2024-12-13, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0rnflex
Ja men det stämmer nog, känner igen bilderna. Varför gör man ett sånt snitt för?
Behöver jag vänta in läk processen (2-4v) för att se hur det blir eller ska jag ringa in och boka en tid så snart som möjligt?

Ingen aning varför man gör ett sådant snitt. Måste se väldigt lustigt ut att ha 2 skinnflärpar som hänger från ollonet.

Hmm, tror du kanske ska vara lite taktiskt i ett sånt här läge. Sjukvården bryr sig nog inte att du tycker att det är fult, så länge det medicinska problemet är löst, och oavsett kommer de tycka att det är för tidigt. Jag tror att det är bäst för dig att vänta på att det läker mer, och sen hade jag hävdat att det känns trångt eller något, även ifall det inte gör det, så att det antingen kan ta bort mer hud så att du får ett mer rakare snitt eller vad man ska säga, eller att de gör en fullständigt omskärelse.

Vet inte om jag resonerar fel här men.
Citera
2024-12-13, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlovs2000
Ingen aning varför man gör ett sådant snitt. Måste se väldigt lustigt ut att ha 2 skinnflärpar som hänger från ollonet.

Hmm, tror du kanske ska vara lite taktiskt i ett sånt här läge. Sjukvården bryr sig nog inte att du tycker att det är fult, så länge det medicinska problemet är löst, och oavsett kommer de tycka att det är för tidigt. Jag tror att det är bäst för dig att vänta på att det läker mer, och sen hade jag hävdat att det känns trångt eller något, även ifall det inte gör det, så att det antingen kan ta bort mer hud så att du får ett mer rakare snitt eller vad man ska säga, eller att de gör en fullständigt omskärelse.

Vet inte om jag resonerar fel här men.

Jag håller helt med dig, tack! Kan bli bra också när det har läkt, men just nu känns det väldigt konstigt. Jag sa tillläkaren att jag vill ta bort allt men dom ville inte göra det för att dom insåg att det inte behövdes. Men jag avvaktar för att se hur utveckligen blir.
Citera
2024-12-13, 15:47
Medlem
xlajts avatar
Citat:
Jag håller helt med dig, tack! Kan bli bra också när det har läkt, men just nu känns det väldigt konstigt. Jag sa tillläkaren att jag vill ta bort allt men dom ville inte göra det för att dom insåg att det inte behövdes. Men jag avvaktar för att se hur utveckligen blir.

Vad innebär halv omskärelse? Har man förhud kvar över ollonet då man är slak då?
Citera
2024-12-15, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlajt
Vad innebär halv omskärelse? Har man förhud kvar över ollonet då man är slak då?

Jag skulle tro att det är så
Citera
2024-12-15, 01:53
Medlem
Riktigt tacksam för det här forumet, har sluppit noja över operationen en hel del på grund av det och vill tacka alla (nästan iaf) som postat i det.

Tänkte berätta lite om min operation. Åkte in i tisdags och gjorde en hel omskärelse. Haft fimosis, så kände att det var det bästa. Fick 3 st bedövningsprutor som jag nojat över i en hel månad, dvs sen jag bokade min tid. Det var dock helt lugnt, t.o.m när han drog tillbaka förhuden och stack i ollonet som jag inte ens kunnat nudda.

Är nu inne på dag 5 och börjar ta sig. Slutat blöda helt nästan och även om jag är känslig i ollonet så är det ändå bra nog att köra kallingar plus en kompress med lite vaselin på.

Det värsta är nätterna. Har sovit näck nästan alla dagar för att låta det lufta och för att det svider till rätt gött när man tar av kompressen så försöker vara näck såvida jag inte ska iväg.

Varit borta hela dagen idag och kört kompress. Har funkat bra.

