2024-12-16, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
Nu sålde han NOTE, precis när den är på väg att bryta uppåt. Fattar inte varför. Hade varit bättre att behålla den.
Instämmer
Typ den enda som visar någon positiv trend
Kanske var tvungen
Knallrött idag
Har nog en ”bra” förklaring
Citera
2024-12-17, 02:30
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cofage
Det finns inget fel med att inte jobba om man har resurserna för det. Problemet är när man försöker finansiera en 20 miljoners livsstil men inte ens har en miljon i portföljen. Då kommer man till slut att bli av med villan, bilarna och motorcyklarna. Eller så får man börja jobba igen.

Exakt, det är detta som är content. Hur intressant hade det varit med någon tönt från rikatillsammans som lever på 15 miljoner Länsförsäkringar Global index?
Citera
2024-12-17, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cofage
Han har väl villa, bil(ar?), motorcyklar och barn?

Det finns inget fel med att inte jobba om man har resurserna för det. Problemet är när man försöker finansiera en 20 miljoners livsstil men inte ens har en miljon i portföljen. Då kommer man till slut att bli av med villan, bilarna och motorcyklarna. Eller så får man börja jobba igen.

Kom på att han också levde livet precis som de flesta andra, som man "ska" leva det, efter jag postat det. Men han är annorlunda på andra sätt, det säger han iallafall i sina videos. Och på många sätt är han det, nog inte så många som skulle försöka leva på så lite pengar som han gör, och med den levnadsstandarden. Han har ju inte bara sig själv att tänka på.
Senast redigerad av iRonNuke 2024-12-17 kl. 09:51.
Citera
2024-12-17, 12:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iRonNuke
Kom på att han också levde livet precis som de flesta andra, som man "ska" leva det, efter jag postat det. Men han är annorlunda på andra sätt, det säger han iallafall i sina videos. Och på många sätt är han det, nog inte så många som skulle försöka leva på så lite pengar som han gör, och med den levnadsstandarden. Han har ju inte bara sig själv att tänka på.
Fast det går sådär, om man lyckas reducera sitt kapital trots sin påstådda analysförmåga så får man tänka om.
En lönnfet 50 åring bör inse att denne inte kan tävla i 100 m på SM.
Om han nu ville lyckas bygga sitt kapital och den vägen få följare så vore ett deltidsarbete att föredra under några år.
Varför skulle folk följa någon som lyckas förlora pengar över tid?
Sen är hans aggressivitet och konfrontatativa stil antagligen en följd att investeringarna inte gått som han tänkt.
Därmed sagt så hoppas jag att han lyckas och kan få frid i sinnet.
Men lite svårt att se hur nuvarande strategi skall lyckas.
Citera
2024-12-17, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast det går sådär, om man lyckas reducera sitt kapital trots sin påstådda analysförmåga så får man tänka om.
En lönnfet 50 åring bör inse att denne inte kan tävla i 100 m på SM.
Om han nu ville lyckas bygga sitt kapital och den vägen få följare så vore ett deltidsarbete att föredra under några år.
Varför skulle folk följa någon som lyckas förlora pengar över tid?
Sen är hans aggressivitet och konfrontatativa stil antagligen en följd att investeringarna inte gått som han tänkt.
Därmed sagt så hoppas jag att han lyckas och kan få frid i sinnet.
Men lite svårt att se hur nuvarande strategi skall lyckas.

Jag tycker rätt synd om honom. Han mår inte bra. Det är uppenbart att han lever för klick, likes och att skapa drama om sig själv.
Citera
2024-12-17, 19:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Jag tycker rätt synd om honom. Han mår inte bra. Det är uppenbart att han lever för klick, likes och att skapa drama om sig själv.

Han mår hur bra som helst. Han bara lurar folk som är lite bakom flötet.
Citera
2024-12-17, 19:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Nu har AA börjat ta betalt för Youtube också:
https://www.youtube.com/watch?v=R00S8ruJTMc

99 kr för att se på denna film där han berättar lite historier och funderar kring andra beslut som tas av andra.

Nä, inte värt det! Inte med tanke på att han har en portfölj som krymper.
Citera
2024-12-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iRonNuke

Vet inte om det är så sunt att utgå efter vad han säger. Han har tydligen en väldigt skev självbild, men annorlunda?

Det finns gott om människor med liknande problematik, AA har däremot valt att affischera om sin brist på verklighetsuppfattning.

Mycket sorglig att se, framförallt med tanke på att det finns både barn och respektive som kommer få leva med hans utspel på nätet.
Kan leda till långvarig skuldproblematik utöver den möjliga fattigdomen.

Nu vet jag att många gottar sig i misär men alla som känner sig som någorlunda ansvarsfulla människor borde dra sig för att gotta sig i vad som verkar vara en tåg-krasch i slowmotion.
Citera
2024-12-18, 10:28
Medlem
jack.danielss avatar
Brukar lyssna på börspodden, dels för att Johan och John är underhållande, men även för analyser, spaningar och handfasta tips! Ytterst sällan jag använder mig av det jag hör, främst för att jag nästan direkt glömmer infon

Visst har AA en röd tråd i det han babblar om! Men det är ytterst lite av analyser, spaningar och handfasta tips och skulle det vara det, så är det absolut inget jag hade tagit rygg på
Citera
2024-12-18, 18:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Brukar lyssna på börspodden, dels för att Johan och John är underhållande, men även för analyser, spaningar och handfasta tips! Ytterst sällan jag använder mig av det jag hör, främst för att jag nästan direkt glömmer infon

Visst har AA en röd tråd i det han babblar om! Men det är ytterst lite av analyser, spaningar och handfasta tips och skulle det vara det, så är det absolut inget jag hade tagit rygg på

Jag har inte hört ETT ENDA påstående från AA att en aktie skulle vara bra.
Jag har inte hört ETT ENDA tips från AA att han talar för en köprekommendation, eller sälj.

Istället brukar AA mest bara övertyga sig själv att han har köpt rätt aktie eller tagit rätt beslut. Vilket visar sig inte alls stämma när han presenterar sin krympande portfölj.
Citera
2024-12-18, 19:25
Medlem
ingetbranicks avatar
AA räcker ut handen till dem som inte vill betala 99 kr i månaden för hans videor och erbjuder dem för 50 kr styck också om suget efter att se och lyssna på kaffedrickande falkenbergare skulle bli alltför stort
Citera
2024-12-18, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag har inte hört ETT ENDA påstående från AA att en aktie skulle vara bra.
Jag har inte hört ETT ENDA tips från AA att han talar för en köprekommendation, eller sälj.

Istället brukar AA mest bara övertyga sig själv att han har köpt rätt aktie eller tagit rätt beslut. Vilket visar sig inte alls stämma när han presenterar sin krympande portfölj.

Han hävdar ju alltid att man ska tänka själv. Dock blir han förbannad på de som tänker själv och kommer fram till en annan slutsats än AA. Ibland går han så långt o säger om att man tänker själv kommer man komma fram till samma slutsats som AA.

Kvällens film om att tänka själv är ett utmärkt ex på AAs absolut sämsta sida. Där dömmer han ut alla andra och framhäver sig själv till absurdum. Kort film för att vara AA. Risk för att man kräks lite av hans resonemang.
Dock verkar han inte förstå börsen. Den reagerar på allt. Hade den inte gjort det hade den ju varit helt ointressant att handla på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in