2024-12-20, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Bara jag som tror att detta är en felskjutning? Hade det rört sig om relationsdrama eller liknande hade polisen gått ut med det för länge sen.

BO saknar helt koppling till den undre världen och inget konstigt har kommit fram om paret, snarare tvärtom verkar de välintegrerade och välutbildade. BO delar dock efternamn med en välkänd kriminell i Växjö (de har inget släktskap).

Nej, detta låter som en felskjutning.

Fyi är det inte bara folk i den "undre världen" som skjuter. Min son bor i huset bredvid, och det känns givetvis olustigt att det skjuts 50 m från hans bostad. Det enda som känns bra är att de var ute efter dessa två personer och inte bara sköt random. Verkligen ingen felskjutning, snarare svartsjuka, tror jag.
Citera
2024-12-20, 05:29
Medlem
metnocs avatar
"Konkreta uppgifter som framkommit under mordutredningen tyder på att det var de båda nu anhållna personerna som vittnen såg fly efter mordet på den 30-åriga Växjökvinnan. Hon sköts kallblodigt till döds vid sin lägenhetsdörr på Anna Koskulls gata i Växjö under måndagskvällen.
Samtidigt skadades hennes man lindrigt vid skottdramat och brottet mot honom rubriceras som mordförsök. Det var mannen som omkring klockan 19.20 själv larmade polis och ambulans och han har med all sannolikhet haft viktiga uppgifter att lämna till polisen.
Det dröjde inte mer än drygt ett och ett halvt dygn innan polisen hade fått fram tillräckligt med information för att de båda misstänkta skulle anhållas i sin frånvaro.
Under mordkvällen hade det utsatta paret tränat på ett närliggande gym och mordet skedde kort efter att de kommit hem till sin lägenhet." - Saxat från SMP, jag har lag till fetstilt på några av orden.

Okej, jag tolkar det som att BO som överlevde kunde sannolikt identifiera de båda GM, vilket utgör de konkreta uppgifterna som ledde till det snabba gripandet. Vilket tyder på ett relationsbaserat/emotionellt motiv, inte en felskjutning då den sannolikt hade utförts av för BO okända GM. Förfarandet verkar ha varit att GM väntade in paret utanför deras bostad och slog till när de var på väg in i trapphuset.
Åldern på ena GM, 30 års åldern är likt BO kan jag förstå men, de kan ha haft en långvarig relation, släkt eller annat, men det är svårare att placera relationen till 16 åringen. Vad gjorde hon på brottsplatsen?
Senast redigerad av metnoc 2024-12-20 kl. 05:40.
Citera
2024-12-20, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metnoc
"Konkreta uppgifter som framkommit under mordutredningen tyder på att det var de båda nu anhållna personerna som vittnen såg fly efter mordet på den 30-åriga Växjökvinnan. Hon sköts kallblodigt till döds vid sin lägenhetsdörr på Anna Koskulls gata i Växjö under måndagskvällen.
Samtidigt skadades hennes man lindrigt vid skottdramat och brottet mot honom rubriceras som mordförsök. Det var mannen som omkring klockan 19.20 själv larmade polis och ambulans och han har med all sannolikhet haft viktiga uppgifter att lämna till polisen.
Det dröjde inte mer än drygt ett och ett halvt dygn innan polisen hade fått fram tillräckligt med information för att de båda misstänkta skulle anhållas i sin frånvaro.
Under mordkvällen hade det utsatta paret tränat på ett närliggande gym och mordet skedde kort efter att de kommit hem till sin lägenhet." - Saxat från SMP, jag har lag till fetstilt på några av orden.

Okej, jag tolkar det som att BO som överlevde kunde sannolikt identifiera de båda GM, vilket utgör de konkreta uppgifterna som ledde till det snabba gripandet. Vilket tyder på ett relationsbaserat/emotionellt motiv, inte en felskjutning då den sannolikt hade utförts av för BO okända GM. Förfarandet verkar ha varit att GM väntade in paret utanför deras bostad och slog till när de var på väg in i trapphuset.
Åldern på ena GM, 30 års åldern är likt BO kan jag förstå men, de kan ha haft en långvarig relation, släkt eller annat, men det är svårare att placera relationen till 16 åringen. Vad gjorde hon på brottsplatsen?

