2024-12-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Hon kanske skulle börjat med bikarbonat ändå då.
Åhhhhhhhhh...........
Har du googlat på nytt?
Någon har någon gång skrivit att bikarbonat hjälper mot förkylning!
Imponerande.......
Citera
2024-12-19, 20:56
Medlem
Citat:
Byström har hattat runt med uteslutande ettåriga kontrakt sedan 2008, förutom som tränare i Norge mellan 2014-2019 och nu landslagschef för Sverige, man får ju hoppas att Byström inte förblev alltför lojal mot Norge när han "bytte sida".

Är det han du nämner som står bakom tjejernas godtycklighet när det gäller tävlande? Tävla sisådär varannan helg och stå över den andra? Får dåliga vibbar kring den ledaren och hans coaching. Dags att byta ut. Även om det är uppenbart att det inte kommer hända då ingen vågar ta bladet från munnen kring oegentligheterna som finns och verkar runt vårt skidlandslag.
Citera
2024-12-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JMGL
Vi har ju gjort allt fel hittills den här säsongen också. Ingen av våra kommer att ha något att säga till om i tds och inte i vm i Norge heller. Är väl bara jonna som kan vinna om hon håller sig frisk. Den där Byström verkar ju vara en komplett idiot som misslyckas med precis allt.

Jag är inte så pessimistisk. Jonna är en av få favoriter till guldet i sprint och Jonna plus 1 (Linn, Emma, Maja, Frida) är storfavoriter till guldet i team-sprinten. Ett guld i stafetten är också rimligt. En frisk Frida i form utmanar Johaug på 10 km och i Skiathlonen och på femmilen ansluter både Ebba och Jonna till dem ich den lilla grupp som gör upp om det.
Citera
2024-12-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Om Diggins ska vinna måste hon överprestera i
distansloppen. Johaug är överlägsen Diggins i klättringen. Där kommer hon att hämta in stora delar av tiden hon tappar i sprintarna.
2 klassiska lopp på 15km och en skiathlon lär vara mer än tillräckligt för Johaug att få ett stort avstånd till Diggins.

Svahn har ingen realistisk chans på pallen.

Det som grämer en är att Diggins får ännu ett år utan konkurrens om tronen. Det verkar vara ok för de flesta inblandade parter för ingen för ju överhuvudtaget någon diskussion om saken. Inte vad man hör iallafall. Jag tycker det är för jävligt att vi inte har en enda aktiv tjej som faktiskt går och gör upp med Diggins angående totalen i år.
Citera
2024-12-19, 21:00
Medlem
Citat:
Vi har ju gjort allt fel hittills den här säsongen också. Ingen av våra kommer att ha något att säga till om i tds och inte i vm i Norge heller. Är väl bara jonna som kan vinna om hon håller sig frisk. Den där Byström verkar ju vara en komplett idiot som misslyckas med precis allt.

Helt enig. Tack för att du också är med och belyser det (försöker komma fram till vad problematiken handlar om egentligen). Jag tycker det är sjukt att vi har så många potentiella total (vinnare) bland våra tjejer, men det känns som att de inte vill ge sig själva chansen. Helt stört egentligen.
Citera
2024-12-19, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lindens
Är det han du nämner som står bakom tjejernas godtycklighet när det gäller tävlande? Tävla sisådär varannan helg och stå över den andra? Får dåliga vibbar kring den ledaren och hans coaching. Dags att byta ut. Även om det är uppenbart att det inte kommer hända då ingen vågar ta bladet från munnen kring oegentligheterna som finns och verkar runt vårt skidlandslag.

Ja förmodligen, vid tillträdet så skröt han om sin journalistiska bakgrund som skulle generera fulländade analyser i media, det gick ju sådär med det. 😄

Men ja han framstår som totalt inkompetent och olämplig, hans rutiner har ju bidragit till att landslaget är det sjukaste samt mest skolkande landslagen av alla.
Citera
2024-12-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Deras frånvaro har ingen större påverkan på Johaugs möjligheter att vinna.

Jag är övertygad om att Sundling hade kunnat ge en match in i mållinjen mot Johaug under touren. Det hade varit ren action under varje lopp och bevittna mellan de bägge.

