Citat:
Ursprungligen postat av
Assdefender
Du glömmer dock att många under 18 är inblandade i brottslighet kopplat till den undre världen. Jag tycker snarare 16-åringens närvaro stärker min tes om att detta handlar om en uppgörelse som har riktat in sig på fel person. BO delar samma efternamn med en välkänd kriminell individ i Växjö.
Nej, det glömde jag inte.
Att yngre involveras beror ofta på deras jakt på status och att de inte riskerar så lång påföljd. I det här fallet så har, om det rör sig om en felskjutning och de är skyldiga, även en 30-åring involverats. Jag ser inte då riktigt vad 16-åringens bidrag skulle vara? 30-åringen får ju i alla fall livstid. Han ”borde” snarare vara typ 16-18 år, om han kopplats in in för en skjutning tillsammans med en flicksnärta.
Sedan förekommer det ju att personer som delar efternamn med kriminella utsetts. Det är ju dock inte felskjutningar, utan skjutningar för att nå måltavlan genom en släkting. Det är väl möjligen mer troligt än att de sköt fel person. Men jag tror inte det rör sig om det heller.
Jag säger så här: Flickans relation eller koppling till den skjutne mannen. Där tror jag motivet finns. Det är en ganska vild gissning.