2024-12-19, 18:52
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Nu er jo det her framfor alt en gledens dag. Med Ebba, Maja, Linn og Johanna til start, blir TdS adskillig mer interessant enn vi alle fryktet.
Men vi fikk altså en reprise på det understrykne i år igjen. I de initielle og samtidige artiklene, ga ledere og utøvere inntrykk av at de hadde blitt smittet i Norge den gangen også. At tidslinjer og prover ikke stemte med dette, ansås ikke viktig den gang, og ej heller denne gang.

Det var først i sin oppdatering 12. februar 2024 ( 1.5 mnd senere) at SVT , etter fakta fra landslagslegen, gjorde den nødvendige oppdatering av artiikkelen, og endret konklusjonen i hvor smitten faktisk oppsto og spredde seg. At de på tross av dette ikke endret utøvernes uttalelser i artikkelen, er jo lite merkelig, men noe bra gjorde de nu iaf. Se der, der var det oppklart også

"Det var på annandagen som beskedet att fyra svenska åkare, Calle Halfvarsson, Ebba Andersson, Moa Lundgren, Oskar Svensson, hade testat positivt för covid-19, kom. Alla ska ha blivit smittade i Italien där landslaget befinner sig inför Tour de Ski, som inleds i morgon lördag."

https://www.svt.se/sport/langdskidor/calle-halfvarsson-tar-pa-sig-smittspridningen-visste-inte

Fast ibland citerar du som fan läser Bibeln:

Citat:
Den skyldige till smittspridningen?

Calle Halfvarsson.

– Jag drog på mig det i Norge och sen blev jag sjuk när jag kom ner till Italien. Troligtvis var jag smittobäraren, erkänner han för SVT Sport.

Varför det skulle vara så känsligt för dig att åkare eller ledare blir sjuka i Norge förstår jag inte. Menar du att Calle ljög?
Senast redigerad av katw 2024-12-19 kl. 18:59.
Citera
2024-12-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JMGL
Vi har ju gjort allt fel hittills den här säsongen också. Ingen av våra kommer att ha något att säga till om i tds och inte i vm i Norge heller. Är väl bara jonna som kan vinna om hon håller sig frisk. Den där Byström verkar ju vara en komplett idiot som misslyckas med precis allt.

4 VM Guld senast + 3 silver och 4 brons medaljer senaste VM vet inte om han ändå misslyckats precis med allt.. förra WC säsongen gick väl också bra åkarna tävlade på bra
Citera
2024-12-19, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JMGL
Vi har ju gjort allt fel hittills den här säsongen också. Ingen av våra kommer att ha något att säga till om i tds och inte i vm i Norge heller. Är väl bara jonna som kan vinna om hon håller sig frisk. Den där Byström verkar ju vara en komplett idiot som misslyckas med precis allt.

Byström har hattat runt med uteslutande ettåriga kontrakt sedan 2008, förutom som tränare i Norge mellan 2014-2019 och nu landslagschef för Sverige, man får ju hoppas att Byström inte förblev alltför lojal mot Norge när han "bytte sida".
Citera
2024-12-19, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Fast ibland citerar du som fan läser Bibeln:

Varför det skulle vara så känsligt för dig att åkare eller ledare blir sjuka i Norge förstår jag inte. Menar du att Calle ljög?
Äh, bara ignorera honom, enligt honom har Norge aldrig gjort något fel och kommer man med artiklar som visar motsatsen kommer något svammel om Thomas Pettersson.
Citera
2024-12-19, 19:29
Medlem
rainbowias avatar
Märta till touren. Precis vad jag ville.
Sedan förstår jag inte att så många är överraskade över Johannas deltagande. Det är ju sprintcupen för bövelen. Visst är det så. Absolut Tydligt.
Citera
2024-12-19, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Märta till touren. Precis vad jag ville.
Sedan förstår jag inte att så många är överraskade över Johannas deltagande. Det är ju sprintcupen för bövelen. Visst är det så. Absolut Tydligt.

