluggar jag och är därmed orolig att vara borta i 1/2 veckor, kan lixom inte sjukskriva mig på samma sätt.

Jag förberedde mig genom att ha det som behövs ha hemma i kylskåp och skafferi, samt vitt vaselin och ipren/alvedon + fick citodon utskrivet.

Du behöver inte sjukskriva dig. Jag var ”sängburen” i 3 dagar dvsa jag kunde gå omkring och göra vardagssaker med ett visst obehag där nere men valde att ligga ner och vila.

Enda ställer jag hade ont i egentligen var stygnen och frenulum som sprack efter första natten och är fortsatt sprucket.

Det kommer gå bra.
Citera
2024-12-21, 23:05
Medlem
xlajts avatar
När går svullnaden i strängen ner? Ser konstigt ut att strängen är så tydlig och ”stor” kontra hur den var innan (slimmad)
Citera
2024-12-21, 23:07
Medlem
xlajts avatar
Någon som har koll på när strängens svullnad lägger sig?

Ser så konstigt ut då den är så svullen/stor och allt annat än slim.

Innan operationen var ju strängen väldigt slim och osynlig.

Förstår inte varför förlängde strängen vid mynning (sydde där) och även förlängdes nere vid skaftet

Hade räckt med skaftet anser jag. Speciellt nu då där dom sydde vid mynningen sprack upp efter 24h och bara som en flärp
Citera
2024-12-22, 01:25
Medlem
Citat:
Jag förberedde mig genom att ha det som behövs ha hemma i kylskåp och skafferi, samt vitt vaselin och ipren/alvedon + fick citodon utskrivet.

Du behöver inte sjukskriva dig. Jag var ”sängburen” i 3 dagar dvsa jag kunde gå omkring och göra vardagssaker med ett visst obehag där nere men valde att ligga ner och vila.

Enda ställer jag hade ont i egentligen var stygnen och frenulum som sprack efter första natten och är fortsatt sprucket.

Det kommer gå bra.

Som tur är gör jag operationen en fredag, vilket gör att den första dagarna kan jag vara hemma oavsett. Bor hemma men får köpa grejer i förväg så att jag är förberedd
Citera
2024-12-22, 01:27
Medlem
Ska göra operationen på sergelkliniken, är det någon här som opererat sig där tidigare? Fick höra att många hade varit nöjda efter operation därifrån av första läkaren jag träffade (innan urologen)
Citera
2024-12-26, 22:37
Medlem
Gått 16 dagar nu sedan operation och stygnen börjar lossna. Står på min lapp från urologen att stygnen senast ska plockas efter dag 14 om de inte lossnat av sig själva. Kokade upp vatten, la i en pincett och började rycka lite i stygnen, men rör sig inte en mm. Gör jävligt ont dessutom. Tänker att jag låter det gå lite längre innan jag pillar, kanske de fastnar i kompressen eller något när man sover.

Hur länge väntade ni innan ni började ta stygnen, eller försvann era av sig självt och isf när? Vill ju inte sabba något där nere i onödan. Annars kanske man ska be sjuksköterskan plocka dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in