Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-19, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Dock var det väl exalt tvärtom just med Engström 1986-2020...

Han blev väl inte anklagad varken i media eller av polis !

Du drog en koppling till två lärare som fick sina liv förstörda och jämförde det med Engström!

Att han blir misstänkt 25år efter sin död kan väl inte skada !?
Nej det har du rätt i men jag menar att det är lätt att falla in i ett tunnelseende och bara se det som gagnar ens egen åsikt. Är det verkligen så omöjligt att se SE som ett vittne? (om han nu ens var det).
Citera
2024-12-19, 01:26
Medlem
Citat:
CP blev dock anklagad likt Da Costa fallet och blev dömd av svenska folket och i media !

Men Engström??

Märklig jämförelse

Det är ingen märklig jämförelse I båda fallen pekas oskyldiga ut. Ja även när det gäller CP.
Citera
2024-12-19, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Nej det har du rätt i men jag menar att det är lätt att falla in i ett tunnelseende och bara se det som gagnar ens egen åsikt. Är det verkligen så omöjligt att se SE som ett vittne? (om han nu ens var det).

Nej inte ett dugg...

Även här är det tvärtom

Det är folk som bestämt sig för att Engström inte kan vara GM och viker inte en tum...

Jag har skrivit 100 gånger i tråden..

Han är misstänkt för mig på 3 punkter

23:19
Keps och handledsväska
Ljuger i förhör

Skitsamma om han är oskyldig faktiskt...

Finns ingen prestige i att faktiskt säga att man tycker det är rätt att man misstänker Engström

Prestigen ligger faktiskt åt andra hållet som menar att Engström omöjligt kan vara GM...
Citera
2024-12-19, 01:31
Medlem
Citat:
Det är ingen märklig jämförelse I båda fallen pekas oskyldiga ut. Ja även när det gäller CP.

Pekas oskyldigt är din åsikt..

Men man måste väl få misstänka personer ?
Citera
2024-12-19, 01:36
Medlem
Citat:

Jag köper att det faktiskt inte finns mkt vaken som stärker eller ger honom alibi

Men Engström stämplar ut 23:19

Några vittnen ser keps längs flyktvägen och på DBG ser YN en mindre väska i storlek som Engström äger och använder !

Engström ljuger sen i förhör..

Även om du inte tror på Engström som GM så varför inte ha honom som misstänkt tillsammans med andra teorier ?
Citera
2024-12-19, 01:55
Medlem
Citat:
Jag köper att det faktiskt inte finns mkt vaken som stärker eller ger honom alibi

Men Engström stämplar ut 23:19

Några vittnen ser keps längs flyktvägen och på DBG ser YN en mindre väska i storlek som Engström äger och använder !

Engström ljuger sen i förhör..

Även om du inte tror på Engström som GM så varför inte ha honom som misstänkt tillsammans med andra teorier ?
Jag har prövat honom som misstänkt men det faller platt tyvärr i alla scenarier. Det här med keps o mindre väska är ju inte fastslaget så då är det ju bara utstämplingen kvar.

Du får gärna ha honom som misstänkt men det känns som du gömmer dig bakom det och egentligen är övertygad om att han är skyldig!?
Citera
2024-12-19, 02:03
Medlem
Citat:
Jag har prövat honom som misstänkt men det faller platt tyvärr i alla scenarier. Det här med keps o mindre väska är ju inte fastslaget så då är det ju bara utstämplingen kvar.

Du får gärna ha honom som misstänkt men det känns som du gömmer dig bakom det och egentligen är övertygad om att han är skyldig!?

Jag skrev 3 saker som gör honom misstänkt...

23:19 bevisar enbart att han kan vara på brottsplatsen som GM..

Keps och handledsväska är inte fastslaget men heller inte oviktigt då väldigt få signalement faktiskt finns på GM...

Ljuger i förhör behöver man inte vara GM för att göra men det gör honom intressant ...

Vänd på det ...

Låt säg att Engström är GM då...!

Då är det ju fullständigt absurt att man valt bort honom bara för att man inte tror på honom som GM !!

Kan ta ett exempel ang CA...

Jag tycker CA spåret är mkt tunt för det bygger enbart på att han kan ha ägt mordvapnet och det blev aldrig kontrollerat !

Jag har ingen anledning att ta bort honom som GM och den lilla misstanken som finns mot honom ska stanna !!
Citera
2024-12-19, 02:20
Medlem
Citat:
Jag skrev 3 saker som gör honom misstänkt...