Bara jag som blir bedrövad över att Sundling inte är med och åker? Herregud hon är i sitt livs form. Varför nekar hon touren? VM känns ju som en evighet långt bort. Njae jag köper inte det draget! Dåligt och jag är övertygad om att fler med mig är besvikna på Sundling just nu. Känns plötsligt som att Touren blev en attraktion mindre, helt klart!
Citera
2024-12-19, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Byström har hattat runt med uteslutande ettåriga kontrakt sedan 2008, förutom som tränare i Norge mellan 2014-2019 och nu landslagschef för Sverige, man får ju hoppas att Byström inte förblev alltför lojal mot Norge när han "bytte sida".

Från en sak till en annan, finns möjlighet och övertyga Jonna Sundling de här dagarna som återstår innan touren eller är det kört? Hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte förstå varför hon inte ens vill ta och köra sprinten under touren för att därefter åka hem. Det känns så jävulskt synd givet den sjuka form hon besitter för stunden. Må henne ta förnuftet till fånga!
Citera
2024-12-19, 20:10
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindens
Bara jag som blir bedrövad över att Sundling inte är med och åker? Herregud hon är i sitt livs form. Varför nekar hon touren? VM känns ju som en evighet långt bort. Njae jag köper inte det draget! Dåligt och jag är övertygad om att fler med mig är besvikna på Sundling just nu. Känns plötsligt som att Touren blev en attraktion mindre, helt klart!

Citat:
Från en sak till en annan, finns möjlighet och övertyga Jonna Sundling de här dagarna som återstår innan touren eller är det kört? Hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte förstå varför hon inte ens vill ta och köra sprinten under touren för att därefter åka hem. Det känns så jävulskt synd givet den sjuka form hon besitter för stunden. Må henne ta förnuftet till fånga!

Hon är sjuk (eller har varit det).
Citera
2024-12-19, 20:16
Avslutad
Citat:

Ja det är märkligt hur hon vaskar sin livs form enbart för en chansartad VM-sprint.

Om det nu inte bara är som hon säger, hon har ju medgett att hon inte är i särskilt bra form utifrån VM-planen, så kanske hon är påväg mot en monsterform till mästerskapet och tar sex guld?

I så fall kan man köpa att hon skippar TDS.
Senast redigerad av billigost 2024-12-19 kl. 20:23.
Citera
2024-12-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ja det är märkligt hur hon vaskar sin livs form enbart för en chansartad VM-sprint.

Om det nu inte bara är som hon säger, hon har ju medgett att hon inte är i särskilt bra form utifrån VM-planen, så kanske hon är påväg mot en monsterform till mästerskapet och tar sex guld?

läs inlägget före ditt.
Citera
2024-12-19, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
läs inlägget före ditt.

Hon kanske skulle börjat med bikarbonat ändå då.
Citera
2024-12-19, 20:55
Medlem
Citat:

Det känns som att det är något dolt där bakom, att längdtjejerna inte vill tävla så mycket som möjligt, vilket egentligen känns befängt och tycka och tänka då de drar in stora tävlingspengar varje pallplats de landar. Kan inte låta bli att luta mig mot Olas ord om skidskyttet, då det är höjda röster som hörs så fort en aktiv skidskytt medvetet väljer att inte tävla (vilket knappast händer, jag menar när hörde ni senast en skidskytt avstå en tävling utan godtagbara skäl?)

Det är något där i bakgrunden, någon ledare som kommer med den här mentaliteten och som smittar på våra aktiva som gör att det blir fel i inställingen, inte minst hos våra unga tjejer som givet den korta säsong som är faktiskt behöver tävla så mycket som möjligt. Att Sundling avstår en hel tour bara för att ha perfekt utgångsläge inför VM som stundar två månader bort, Den klingar inte så logiskt i min bok i varje fall.
Senast redigerad av Lindens 2024-12-19 kl. 20:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in