Dessvärre går vi bet och får uppleva ännu en tour där fjärdeplats-Ebba är nära men ändå inte.
Citera
2024-12-19, 21:08
Medlem
katws avatar
Citat:

Allt fel? Sverige har vunnit 4 av 8 lopp på damsidan plus en sprintstafett. Somliga har märkligt kort minne...
Citera
2024-12-19, 21:09
Avslutad
Citat:
Det känns som att det är något dolt där bakom, att längdtjejerna inte vill tävla så mycket som möjligt, vilket egentligen känns befängt och tycka och tänka då de drar in stora tävlingspengar varje pallplats de landar. Kan inte låta bli att luta mig mot Olas ord om skidskyttet, då det är höjda röster som hörs så fort en aktiv skidskytt medvetet väljer att inte tävla (vilket knappast händer, jag menar när hörde ni senast en skidskytt avstå en tävling utan godtagbara skäl?)

Det är något där i bakgrunden, någon ledare som kommer med den här mentaliteten och som smittar på våra aktiva som gör att det blir fel i inställingen, inte minst hos våra unga tjejer som givet den korta säsong som är faktiskt behöver tävla så mycket som möjligt. Att Sundling avstår en hel tour bara för att ha perfekt utgångsläge inför VM som stundar två månader bort, Den klingar inte så logiskt i min bok i varje fall.

Ja kan gammeltanten Johaug mäkta med att åka TDS så borde ju samtliga svenskor göra det, i alla fall ge det en chans och se hur första etapperna är.

Damernas mentalitet verkar vara prioriteringar medan herrarnas mentalitet verkar vara att antingen göra bort sig eller avbryta lopp.
Citera
2024-12-19, 21:11
Medlem
Citat:
Det känns som att det är något dolt där bakom, att längdtjejerna inte vill tävla så mycket som möjligt, vilket egentligen känns befängt och tycka och tänka då de drar in stora tävlingspengar varje pallplats de landar. Kan inte låta bli att luta mig mot Olas ord om skidskyttet, då det är höjda röster som hörs så fort en aktiv skidskytt medvetet väljer att inte tävla (vilket knappast händer, jag menar när hörde ni senast en skidskytt avstå en tävling utan godtagbara skäl?)

Det är något där i bakgrunden, någon ledare som kommer med den här mentaliteten och som smittar på våra aktiva som gör att det blir fel i inställingen, inte minst hos våra unga tjejer som givet den korta säsong som är faktiskt behöver tävla så mycket som möjligt. Att Sundling avstår en hel tour bara för att ha perfekt utgångsläge inför VM som stundar två månader bort, Den klingar inte så logiskt i min bok i varje fall.
Varför läser du inte föregående inlägg?
Det står där att Jonna har varit/är sjuk.
Citera
2024-12-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Jag är inte så pessimistisk. Jonna är en av få favoriter till guldet i sprint och Jonna plus 1 (Linn, Emma, Maja, Frida) är storfavoriter till guldet i team-sprinten. Ett guld i stafetten är också rimligt. En frisk Frida i form utmanar Johaug på 10 km och i Skiathlonen och på femmilen ansluter både Ebba och Jonna till dem ich den lilla grupp som gör upp om det.

Äh, vi vilar Jonna och kör med Maja och Johanna istället! Rukasprinttopparna! Det får bli ett fristils-VM för Jonna!

27/2 Sprint (f) - Jonna Sundling, Emma Ribom, Maja Dahlqvist, Linn Svahn, Johanna Hagström
28/2 --------
1/3 ---------
2/3 Skiathlon - Ebba Andersson, Frida Karlsson, Jonna Sundling, Linn Svahn, Moa Ilar
3/3 --------
4/3 10 km (k) - Frida Karlsson, Ebba Andersson, Linn Svahn, Moa Ilar
5/3 Teamsprint (k) – Maja Dahlqvist - Johanna Hagström
6/3 --------
7/3 Stafett – Linn Svahn - Frida Karlsson - Ebba Andersson - Jonna Sundling
8/3 --------
9/3 50 km (f) - Ebba Andersson, Frida Karlsson, Jonna Sundling, Emma Ribom, Moa Ilar

PROBLEM: Kör Emma bara fristilssprint och fristilsfemmil? (fristil som Jonna...lägg in ett Twilight Zone tema här!)
Senast redigerad av ccnut 2024-12-19 kl. 21:28.
Citera
2024-12-19, 21:25
Medlem
Citat:
Damernas mentalitet verkar vara prioriteringar medan herrarnas mentalitet verkar vara att antingen göra bort sig eller avbryta lopp.

Längdherrar... "Can't live with them, can't live without them".

Lite gnäll förra året men jag tror man hade inställningen att fullfölja till varje pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in