2024-12-16, 14:34
Medlem
RostigHinks avatar
Ja det var ju inte så svårt att få rätt om Hexatronic men till skillnad från många andra trodde jag inte att den skulle rasa, bara gå ner en del idag. Bolaget är lite för bra för att krascha och jag har hållt ett öga på det men Q3-rapporten var inte så bra. Dessutom tyngs aktien av ett dödskors. Efter en djupare titt vill jag se en kurs som etablerat sig över 42 kr innan jag ser den som köpvärd på längre sikt. Att köpa den nu i dippen är lite väl riskabelt. Jag väntar hur som helst på Q4 och årsrapport.
Citera
2024-12-16, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
AA verkar få rätt angående dagens kursutveckling i Hexatronic. Ner som mest knappt 8 %, i skrivande stund ner 3,5 %, alltså långt ifrån det ras som jag och en del andra förutspådde/befarade.

Men så har han ju också en egen Youtube-kanal till skillnad från mig

Desto sämre i waystream, nobia och Tourn
Men han är upp 40% i år så nåt rätt gör han
Citera
2024-12-16, 18:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Desto sämre i waystream, nobia och Tourn
Men han är upp 40% i år så nåt rätt gör han
Fast han har tappat i värde sett till något åt tillbaka så att det går upp nu är väl inte så imponerande.
Jag har varit på börsen kortare tid än honom och har ett större kapital. Då är jag en försiktig general.
Jag fattar inte varför han inte åtminstone jobbar deltid och får in en grundplåt till försörjningen och han slipper plocka ut lika mycket pengar från sina portföljer.
Så avancerad analys känns det inte som han gör så att han inte hade tid att jobba 3-4 dagar i veckan?
Citera
2024-12-16, 18:21
Medlem
SvaMp_s avatar
Killen är ju underhållande, de får man ge honom. Tråkigt att han är ledsen över bemötandet.

Hur mycket är det han har totalt sett? Utöver hans huvudportfölj?

Hålla på o ta ut 40k i månaden ur dom summorn han har är ju inte realistiskt
Citera
2024-12-16, 18:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Killen är ju underhållande, de får man ge honom. Tråkigt att han är ledsen över bemötandet.

Han gick väl från 1,7 milj i eget kapital till 500.000 kr enligt hans egna filmer. Då säger han att han tog ut 40.000 kr i månaden på väg upp mot 1,7 milj
Om han nu har en sådan avkastning så borde han väl låta mer egna pengar jobba åt sig och ha lite tålamod.
Om han är så kvalificerad så borde han kunna få in 30.000 i månaden på en deltid och låta runt 200.000 kr till per år gå in i förvaltningen eller ligga kvar.
Nu är han några felsteg till att köra sig black och tvingas att söka jobb.
Men jag hoppas att han lyckas och kan se sina portföljer rusa uppåt.
Citera
2024-12-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast han har tappat i värde sett till något åt tillbaka så att det går upp nu är väl inte så imponerande.
Jag har varit på börsen kortare tid än honom och har ett större kapital. Då är jag en försiktig general.
Jag fattar inte varför han inte åtminstone jobbar deltid och får in en grundplåt till försörjningen och han slipper plocka ut lika mycket pengar från sina portföljer.
Så avancerad analys känns det inte som han gör så att han inte hade tid att jobba 3-4 dagar i veckan?

Trött jag blir på alla kommentarer om att han ändå borde jobba. Om han inte vill jobba så ska han inte det. Varför ska man ha ett jobb för, om man inte vill/behöver? Han är inte som alla andra. Vilket är bra. Alla ska ha villa, Volvo, jobba och ha två barn.
Citera
2024-12-16, 20:04
Citat:
Ursprungligen postat av iRonNuke
Trött jag blir på alla kommentarer om att han ändå borde jobba. Om han inte vill jobba så ska han inte det. Varför ska man ha ett jobb för, om man inte vill/behöver? Han är inte som alla andra. Vilket är bra. Alla ska ha villa, Volvo, jobba och ha två barn.

Han har väl villa, bil(ar?), motorcyklar och barn?

