2020-04-24, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JImBo90
Fick göra 3 operationer, dem första 2 gick åt helvete. Tanken var att ta bort så lite så möjligt, första operationen (lokalbedövning) kom dem inte jättelångt utan det svullnade upp så fick avbryta och komma tillbaka. Andra försöket så försökte dem färdigställa men hade för mycket sammansättningar mellan förhud och ollon + att bedövningen inte tog (AJJ som fan kan jag lova dig).
Så gjordes ett beslut att ta bort allt inklusive frenelum under narkos.

Har mycket god känslighet i ollonet kvar dock precis vid urinrörsmynningen har jag ingen känsel. Men inga problem med sex eller oralsex

Ska till läkaren på onsdag och kolla upp det.

Så du är nöjd överlag? Hade du trång förhud innan eller?
Citera
2020-04-24, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogsworth
Yes, det landade på 9600 kr.

Kanske ordet 'kosmetiskt' inte är det bästa order för att beskriva, men det är för att jag vill ändra hur min kuk ser ut. Jag har ändå gått med en fix idé om att omskära mig i mer än tio år, och liksom gjort vad jag kan med olika metoder för att simulera att inte ha en förhud (man kan typ vika in huden så att den stannar bak). Efter några år av att göra så mer eller mindre på heltid, började det kännas 'fel' att ha hud där. Så efter ytterligare fem år av att battla med oro och rädsla inför att faktiskt ta steget, så samlade jag mig mod. Jag är -så- nöjd hittills. Alltså, det är svårt att förklara hur rätt det känns.

Och jag förstår hur du menar. Det är en konstig grej. Jag har själv tyckt att det är konstigt med folk som väljer att operera läppar, bröst, öron osv. Jag hoppas att de flesta gör det för sin egen skull och inte för andra, det är väl det enda jag kan säga om det. Jag har gjort detta för min skull, jag känner att jag uppskattar min kropp mer. Och det är väl nice?

Man gör som man vill men tycker det är ett konstigt område att fixera över då det inte syns. Bra du blev nöjd. Hur skulle du beskriva sex före och efter? Vad har du för typ av omskärelse?
Citera
2020-04-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dryempact
Så du är nöjd överlag? Hade du trång förhud innan eller?

Jag är helnöjd, då jag innan operationen inte ens kunde pissa stående, fick svampinfektioner gång på gång då det var omöjligt att hålla soldaten ren. Yea var så pass trångt så du inte kunde se ollonet ens.
Citera
2020-04-25, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dryempact
Man gör som man vill men tycker det är ett konstigt område att fixera över då det inte syns. Bra du blev nöjd. Hur skulle du beskriva sex före och efter? Vad har du för typ av omskärelse?

Jo men precis, och det är ju för min skull jag har gjort det, och det är ett område som jag ser. Jag har gjort det för min skull, inte för vad andra ser

Det är fortfarande bara 16 dagar sedan operationen, och mitt ärr har inte läkt fullt ut, jag har ett parti på höger sida, ungefär 1-2 cm, där ärret inte gått ihop och läkt - så jag har inte testat att ha sex än. Jag upplever ingen större förändring i känsel i allmänhet, nästan tvärt om, att det är mer känsel över ärret än vad det var innan. Jag har ju dessutom haft min förhud permanent bakdragen i flera år, så ollonet har vant sig vid friktionen, och huden har keratiniserats sedan länge.

Jag pratade med kirurgen direkt om vad jag ville uppnå, utan att blanda in beskrivande termer såsom 'low/ loose' etc. Primärt vill jag att mitt ollon alltid ska vara exponerat. Därtill, spara inre förhud i den mån det går. Så jag har ungefär 10-12 mm inre förhud kvar, ner till 8 mm ungefär, precis på mitten av skaftet liksom, vilket gör att huden inte kommer rulla över kanten. Det finns hud nog till erektion, jag är ändå lite av en grower, och även med det är det inte stramt med huden vid erektion. När jag är helt slak, kall t.o.m, så den krymper till minimum, verkar huden fortfarande hålla sig tillbaka. Jag är supernöjd.
Senast redigerad av Fogsworth 2020-04-25 kl. 10:35.
Citera
2020-04-25, 15:49
Avslutad
I dag lossnade alla stygn utom två, på baksidan. Kul att börja ana slutresultatet

Testade för övrigt häromdagen, när jag hade erektion, att försiktigt beröra/smeka de punkter på ollonet där jag alltid varit som känsligast sexuellt och det var lika känsligt/skönt som innan operationen.
Citera
2020-04-26, 22:00
Medlem
Hej
Hur lång tid har de tagit för er att ärret ska lägga sig och bli mjukt.

