Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-18, 19:52
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Huvudet på spiken.

Tror vi kan begrava samtliga fantasifulla ”speglingsteorier” i och med den observationen. Som Tensonman-GM visste han givetvis att han hade NF nästan rakt framför sig norr om Skandia. Men han lämnar inget utrymme för det i sin historia.

Enkla Lösningar AB.

Speglingen börjar med sneddandet vid annonspelaren?

Att förlägga den högre upp, varför skulle det vara nödvändigt?

Hade han blivit pressad med uppgifter från NF är det förstås möjligt att han hade hittat på nåt.
Citera
2024-12-18, 19:53
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Du tror att han hade tid med det just då?

Om SE var ute på gatan 23.19 så hinner han provröka jazztobaken lite också innan själva mordet.
Citera
2024-12-18, 19:53
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Han hade sin fickplunta med sprit i den, han tog sig en sup för att varva ned lite grand.

To each his own.

Lyckas vi lösa den gåtan, vad som var i eller hade varit i väskan, är vi på god väg ...
Citera
2024-12-18, 19:57
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Enkla Lösningar AB.

Speglingen börjar med sneddandet vid annonspelaren?

Att förlägga den högre upp, varför skulle det vara nödvändigt?

Hade han blivit pressad med uppgifter från NF är det förstås möjligt att han hade hittat på nåt.

Tillkrånglade misstankar AB?

Hela poängen med ”speglingarna” sägs ju vara att förekomma och skydda mot utpekanden.

Ser du då inget problem med att bli utpekad norr om Skandia trots att han uttryckligen sa att han tog vänster?
Citera
2024-12-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Är det helt omöjligt för den hypotetiska GM-SE att faktiskt veta att han stämplade ut helt utan att blanda in RB?

Han ville ha en exakt tid...

23:18 hade varit en katastrof för GM-SE.

Då hade han varit troligen tvungen att lägga sin story lite annorlunda..
Citera
2024-12-18, 20:00
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Tillkrånglade misstankar AB?

Hela poängen med ”speglingarna” sägs ju vara att förekomma och skydda mot utpekanden.

Ser du då inget problem med att bli utpekad norr om Skandia trots att han uttryckligen sa att han tog vänster?

Frågan är när han började etablera vänstersvängen.

När framträdde NF i media? Har inte sett någon sådan artikel.
Citera
2024-12-18, 20:01
Medlem
Citat:
Jag förstår inte varför detta inte skulle gå som vittne?

(Vittnet SE mötte OP och kom då på att han glömt en julkort med rosor till sin fru på kontorsrummet, så han vände om och började gå tillbaka söderut....)

Det får du gärna utveckla lite vad som gör detta "omöjligt".

Du hör ju själv..

Vem ska han lura ?
Citera
2024-12-18, 20:05
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Är det helt omöjligt för den hypotetiska GM-SE att faktiskt veta att han stämplade ut helt utan att blanda in RB?

Jag har fortfarande inte hört någon trovärdig förklaring på varför GM-SE ens ringer Roland.

Det borde ha räckt med att bara tillgodogöra sig den faktiska mordtiden i media och sedan anpassa hela sin historia efter det. Då kan han till och med hitta på en utstämplingstid efter eget gottfinnande. Det är helt poänglöst att ringa Roland om han ändå tänkte strunta i tiden och lämna ett tydligt pappersspår av lögn efter sig.

”Moderna forskare” skrockar gott och tror att det dröjde 30 år innan någon uppmärksammade avvikelserna med utstämplingstiderna. De vill gärna ta åt sig äran för det. Men faktum är att det uppdagades direkt redan på 80-talet.
Citera
2024-12-18, 20:06
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Självklart, tänker jag. Där och då fokuserad på annat.
Som GM sedan, med eftertanke, intresserad av sin utstämplingstid, så klart.
Han vet(?) att tiden finns i ett "datasystem", därav kontrollen med RB.

Min "parentes" och tillägg:
Men sen går logiken inte ihop med att han trots detta ska fortsätta ljuga om utstämplingstider tid 23:23..

Jag påstår som jag tidigare har skrivit. Oavsett som GM eller som Vittne så måste han minnas fel om tiderna.

Det är bara en oseriös jakt på lögner här, som mer förstör SE-hypotesen.
Citera
2024-12-18, 20:32
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Han ville ha en exakt tid...

23:18 hade varit en katastrof för GM-SE.

Då hade han varit troligen tvungen att lägga sin story lite annorlunda..

Det förvånar mig lite att GM-SE inte själv vet hur han gjorde när han sköt OP utan var tvungen att ringa RB för att därefter konstruera sin historia baklänges. Ändå handlar det bara om att förflytta sin position 5 sekunder enligt den obegripliga och orealistiska "speglingsteorin"?
Citera
2024-12-18, 20:33
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du hör ju själv..

Vem ska han lura ?

Ska vittnet SE lura någon? Räcker det inte som vittne att berätta vad han sågt?

Hur tänker du om detta?
Citera
2024-12-18, 20:35
Medlem
Citat:
Det förvånar mig lite att GM-SE inte själv vet hur han gjorde när han sköt OP utan var tvungen att ringa RB för att därefter konstruera sin historia baklänges. Ändå handlar det bara om att förflytta sin position 5 sekunder enligt den obegripliga och orealistiska "speglingsteorin"?

5sek ?

Har han varit norrut och berusad så vet han inte hur tidigt han faktiskt stämplade ut...

Som sagt 23:18 så hade han varit tvungen att lägga en ny story
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in