2024-12-09, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlajt
Jo men det är skönt
Själva frenulum ser stor ut jämfört med innan, hoppas det är svullnad bara. För just nu ”hänger” det som på en tupp själva strängen

Japp troligtvis svullnad bara. Jag har kvar smått svullnad men som inte gör ont. 5v post op blir det.

Men tror soldaten är redo för krigsbyten igen.
Se vad damerna tycker
Citera
2024-12-09, 17:53
Medlem
xlajts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isten15
Japp troligtvis svullnad bara. Jag har kvar smått svullnad men som inte gör ont. 5v post op blir det.

Men tror soldaten är redo för krigsbyten igen.
Se vad damerna tycker

Jag har som en svart/mörkröd (gissningsvis blod) vid ett stygn på frenulum, säkert det som gör det svullet, gör extremt ont då jag tar i det området men inget sår/rodnad eller dylikt.

Halva soldaten är stygnfri nu. Fortfarande öm kring ollonet i kalsongerna men känner att det börjar ”härda” nu
Citera
2024-12-09, 18:30
Medlem
Hej jag gjorde en halv omskärelse för 3 år sen( skulle gjort en hel men fick panik samma dag som op kring känslen). Jag funderar på att ta tag i vården och göra en hel. Just nu ^funkar de^ dock så märker jag att de blir ärrvävnad typ varje gång man drar i den och har fått höra att dermovat inte ska användas regelbundet. Dock har jag haft svårt att kunna komma när jag har sex och just de oroar mig att göra en del? Har inga problem med att komma när man leker med den men då jobbar jag mycket med att dra huden på baksidan av ollonet så börjar undra om ollonet tappat nån form av känsel med?
Citera
2024-12-09, 22:40
Medlem
Citat:
Jag har som en svart/mörkröd (gissningsvis blod) vid ett stygn på frenulum, säkert det som gör det svullet, gör extremt ont då jag tar i det området men inget sår/rodnad eller dylikt.

Halva soldaten är stygnfri nu. Fortfarande öm kring ollonet i kalsongerna men känner att det börjar ”härda” nu

Hmm nog bara en helt vanlig reaktion där vid området. Kommer nog gå över om någon vecka🙏🏻
Citera
2024-12-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manneeeeee
Hej jag gjorde en halv omskärelse för 3 år sen( skulle gjort en hel men fick panik samma dag som op kring känslen). Jag funderar på att ta tag i vården och göra en hel. Just nu ^funkar de^ dock så märker jag att de blir ärrvävnad typ varje gång man drar i den och har fått höra att dermovat inte ska användas regelbundet. Dock har jag haft svårt att kunna komma när jag har sex och just de oroar mig att göra en del? Har inga problem med att komma när man leker med den men då jobbar jag mycket med att dra huden på baksidan av ollonet så börjar undra om ollonet tappat nån form av känsel med?

Därför jag inte klippte ett snitt i förhuden för då skulle ärrvävnad göra den tajt inom några år igen sade de.
Hur nöjd som helst med att jag valde hel omskärelse.

Vart blir det ärrvävnad på en halv omskärelse?
Har faktiskt ingen uppfattning hur stygnen eller så sitter.
Är de sydda framtill så man ser stygnärren högst upp eller är det gömt under förhuden vid ollonet
Citera
2024-12-09, 23:15
Medlem
De blir ärrvävnad runt hela för huden typ skulle jag säga, Mest och tjockast ärrvävnad längst fram på på ollonet medan bak där strängen var är de bara lite. Ja hade fimossis och tajt sträng.Stygnen satt främst bakom ollonet vid strängen om ja minns rätt.
Citera
2024-12-10, 22:55
Medlem
xlajts avatar
Citat:
De blir ärrvävnad runt hela för huden typ skulle jag säga, Mest och tjockast ärrvävnad längst fram på på ollonet medan bak där strängen var är de bara lite. Ja hade fimossis och tajt sträng.Stygnen satt främst bakom ollonet vid strängen om ja minns rätt.

Känseln är inget att oroa sig för. Har nyligen gjort en hel omskärelse. Drog första seglaren idag på 18 dagar och kom snabbare än någonsin utan att stimulera ollonet. Drog korta snabba drag i skaftet och kom som en raket på 1 min
Citera
2024-12-11, 16:36
Medlem
Citat:

Okej kan faktiskt inte relatera til ljust ditt problem tyvärr. Känn efter och om du tror de kan bli besvärligare kontakta vårdcentral.. Privat central för snabbare tid.

Tror jag hade här i Stockholm, privat, för ca 300 spänn
Citera
2024-12-11, 16:37
Medlem
Citat:
Känseln är inget att oroa sig för. Har nyligen gjort en hel omskärelse. Drog första seglaren idag på 18 dagar och kom snabbare än någonsin utan att stimulera ollonet. Drog korta snabba drag i skaftet och kom som en raket på 1 min

Visst är det lite king utan förhuden ändå.. Slippa tragglas med den 😁
Tror jag förlorar stor del av känseln vid frenulum men inget jag bryr mig över direkt.
Citera
2024-12-12, 23:55
Medlem
Jag hade för kort sträng så den fixade dom. Jag önskade en hel omskärelse men läkaren tyckte inte det behövdes så han gjorde en halv. Det är snart 4 dagar sen. Fortfarande svullnad och stygn. Men en sak som jag är orolig för det är att han har skurit fel. Från ovansidan är det som ett ”V” på förhuden. Det ser hemskt ut. Är det någon som har erfarenhet av detta? Eller bör jag kontakta dom för en koll/undersökning?
Citera
2024-12-13, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0rnflex
Jag hade för kort sträng så den fixade dom. Jag önskade en hel omskärelse men läkaren tyckte inte det behövdes så han gjorde en halv. Det är snart 4 dagar sen. Fortfarande svullnad och stygn. Men en sak som jag är orolig för det är att han har skurit fel. Från ovansidan är det som ett ”V” på förhuden. Det ser hemskt ut. Är det någon som har erfarenhet av detta? Eller bör jag kontakta dom för en koll/undersökning?

Hmm, låter skumt. Han har inte gjort sån "dorsal slit"?

Googla på "dorsal slit circumcision" typ.

Jag har också gjort halv omskärelse men känner inte igen det du beskriver.
Citera
2024-12-13, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlovs2000
Hmm, låter skumt. Han har inte gjort sån "dorsal slit"?

Googla på "dorsal slit circumcision" typ.

Jag har också gjort halv omskärelse men känner inte igen det du beskriver.

Ja men det stämmer nog, känner igen bilderna. Varför gör man ett sånt snitt för?
Behöver jag vänta in läk processen (2-4v) för att se hur det blir eller ska jag ringa in och boka en tid så snart som möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in