Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Ja det är märkligt hur hon vaskar sin livs form enbart för en chansartad VM-sprint.
Om det nu inte bara är som hon säger, hon har ju medgett att hon inte är i särskilt bra form utifrån VM-planen, så kanske hon är påväg mot en monsterform till mästerskapet och tar sex guld?
I så fall kan man köpa att hon skippar TDS.
Det känns som att det är något dolt där bakom, att längdtjejerna inte vill tävla så mycket som möjligt, vilket egentligen känns befängt och tycka och tänka då de drar in stora tävlingspengar varje pallplats de landar. Kan inte låta bli att luta mig mot Olas ord om skidskyttet, då det är höjda röster som hörs så fort en aktiv skidskytt medvetet väljer att inte tävla (vilket knappast händer, jag menar när hörde ni senast en skidskytt avstå en tävling utan godtagbara skäl?)
Det är något där i bakgrunden, någon ledare som kommer med den här mentaliteten och som smittar på våra aktiva som gör att det blir fel i inställingen, inte minst hos våra unga tjejer som givet den korta säsong som är faktiskt behöver tävla så mycket som möjligt. Att Sundling avstår en hel tour bara för att ha perfekt utgångsläge inför VM som stundar två månader bort, Den klingar inte så logiskt i min bok i varje fall.