Dock när jag plockade av allt under kvällen så kände jag en viss lukt som jag inte känt innan. Någon som upplevt samma? Varit asnoga med hygien och duschat varje dag och sköljt av efter varje piss. Har ingen feber och lillen är inte mer svullen än vanligt, så har svårt att tro att det skulle vara infektion. Har duschat av honom och låter honom lufta just nu.
Citera
2024-12-16, 13:26
Medlem
Ringde till mottagningen. Tydligen sårvätska som luktar och ofarligt. Sa åt mig att fortsätta tvätta bara. Annars tänker jag att man förknippar sårvätska med infektion men får väl lita på proffsen.
Citera
2024-12-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarantino95
Ringde till mottagningen. Tydligen sårvätska som luktar och ofarligt. Sa åt mig att fortsätta tvätta bara. Annars tänker jag att man förknippar sårvätska med infektion men får väl lita på proffsen.

Mitt luktade väl som ett använt plåster. Har hört att en infektion ska lukta ILLA.
Citera
2024-12-17, 10:05
Medlem
Wyrdkins avatar
Om du knullar mycket så bör du omskära dig. Damer tycker sånt är sexigt.
Citera
2024-12-17, 16:23
Medlem
Citat:

Citat:
Jag skulle tro att det är så

Ja, precis. Mitt ollon är täckt av förhud när jag är slak.
Citera
2024-12-17, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canoptek
Mitt luktade väl som ett använt plåster. Har hört att en infektion ska lukta ILLA.

Ok då bör det vara lugnt, tack!

Hur länge spolade ni av efter toabesök? Stod på min lapp en vecka, men med tanke på att såret har en tendens att blöda lite under nätterna kommer jag nog fortsätta ett tag till.
Citera
2024-12-17, 19:33
Medlem
xlajts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarantino95
Ok då bör det vara lugnt, tack!

Hur länge spolade ni av efter toabesök? Stod på min lapp en vecka, men med tanke på att såret har en tendens att blöda lite under nätterna kommer jag nog fortsätta ett tag till.

Jag hade kompress i 26h efter OP.
Körde vaselin runt stygn och ollon i 1 1/2 vecka och tighta kalsonger för så lite friktion som möjligt på dagarna och kvällarna inga eller löst sittandes.

Efter 14 dagar har lossnade alla stygn, allt ok nu efter 3 veckor UTOM frenulum (sträng) Om gått av delvis vid ett stygn under första vecka då jag fick erektion på natten.

I övrigt ser allt kanon ut.

Jag tvättade morgon och kväll med intimtvål.

Efter toabesök bara ljummet vatten + vaselin efteråt.

Det var min resa.

Fordrande stramt vid stånd men läkningen gått bra. Första dagarna kände jag fyfan.. nu 3 veckor senare ”YES”
Citera
2024-12-17, 22:43
Medlem
Citat:
Jag hade kompress i 26h efter OP.
Körde vaselin runt stygn och ollon i 1 1/2 vecka och tighta kalsonger för så lite friktion som möjligt på dagarna och kvällarna inga eller löst sittandes.

Efter 14 dagar har lossnade alla stygn, allt ok nu efter 3 veckor UTOM frenulum (sträng) Om gått av delvis vid ett stygn under första vecka då jag fick erektion på natten.

I övrigt ser allt kanon ut.

Jag tvättade morgon och kväll med intimtvål.

Efter toabesök bara ljummet vatten + vaselin efteråt.

Det var min resa.

Fordrande stramt vid stånd men läkningen gått bra. Första dagarna kände jag fyfan.. nu 3 veckor senare ”YES”

Låter som att det gått smidigt för dig, skönt. Gött o bli av med stygnen kan jag tänka mig.

Själv har det rullat på rätt bra också. Firar en vecka sen op nu.

Min sträng ställer till det lite också. Klibbar fast i kalsongerna och gör ont något så in i h*****e när jag plockar av kallingarna. Provat med vaselin på såret och sätta på kallingarna men hjälper inte. Tänkte man kanske ska prova smälla på lite vatten innan man plockar av dem. Hur har du löst det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in