Citat:
Ursprungligen postat av
Skrumpeten
Då välkomnar vi ännu en ny soffa hem till Billgren. Självklart köpt av hennes idol Marie-Louise. Hur länge får denna stanna tror ni? Om jag räknar rätt är det hennes sjunde soffa på typ åtta år vilket ju är rent komiskt! Hur ängslig och påverkad av trender kan man vara? Till och med soffor, som annars är en möbel som ju anses rätt tidlös och går att variera med kuddar/filtar/överdrag etc länge, byts ut oftare än vi vanliga människor byter dörrmatta. Men inte Elsa, nej nej, minst en ny soffa varannat år ska det vara! Hon har för mycket pengar, det gör henne ängslig och icke kreativ, för hon kan köpa sig till allting som är trendigt just för stunden. Och eftersom hon lever i sin egen (självvalda vilket ju är rätt sorgligt, narcissismen och privilegiet i kunna välja bort all typ av kritik) ekokammare och bubbla med ett kommentarsfält som jublar för varje ny grej så lär hon ju fortsätta konsumera i samma takt tills hon dör. Det kommer gå att bygga ett vääääldigt högt sopberg av alla hennes soffor...
Sjukt att hon kallar den soffan de hade för gammal. Jag tänker också att soffa är något man köper dyrt och klassiskt och har länge, har för mig att hon brukar förespråka det avs dyra kappor iaf

så lämpligt att Sofia tog över deras tidigare soffa, så fick hon miljösamvetet fixat.