2024-12-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Jag tror tvärtom att de är väldigt tighta.De håller ihop!
Jag tror också de håller ihop!
Citera
2024-12-18, 19:43
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Kollade bara lite snabbt och hittade dessa från 2018.

"Tidigare år har jag röstat på Socialdemokraterna, FI och Miljöpartiet"
https://elsa.elle.se/en-instickare/vad-jag-rostar-pa/

"Jag har gjort flera valkompasser och i alla har jag fått Miljöpartiet som de parti som överensstämmer bäst med mina åsikter. Det är också det parti jag röstat på de senaste valen. Jag röstar på Miljöpartiet, vad röstar du på, och varför?"
https://elsa.elle.se/en-instickare/an-finns-det-tid/

Tackar för att du kollade upp!
Hon byter soffor och shoppar precis som en miljöpartist brukar göra.
Citera
2024-12-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Kollade bara lite snabbt och hittade dessa från 2018.

"Tidigare år har jag röstat på Socialdemokraterna, FI och Miljöpartiet"
https://elsa.elle.se/en-instickare/vad-jag-rostar-pa/

"Jag har gjort flera valkompasser och i alla har jag fått Miljöpartiet som de parti som överensstämmer bäst med mina åsikter. Det är också det parti jag röstat på de senaste valen. Jag röstar på Miljöpartiet, vad röstar du på, och varför?"
https://elsa.elle.se/en-instickare/an-finns-det-tid/

Jag vet att hon tagit upp frågan om politik för att hon fått frågan av bloggläsare, ganska nyligen eller förra året?,(senare än 2018 iaf) och hon nämnde inte var hon stod politiskt då vad jag minns.
Citera
2024-12-18, 21:12
Medlem
Nu hittade jag avsnittet i bloggen 23 nov.2024
Om poöitik och pengar.Detta skriver hon om.politik:

"Ibland känner jag mig som ett ufo som är uppvuxen i en miljö som inte haft ett enda politiskt samtal under uppväxten hemma.
Politik var något jag mötte för första gången som tonåring när jag träffade min första kille som var otroligt engagerad politisk och fick det hemifrån av sin mamma som arbetade i Riksdagen. För mig var det otänkbart att debattera, det hade jag aldrig gjort innan. Vid vårt middagsbord hade vi frågetävlingar om konst och geografi, pratade om kultur och skolan. Vi pratade aldrig politik. Jag har en svag aning om vad min mamma står politiskt och vet att hon är väldigt miljömedveten men jag har ingen koll på vad min pappa står. Han lever i sin konst till stor del och är väldigt intresserad av fysik och filosofi. Så har det alltid varit."
Citera
2024-12-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrumpeten
Då välkomnar vi ännu en ny soffa hem till Billgren. Självklart köpt av hennes idol Marie-Louise. Hur länge får denna stanna tror ni? Om jag räknar rätt är det hennes sjunde soffa på typ åtta år vilket ju är rent komiskt! Hur ängslig och påverkad av trender kan man vara? Till och med soffor, som annars är en möbel som ju anses rätt tidlös och går att variera med kuddar/filtar/överdrag etc länge, byts ut oftare än vi vanliga människor byter dörrmatta. Men inte Elsa, nej nej, minst en ny soffa varannat år ska det vara! Hon har för mycket pengar, det gör henne ängslig och icke kreativ, för hon kan köpa sig till allting som är trendigt just för stunden. Och eftersom hon lever i sin egen (självvalda vilket ju är rätt sorgligt, narcissismen och privilegiet i kunna välja bort all typ av kritik) ekokammare och bubbla med ett kommentarsfält som jublar för varje ny grej så lär hon ju fortsätta konsumera i samma takt tills hon dör. Det kommer gå att bygga ett vääääldigt högt sopberg av alla hennes soffor...
Sjukt att hon kallar den soffan de hade för gammal. Jag tänker också att soffa är något man köper dyrt och klassiskt och har länge, har för mig att hon brukar förespråka det avs dyra kappor iaf så lämpligt att Sofia tog över deras tidigare soffa, så fick hon miljösamvetet fixat.
Citera
2024-12-19, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Sjukt att hon kallar den soffan de hade för gammal. Jag tänker också att soffa är något man köper dyrt och klassiskt och har länge, har för mig att hon brukar förespråka det avs dyra kappor iaf så lämpligt att Sofia tog över deras tidigare soffa, så fick hon miljösamvetet fixat.

Jag tror det är nästan på prick ett år sen de köpte soffa senast. Helt orimligt
Citera
2024-12-20, 09:13
Medlem
https://elsa.elle.se/elsa-billgren/den-rosa-soffan-midvinter-och-tva-hundar/

2023, en då ny rosa soffa. Jag läser bloggen ganska ofta men har helt glömt den här soffan…ett tecken på att hon byter ofta 😅
Citera
2024-12-20, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrufsuperwhite
https://elsa.elle.se/elsa-billgren/den-rosa-soffan-midvinter-och-tva-hundar/

2023, en då ny rosa soffa. Jag läser bloggen ganska ofta men har helt glömt den här soffan…ett tecken på att hon byter ofta 😅

Ganska säker på att hon fått den där soffan av Layered men det vill hon ju inte säga för då måste hon egentligen skatta på den. Och det lär hon ju inte göra, trots att hon röstar rött Inser nu att de även köpt soff atill Gotland 2 gånger, så egentligen är det ännu fler soffköp än vad jag skrev tidigare!
Citera
2024-12-20, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrumpeten
Ganska säker på att hon fått den där soffan av Layered men det vill hon ju inte säga för då måste hon egentligen skatta på den. Och det lär hon ju inte göra, trots att hon röstar rött Inser nu att de även köpt soff atill Gotland 2 gånger, så egentligen är det ännu fler soffköp än vad jag skrev tidigare!

Kan inte några handläggare på Skatteverket snälla granska de här damerna.
Citera
2024-12-20, 11:10
Avslutad
Fattar inte riktigt soffan heller, är den likadan som den förra fast en annan färg? Minns ett blogginlägg för inte så länge sedan av Pontus och en inte så tillrättalagd bild när han låg och vilade på soffan med en filt, såg ut som att han knappt fick plats för den såg ganska grund ut. Ser inte ut som en familjehängsoffa direkt även om det ofta skrivs om hur mysigt de har det när de spelar tv spel och tittar på film. Men de verkar ju gilla att hänga på golvet också, vilket jag själv också gör så inget konstigt där. Undrar bara om hon någon gång tänker på funktion och upplevelse utöver identitet och utseende när hon inreder.
Citera
2024-12-20, 20:16
Medlem
Första bilden i dagens inlägg där hon har spetskrage; undrar om hon är nöjd med ögonbrynen där? (Zooma). Ser inte klokt ut om ni frågar mig. Och så urbota tråkigt och fantasilöst med en repetition av bilder vi redan sett under året.
Citera
2024-12-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Första bilden i dagens inlägg där hon har spetskrage; undrar om hon är nöjd med ögonbrynen där? (Zooma). Ser inte klokt ut om ni frågar mig. Och så urbota tråkigt och fantasilöst med en repetition av bilder vi redan sett under året.

Ja inte fint. Vääääldigt mkt som går på repeat i bloggen.Eg räcker det att läsa bloggen en gång varje årstid, så har man täckt in hela årets bloggar,inkl bilder. Kom igen Elsa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in