Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil87
Jag jobbar ständigt med att stärka demokratin i landet, jag jobbar för att barnen ska få växa upp utan att dom ska vara föremål för vuxnas perversa sexualitet
Jag jobbar för att arbetslösheten ska vara i stort sett obefintlig (2-3%) så att alla människor kan få ett jobb
Jag jobbar för att alla ska ha rätt till den bästa vård samhället kan erbjuda
Jag jobbar för att ingen ska behöva bli utsatt pga sin sexuella läggning eller identitet och att HBTQ+ personer ska kunna få älska vem dom vill (gäller såklart inte sexuell störning som pedofili)
Jag jobbar för att personer med funktionsvariationer ska ha rätt till ett värdigt liv
Samtidigt vill jag att det ska vara stenhårt så att om en gädda blir avslöjad av att ha försökt få kontakt med barn så ska dennes frihet och integritet begränsas och samhället bör ha stenhård koll på denne så att hen inte riskerar nå ett riktigt barn eller skada ännu fler barn
Samhället ska vara hård men rättvis, allvarliga brott ska straffas hårt medans mindre allvarliga brott bör ha mildare straff och som ska vara baserad på samhällets moral
Jag är humanist men min humanism gäller inte alla.
Jag är för mänskliga rättigheter men inte för alla.
Tjusig världsbild Bertil
Det är antingen eller inga parenteser.
Adolf och grabbarna hävdar också att de är sanna humanister och för mänskliga rättigheter med undantag för judar.
De avhumaniserades så att de inte uppfattades som människor och därmed kunde folk göra va de ville med dem.
Sätt dig för en gångs skull i livet på kammaren och tänk efter.
Du får självklart tycka vad du vill , men någon humanist är du definitivt inte .