2024-12-23, 13:17
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Han har avkastat ca 4 gånger bättre än index, dvs i paritet med den belåning han legat på, eftersom han gillar att låna så mycket som det bara går.
Så egentligen inget anmärkningsvärt i sig. Det är väl där man förväntas hamna med en sån belåning när vi har en stigande börs, och resultatet hade förmodligen blivit likvärdigt om han köpt, och maxbelånat, en indexfond istället, men till lägre risk!? Det man kan reflektera över är hur han ska klara sig den dagen vi får minusresultat på börserna?. Kanske under ett par års tid? Lätt att underskatta kraften, och påfrestningarna det medför, vid en längre nedgångsperiod. Speciellt med hög belåning. Tycker man ser detta tydligt när man läser av hans resultat årsvis. Och vad han än påstår så såg han allt annat än lugn ut när Hexatronic bara sjönk och sjönk för nått år sedan, och med det depåvärdet i en rasande fart. Hoppas han lärt sig nått av det i alla fall. Hur nära han faktiskt var att få i princip hela värdet raderat. Dom videorna finns väl kvar att ta del av för hugade (om dom inte raderats av AA), men inte så länge till dock.

Bättre än index när han har förvandlat 5 miljoner till 0,5 miljoner? Är det ett ryskt index du jämför med då?
Citera
2024-12-23, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Bättre än index när han har förvandlat 5 miljoner till 0,5 miljoner? Är det ett ryskt index du jämför med då?

Det är vad han själv påstår räknat från 2020-01-01
Du kan kolla hans avstämningsvideo som kommer på söndagarna där allt står redovisat.
Citera
2024-12-23, 14:41
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Såg att någon hade skrivit att han skulle visa upp bevis på alla brott som han har blivit utsatt för.

Nej. Detta tänker han INTE göra, skrev han. Han svarade med att han har bara förklarat ned egna ord vad det var för typ av brott. Men han har inte förklarat i detalj eller ursprung.

Alltså...AA är fake och hittar på en historia för att tjäna pengar. Det kommer gå åt helvete för alla som följer hans investeringsråd. Har man gått från 1.0 miljoner till 0.5 miljoner på bara några månader, då är det dags att fundera över sin aktiestrategi.
Citera
2024-12-23, 14:43
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
AA har varit tydlig med att det är anklagelserna/påståendena att han ägnar sig åt pump and dump som han anser utgöra brottet i fråga, dvs förtal.

Vad är förtalet då?
Att han är dålig på det han gör ?

Skulle inte förvåna mig om han ser kritik som förtal.
Citera
2024-12-23, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Det är vad han själv påstår räknat från 2020-01-01
Du kan kolla hans avstämningsvideo som kommer på söndagarna där allt står redovisat.

I hans mest sedda video då han lånade för att köpa Intrum berättade han att han kom upp i 5 miljoner efter rusningen efter den korta coronakraschen. Nu har han 0,5 miljoner enligt skribenter här.
Citera
2024-12-23, 16:37
Medlem
AMD går starkt idag. Kul för AA.
Citera
2024-12-23, 16:49
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
I hans mest sedda video då han lånade för att köpa Intrum berättade han att han kom upp i 5 miljoner efter rusningen efter den korta coronakraschen. Nu har han 0,5 miljoner enligt skribenter här.
Han har ju tagit ut för att leva också, det får vi icke glömma.
Citera
2024-12-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk

Ja, han har en väldigt hög burn rate. Dags för nyemission snart i hans bolag.
Citera
2024-12-23, 18:50
Medlem
Unizeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk

Utöver portföljen har han uppskattningsvis intäkter från youtube & patreon någonstans mellan 20-40k i månaden.
Citera
2024-12-23, 19:11
Medlem
Senaste videon, av det lilla jag orkade lyssna på, slår nog alla rekord när det gäller att tjata om samma gamla saker och att vara dryg.
Tycker jag personligen ska tilläggas, efter att ha tänkt själv
Senast redigerad av Jahajavabra 2024-12-23 kl. 19:39.
Citera
2024-12-23, 19:35
Medlem
hallonyoghurts avatar
Vet inte om jag håller med dem som kallar honom för bedragare. Om det skulle vara så att hans främsta syfte är att köra P&D på de mindre bolagen så ser jag inte vad han skulle tjäna på att göra kanalen endast åtkomlig för medlemmar. Om det var det huvudsakliga syftet så borde det ju vara effektivare att fortsätta låta kanalen vara nåbar åt den stora massan.

Och att det skulle röra sig om bedrägeri angående försöken att rekrytera fler medlemmar vet jag inte heller. Jag tycker han är ganska tydlig med vad man kommer att få för pengarna. Jag misstror i alla fall inte att han kommer att fortsätta köra sin grej där. Att jag och de flesta andra inte tycker att det finns något av värde som presenteras är en annan sak. Men de som ändå väljer att prenumerera för 99 SEK i månaden vet ju exakt vad det är de kommer att få.
Senast redigerad av hallonyoghurt 2024-12-23 kl. 20:11.
Citera
2024-12-23, 19:57
Medlem
Klas-Vegass avatar
"Jag köper dåliga aktier som kommer att bli bra".

"Det är nämligen så man tjänar pengar på börsen, att köpa dåliga aktier som blir bra sen"

"Man tjänar inte mycket pengar om man köper bra aktier nu, som redan är bra. Då har man ju redan missat en stor del av uppgången"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in