För mig stramar de typ mer nu efter ca 2 månader efter operation. Dock bara på ärret.

Fint forum btw
Citera
2020-04-27, 11:27
Avslutad
När vågar man dra en försiktig handtralla? Stygnen har ramlat av och på onsdag är det tre veckor sedan operationen.
Sex tänkte jag vänta 6-7 veckor med, men en försiktig handtralla känns fan som ett måste snart

Ärret är lite rödare där stygnen suttit, små röda punkter typ, annars känns och ser allt riktigt fint ut.

Hur länge väntade ni som gjort en full omskärelse?
Citera
2020-04-27, 17:16
Medlem
TriggerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonforhud
När vågar man dra en försiktig handtralla? Stygnen har ramlat av och på onsdag är det tre veckor sedan operationen.
Sex tänkte jag vänta 6-7 veckor med, men en försiktig handtralla känns fan som ett måste snart

Ärret är lite rödare där stygnen suttit, små röda punkter typ, annars känns och ser allt riktigt fint ut.

18 dagar
Citera
2020-04-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonforhud

Jag körde efter en vecka, och sen väntade jag en vecka till. Var superförsiktig, hade fortfarande stygnen kvar så tänkte att det skulle vara lugnt. Jag tänkte också väntat 2-3 veckor men efter 7 dagar gick det inte. Jag märkte att jag inte hade ont när jag typ drog lite lätt, försiktigt uppåt, och att det var tillräckligt för att det skulle vara skönt. Kom på någon minut typ, sen kunde jag vänta en vecka till och återupprepa proceduren.

Så länge det inte gör ont, och att man inte drar ärret neråt liksom, så kan man nog försiktigt testa sig på efter 2 veckor - givet att ärr faktiskt bildats och att det inte är öppet sår.
Citera
2020-04-27, 19:13
Avslutad
Citat:
Jag körde efter en vecka, och sen väntade jag en vecka till. Var superförsiktig, hade fortfarande stygnen kvar så tänkte att det skulle vara lugnt. Jag tänkte också väntat 2-3 veckor men efter 7 dagar gick det inte. Jag märkte att jag inte hade ont när jag typ drog lite lätt, försiktigt uppåt, och att det var tillräckligt för att det skulle vara skönt. Kom på någon minut typ, sen kunde jag vänta en vecka till och återupprepa proceduren.

Så länge det inte gör ont, och att man inte drar ärret neråt liksom, så kan man nog försiktigt testa sig på efter 2 veckor - givet att ärr faktiskt bildats och att det inte är öppet sår.

Låter som att det är rätt lugnt då. Jag har inga öppna sår, allt ser finfint ut. Får ta det försiktigt helt enkelt.

Tack för svar!
Citera
2020-04-27, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knallisss
Hej
Hur lång tid har de tagit för er att ärret ska lägga sig och bli mjukt.

För mig stramar de typ mer nu efter ca 2 månader efter operation. Dock bara på ärret.

Fint forum btw

Smörj in med vaseline / silicone, och massera (lätt tryck, cirkulär rörelse, som att polera), över ärret, 10 minuter, två gånger om dagen! Det bryter ner hårdare, oorganiserad kollagen typ 3 som bildats i ärret när det är nytt, och kvar finns kollagen typ 1 som är mjukare och organiserat. Källa
Citera
2020-04-29, 21:13
Avslutad
Citat:
Smörj in med vaseline / silicone, och massera (lätt tryck, cirkulär rörelse, som att polera), över ärret, 10 minuter, två gånger om dagen! Det bryter ner hårdare, oorganiserad kollagen typ 3 som bildats i ärret när det är nytt, och kvar finns kollagen typ 1 som är mjukare och organiserat. Källa

Riktigt bra tips, stort tack! Extra plus att du också publicerade källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in