Svartsjukt ex till mannen och hennes syster?
Dvs enbart kvinnliga förövare.
Inte omöjligt, kvinnan gravid, de skulle snart flytta till hus,
kanske blev för mycket för något ex till mannen?
Kan ju också vara förklaringen till att de greps så snabbt efter mordet
om så skulle vara fallet.

”Konkreta uppgifter bakom snabbt gripande”. Står det i Smålandsposten.
Från den skjutne mannen tolkar jag det som.
Senast redigerad av alfax 2024-12-20 kl. 06:11.
Citera
2024-12-20, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfax
För att han var den egentliga måltavlan, de gripna knarkarna från Stockholm har
återigen skjutit mot fel personer helt enkelt!
Typiskt somaliebeteende, skjuta först, fråga sen!

Sjukt, isåfall har han nu ytterligare ett liv på sitt samvete och borde dömas som medbrottsling. Längre tillbaka hade en sån här individ som drar fara till sin omgivning fördrivits bort från samhället. Kanske man kan införa nåt liknande i nutid där kriminella får bo tillsammans och klara sig på en öde ö, eller inhängnat område i Sibirien.

Citat:
Emi* Muq* Kuli*

Brott som den tilltalade döms för
1. Grovt narkotikabrott, 1 § 1 st 3 p och 6 p och 3 § 1 st narkotikastrafflagen (1968:64)
2. Grovt vapenbrott, 9 kap 1 a § 1 st vapenlagen (1996:67)

*n *a *c

Han verkar dömd för att förvarat vapen vid ett tidigare mord i Växjö 2022. Vad har han med detta mordet att göra, mgm?

https://youtu.be/of5Z1QVF0lA?feature=shared

Citera
2024-12-20, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moonsteeraa
Det förekommer ja, men landet utmärker sig inte på nåt negativt sätt kopplat till hederskultur.

Allt som är kopplat till hederskultur är ju negativt. Det finns inget som helst positivt med hederskultur, så om det traditionellt förekommer i Bosnien, om än i mindre omfattning än ex Pakistan, är det en fläck på landet.
Citera
2024-12-20, 09:35
Medlem
euromixerss avatar
”Enligt uppgifter till Smålandsposten kan de utsända mördarna ha varit på jakt efter en helt annan person i Växjö. Omständigheter tyder på en felskjutning, men mordutredningen är fortfarande i ett tidigt skede och än så länge är det enbart en tänkbar teori.”
Citera
2024-12-20, 09:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
”Enligt uppgifter till Smålandsposten kan de utsända mördarna ha varit på jakt efter en helt annan person i Växjö. Omständigheter tyder på en felskjutning, men mordutredningen är fortfarande i ett tidigt skede och än så länge är det enbart en tänkbar teori.”

Som jag förstått det var det M*mm* Wall*tt* dom var ute efter. *=i, e
Citera
2024-12-20, 09:50
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Eh och varför just henne ?
Jag vet vem hon är, hon är väl knappast kriminell? Hon är ju bara wierd.
Citera
2024-12-20, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
Eh och varför just henne ?
Jag vet vem hon är, hon är väl knappast kriminell? Hon är ju bara wierd.

Jag vet faktiskt inte, fick det till mig i PM från en som inte ville bli outad eller nåt.
Citera
2024-12-20, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Jag hörde det av två i kassan framför mig men det känns osannolikt. Hon är en växjökändis med stora framgångsrika företag i ryggen
Senast redigerad av Smutsigsnorre 2024-12-20 kl. 10:22.
Citera
2024-12-20, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutsigsnorre
Jag hörde det av två i kassan framför mig men det känns osannolikt. Hon är en växjökändis med stora framgångsrika företag i ryggen

är du dum på riktigt? hon är ju ett socialfall på samhällets bottenskikt, hon har blivit en lokalkändis pga att hon är efterbliven mentalt. Och med "lokalkändis" menas att max 25-30 personer skrattar åt att hon inte fattar det själv
Citera
2024-12-20, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Det är detta jag sätter mig emot mest. Jag upplever inte att vi är "hedersdriven" kultur. Om en bosnier skulle döda sin fru/dotter på grund av "heder" så skulle vänner och bekanta vända den personen ryggen. Det är ingen som hade accepterat det. Jag hävdar att så är det även för serber och kroater.
Precis, våld mot kvinnor är helt oacceptabelt i franska, slovenska, kroatiska och bosniska samhällen och det är hårda straff för sådant.

Alla ser ner på dessa avskum.
Senast redigerad av Martlet 2024-12-20 kl. 11:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in