23:19 bevisar enbart att han kan vara på brottsplatsen som GM..

Keps och handledsväska är inte fastslaget men heller inte oviktigt då väldigt få signalement faktiskt finns på GM...

Ljuger i förhör behöver man inte vara GM för att göra men det gör honom intressant ...

Vänd på det ...

Låt säg att Engström är GM då...!

Då är det ju fullständigt absurt att man valt bort honom bara för att man inte tror på honom som GM !!

Kan ta ett exempel ang CA...

Jag tycker CA spåret är mkt tunt för det bygger enbart på att han kan ha ägt mordvapnet och det blev aldrig kontrollerat !

Jag har ingen anledning att ta bort honom som GM och den lilla misstanken som finns mot honom ska stanna !!
Ok fine, om du bara misstänker SE så.... men det känns som du verkligen tror att det är han.
Citera
2024-12-19, 02:32
Medlem
Citat:
Ok fine, om du bara misstänker SE så.... men det känns som du verkligen tror att det är han.

Jo jag misstänker honom starkast som GM..

Men det kan ha sin förklaring att det inte finns så många starka kandidater 40år senare ...

Sen är ju Engström en person som oavsett skyldig eller inte är rätt spekulativ...

Jag tycker att man gör det lite enkelt för sig när man påstår att han ljuger enbart för att vilja stå i centrum och vara viktig !

Men på mordnatten så ville han in på Skandia och sen direkt hem...Tidernas största händelse och en person som vill vara viktig borde kanske synts och lekt ett tag med media och polis !

Det är såklart min personliga åsikt ...!

Sen är en del " lögner" av annan karaktär som inte handlar om att vara viktig utan snarare tvärtom
Citera
2024-12-19, 02:42
Medlem
Citat:

Nu vet jag inte hur öppen du är inför Engström och hans lögner..

Men jag menar på att ska han ändå ljuga så är det lite märkligt att han inte ljuger sig viktigare än det han gör...

Många skeptiker menar att han hittar helt på hans berättelse till brottsplatsen och att språngmarschen är ett påhitt...

Här menar jag då att det är rätt grova lögner och därifrån krävs det ju bara en liten skruv så blir han Sveriges viktigaste person !

Men istället så drar han fullständigt i bromsen just när han fått upp farten i lögnerna...

Så kvar blir bara att han gått bakom LOP och sprungit i gränden...

Jaha ....Så Engström tar alltså risker med att ljuga för att inte säga något !?
Citera
2024-12-19, 02:44
Medlem
Citat:
Jo jag misstänker honom starkast som GM..

Men det kan ha sin förklaring att det inte finns så många starka kandidater 40år senare ...

Sen är ju Engström en person som oavsett skyldig eller inte är rätt spekulativ...

Jag tycker att man gör det lite enkelt för sig när man påstår att han ljuger enbart för att vilja stå i centrum och vara viktig !

Men på mordnatten så ville han in på Skandia och sen direkt hem...Tidernas största händelse och en person som vill vara viktig borde kanske synts och lekt ett tag med media och polis !

Det är såklart min personliga åsikt ...!

Sen är en del " lögner" av annan karaktär som inte handlar om att vara viktig utan snarare tvärtom
Fast han fick ju inte nån uppmärksamhet på mordplatsen. Den fick han ju inne på Skandia. Han måste ju hem nån gång. Det var väl han som skulle köra dan efter? Nu blev det ju inte så. Han fattade innebörden dan efter och och började inse att här kan han vara behjälplig.
Citera
2024-12-19, 02:48
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte hur öppen du är inför Engström och hans lögner..

Men jag menar på att ska han ändå ljuga så är det lite märkligt att han inte ljuger sig viktigare än det han gör...

Många skeptiker menar att han hittar helt på hans berättelse till brottsplatsen och att språngmarschen är ett påhitt...

Här menar jag då att det är rätt grova lögner och därifrån krävs det ju bara en liten skruv så blir han Sveriges viktigaste person !

Men istället så drar han fullständigt i bromsen just när han fått upp farten i lögnerna...

Så kvar blir bara att han gått bakom LOP och sprungit i gränden...

Jaha ....Så Engström tar alltså risker med att ljuga för att inte säga något !?
Han kom ut mellan första och andra skottet. Alltså har han aldrig gått bakom LOP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in