Citat:
Ursprungligen postat av
metnoc
"Konkreta uppgifter som framkommit under mordutredningen tyder på att det var de båda nu anhållna personerna som vittnen såg fly efter mordet på den 30-åriga Växjökvinnan. Hon sköts kallblodigt till döds vid sin lägenhetsdörr på Anna Koskulls gata i Växjö under måndagskvällen.
Samtidigt skadades hennes man lindrigt vid skottdramat och brottet mot honom rubriceras som mordförsök. Det var mannen som omkring klockan 19.20 själv larmade polis och ambulans och han har med all sannolikhet haft viktiga uppgifter att lämna till polisen.
Det dröjde inte mer än drygt ett och ett halvt dygn innan polisen hade fått fram tillräckligt med information för att de båda misstänkta skulle anhållas i sin frånvaro.
Under mordkvällen hade det utsatta paret tränat på ett närliggande gym och mordet skedde kort efter att de kommit hem till sin lägenhet." - Saxat från SMP, jag har lag till fetstilt på några av orden.
Okej, jag tolkar det som att BO som överlevde kunde sannolikt identifiera de båda GM, vilket utgör de konkreta uppgifterna som ledde till det snabba gripandet. Vilket tyder på ett relationsbaserat/emotionellt motiv, inte en felskjutning då den sannolikt hade utförts av för BO okända GM. Förfarandet verkar ha varit att GM väntade in paret utanför deras bostad och slog till när de var på väg in i trapphuset.
Åldern på ena GM, 30 års åldern är likt BO kan jag förstå men, de kan ha haft en långvarig relation, släkt eller annat, men det är svårare att placera relationen till 16 åringen. Vad gjorde hon på brottsplatsen?
Svartsjukt ex till mannen och hennes syster?
Dvs enbart kvinnliga förövare.
Inte omöjligt, kvinnan gravid, de skulle snart flytta till hus,
kanske blev för mycket för något ex till mannen?
Kan ju också vara förklaringen till att de greps så snabbt efter mordet
om så skulle vara fallet.
”Konkreta uppgifter bakom snabbt gripande”. Står det i Smålandsposten.
Från den skjutne mannen tolkar jag det som.