Citat:
Ursprungligen postat av
Roerlig
Du verkar inte ta del av vad dina meningsfränder menar. Att SE ändrar på stämpeltiden menar många innebär att han försöker skaffa sig alibi. Har det gått dig förbi?
Och min alldeles för enkla poäng är att det försöker han uppenbarligen inte alls att göra. Han använder inte heller utstämplingstiden för att styrka någon särskild position på Sveavägen, annan än intill mordplatsen.
Men du menar ju också att han försöker skaffa alibi med hjälp av att flytta på tiden? Eller vad avses?
Oavsett, SE försöker inte skaffa alibi genom att flytta tiden 1989 heller. Han placerar sig då lika nära mordplatsen som annars. Det han gör i hovrätten är att placera sig på två ställen samtidigt i skottögonblicket. Dels intill det och dels inne på Skandia.
Han placerar sig som sagt även då intill skotten.
Ja, han har givetvis missförstått stämplad och korrigerad tid. Precis som flera andra gjort. Han förevisar mycket tydligt i april hur han tror att han stämplat ut 23.20 och förklarar hur han ändå kan vara framme vid mordplatsen 23.20 som är den mordtid han lika tydligt uppfattat.
Kan du förklara på ett enkelt sätt, så pass enkelt att till och med jag förstår, vad du menar att GM-SE är ute efter när han manipulerar stämpeltiden?
Nja..Han påstår ju hela tiden att det kan röra sig om en avgasknall väl ?
1986 så vill han lägga sig så nära som möjligt LOP mot ett ev utpekande från något vittne ...
Det har vi påstått under en väldigt lång tid så där är vi överens om att han inte ger sig ett Alibi nära brottsplatsen utan tvärtom vill vara på Sveavägen tidigt !
1989 när inget sådan vittne pekar ut honom då är det heller inte lika viktigt och han ger också en tvetydlighet med att bara höra 1 skott och att det kan röra sig om en avgasknall...
Han försöker alltså att vara ett " spöke" där man inte kan placera honom någonstans men samtidigt placera honom överallt !!
Jag tycker inte detta är speciellt konstigt eller att Engström är så smart...
Dock tydligen smart nog att finta bort HH