Det finns inget fel med att inte jobba om man har resurserna för det. Problemet är när man försöker finansiera en 20 miljoners livsstil men inte ens har en miljon i portföljen. Då kommer man till slut att bli av med villan, bilarna och motorcyklarna. Eller så får man börja jobba igen.
Citera
2024-12-16, 20:35
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Han gick väl från 1,7 milj i eget kapital till 500.000 kr enligt hans egna filmer. Då säger han att han tog ut 40.000 kr i månaden på väg upp mot 1,7 milj
Om han nu har en sådan avkastning så borde han väl låta mer egna pengar jobba åt sig och ha lite tålamod.
Om han är så kvalificerad så borde han kunna få in 30.000 i månaden på en deltid och låta runt 200.000 kr till per år gå in i förvaltningen eller ligga kvar.
Nu är han några felsteg till att köra sig black och tvingas att söka jobb.
Men jag hoppas att han lyckas och kan se sina portföljer rusa uppåt.

Såg det, ang hans huvudportfölj, men frågan är vad han har utöver det.
Citera
2024-12-16, 21:30
Medlem
Nu sålde han NOTE, precis när den är på väg att bryta uppåt. Fattar inte varför. Hade varit bättre att behålla den.
Citera
2024-12-16, 22:53
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag har inte riktigt förstått vad AA erbjuder i sina videos?
Allt han pratar om är sina fundamentala analyser, som baseras endast på hans personliga åsikter.

Han berättar historier och drar slutsatser som motsätter sig andras beslut t.ex. förlustaffärer.

När jag ser han prata i sina filmer så verkar han mest bara vilja övertyga sig själv att han gör rätt, trots att det går åt helvete för han och hans kapital bara krymper mer och mer.

Men att han ska sälja sina filmer för 99 kr per månad och kalla dom för "4 kr filmen" och ständigt upprepar "ni missar chansen" och "följ mig så ni får ta del av mina filmer".

Nej tack. AA må vara underhållande för det är mest bara intressant att någon tokbelånar sig medvetet och köper fallande knivar och träffar ALLTID bladet istället för skaftet. Det är riktigt intressant att se att det går så förbaskat in i helvete, och han låtsas som ingenting.

Hade en chef en gång i tiden som gjorde samma sak. Han drev en liten firma. Snäll chef faktiskt. Tror jag inte har haft någon bättre chef. Men urusel på ekonomi. Han missade kunder, struntade i att fixa jobb och verkligen stoppade huvudet i sanden. Han gick KK, fast inte offentligt för han vägrade ge upp. Han håller på än idag att driva sin "firma" som drar in 0 kr per år.
Citera
2024-12-16, 22:57
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
Nu sålde han NOTE, precis när den är på väg att bryta uppåt. Fattar inte varför. Hade varit bättre att behålla den.

AA kan inte aktier.
Man måste ha en strategi när man köper aktier. Strategin kan vara långsiktig eller kortsiktig. Den kan vara att man köper billigt och säljer dyrt när den ökar. Ja som sagt, en plan på hur man ska hantera sina aktier. Man behöver inte vara expert inom aktier.

Men AA har en strategi att han köper när den är "tokbillig" och "tokbelånar" sig till skyarna. Sedan köper han när företaget redovisar förluster och kaos. När dom börjar gå bra, då tappar han intresse för företaget och hoppar till nästa gyttjepöl.

AA söker alltså spänning med aktier. Han gillar säkert pressen. Det är självklart något psykiskt bakom allt. Men vissa drivs för att verkligen köpa högriskaktier med tokbelåning.

Det är intressant att han är fortfarande på samma position som han var för 3 år sedan och hans kapital har minskat från miljoner till några hundra tusen....
Citera
2024-12-16, 23:00
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_

500 tusen har han. Han hade 1 miljon för några månader sedan.

AA överdriver väldigt mycket också. Han kör lite skådespeleri som han brukar förklara i sina filmer. Han har inte redovisat sitt kapital, men han säger att han har 500 tusen och dom ska öka till 2 miljoner.

Detta sa han för några månader sedan också. Men då hade han 1 miljon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in