Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ska vittnet SE lura någon? Räcker det inte som vittne att berätta vad han sågt?

Hur tänker du om detta?

Jasså...är han bara vittne ?
Citera
2024-12-18, 20:36
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Jag har fortfarande inte hört någon trovärdig förklaring på varför GM-SE ens ringer Roland.

Det borde ha räckt med att bara tillgodogöra sig den faktiska mordtiden i media och sedan anpassa hela sin historia efter det. Då kan han till och med hitta på en utstämplingstid efter eget gottfinnande. Det är helt poänglöst att ringa Roland om han ändå tänkte strunta i tiden och lämna ett tydligt pappersspår av lögn efter sig.

”Moderna forskare” skrockar gott och tror att det dröjde 30 år innan någon uppmärksammade avvikelserna med utstämplingstiderna. De vill gärna ta åt sig äran för det. Men faktum är att det uppdagades direkt redan på 80-talet.

Att hela debaclet med anklagelserna mot SE bara är uppvärmda rester från förr vet alla som inte ägnar sig åt "modern forskning".

Hela vuxensagan "SE som GM" är lika substanslös idag som den var då.
Citera
2024-12-18, 20:39
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Självklart, tänker jag. Där och då fokuserad på annat.
Som GM sedan, med eftertanke, intresserad av sin utstämplingstid, så klart.
Han vet(?) att tiden finns i ett "datasystem", därav kontrollen med RB.

Min "parentes" och tillägg:
Men sen går logiken inte ihop med att han trots detta ska fortsätta ljuga om utstämplingstider tid 23:23..

Jag påstår som jag tidigare har skrivit. Oavsett som GM eller som Vittne så måste han minnas fel om tiderna.

Det är bara en oseriös jakt på lögner här, som mer förstör SE-hypotesen.

Hela hypotesen "SE som GM" är så skör och ljuskänslig att man får gå cirklar runt den för att inte rubba balansen.

Logiken går inte ihop, precis som du skriver i ditt inlägg.
Citera
2024-12-18, 20:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Självklart, tänker jag. Där och då fokuserad på annat.
Som GM sedan, med eftertanke, intresserad av sin utstämplingstid, så klart.
Han vet(?) att tiden finns i ett "datasystem", därav kontrollen med RB.

Min "parentes" och tillägg:
Men sen går logiken inte ihop med att han trots detta ska fortsätta ljuga om utstämplingstider tid 23:23..

Jag påstår som jag tidigare har skrivit. Oavsett som GM eller som Vittne så måste han minnas fel om tiderna.

Det är bara en oseriös jakt på lögner här, som mer förstör SE-hypotesen.
Vad är det som har övertygat dig om att det här med tiderna måste handla om minnesfel?
Citera
2024-12-18, 20:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jasså...är han bara vittne ?

I rollen som vittne får man anse att SE är ett efterspelsvittne. Det är inget konstigt pussel att lägga.

SE som hypotetisk mördare är en betydligt osannolikare historia där pusselbitarna måste modifieras kraftigt och ändå går det inte ihop utan att ta till stora mentala lakuner.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-12-18 kl. 20:47.
Citera
2024-12-18, 21:01
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Frågan är när han började etablera vänstersvängen.

När framträdde NF i media? Har inte sett någon sådan artikel.

Att NF sett någon gå längs trottoarens ytterkant var över huvud taget inte känt för allmänheten när SE för första gången uttryckligen sa att han gick där. Det var i början av 1989.

Hur förklarar du att han började göra det först då och inte tidigare? Och var vad det som utlöste det trots att NF:s observation inte var känd än?

Subtila hintar om annonspelare räknas inte.
Senast redigerad av Knattarna 2024-12-18 kl. 21:04.
Citera
2024-12-18, 21:05
Medlem
Citat:
I rollen som vittne får man anse att SE är ett efterspelsvittne. Det är inget konstigt pussel att lägga.

SE som hypotetisk mördare är en betydligt osannolikare historia där pusselbitarna måste modifieras kraftigt och ändå går det inte ihop utan att ta till stora mentala lakuner.

Nope..

Inte för att misstänka honom..
Citera
2024-12-18, 21:08
Medlem
Citat:

Nu har jag lärt mig ett nytt ord.

Lakuner=Lucka, tomrum, brist.
Citera
2024-12-18, 21:16
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Att NF sett någon gå längs trottoarens ytterkant var över huvud taget inte känt för allmänheten när SE för första gången uttryckligen sa att han gick där. Det var i början av 1989.

Hur förklarar du att han började göra det först då och inte tidigare? Och var vad det som utlöste det trots att NF:s observation inte var känd än?

Subtila hintar om annonspelare räknas inte.

Det stämmer inte. Han skildrar sneddandet vid annonspelaren redan i april 1986, i skissen som Roerlig hittade. Av de prickarna följer att han gick närmare trottoarens ytterkant:

https://imgur.com/a/kv-llsposten-860407-hnSJG3M
Citera
2024-12-18, 21:23
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Det stämmer inte. Han skildrar sneddandet vid annonspelaren redan i april 1986, i skissen som Roerlig hittade. Av de prickarna följer att han gick närmare trottoarens ytterkant:

https://imgur.com/a/kv-llsposten-860407-hnSJG3M

Läste du inte sista meningen i mitt inlägg? Subtila hintar om annonspelare räknas inte.

Att han befann sig vid annonspelaren nära mordplatsen betyder inte per automatik att han befann sig intill vägkanten när NF såg Tensonmannen långt tidigare. Det är väl cirka 60 meters skillnad.
Citera
2024-12-18, 21:26
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Läste du inte sista meningen i mitt inlägg? Subtila hintar om annonspelare räknas inte.

Att han befann sig vid annonspelaren nära mordplatsen betyder inte per automatik att han befann sig intill vägkanten när NF såg Tensonmannen långt tidigare. Det är väl cirka 60 meters skillnad.

Det är ingen subtil hint. Det visar att han gick närmare ytterkanten och sen sneddade in.

Således var han garderad mot ett utpekande av NF, då han speglade gärningsmannens färdväg.
Citera
2024-12-18, 21:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det är ingen subtil hint. Det visar att han gick närmare ytterkanten och sen sneddade in.

Således var han garderad mot ett utpekande av NF, då han speglade gärningsmannens färdväg.

Bygger det på att NF hade sett två personer följa efter LOP om SE också hade varit där? Eller hur skulle det räcka för SE att säga att han gick bakom LOP om det bara var mördaren där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in