Citat:
Ursprungligen postat av
FreeMarketPatriot
Du verkar ha mycket svårt att ta till dig av de goda råd du har fått i tråden och då kommer du aldrig bli rik.
Eller så är det som just utgör skillnaden att vara snabb i affärer, som köpa samma dag som man tittar på objektet, var ganska tidig med detta, sedan därefter har fler börja göra likande affärer.
Fastigheter har stora pengar, oftast på ganska kort tid, skatteverket har en regel man ska varit skriven på adressen 1 år, på så sätt utgör det en vanlig fastighetsaffär, köper du ett renoveringsobjekt, skriv dig där första dagen, vare sig det går o bo där eller inte, du har tillträde eller inte, men du sedan är där varje dag o renoverar upp, se till att objektet sedan säljs på rätt tid, allt går o planera. Poängen är att kunna slå till snabbt när tillfälle ges.
Har haft två likande objekt där snabbhet gällt, ett dödsbo där taket ruttnat sönder o det rann vatten in, samt ett där kommunen sålde ut ett hus, kom krav att kommunen inte fick sitta på fastigheter dom inte har någon nytta av, dessa två affärer gick igenom just för man var uppmärksam och snabb.
Minns min bankman fick en chock, ensam låntagare och fick fastigheten från kommunen, hade ett lösvirkeshus som inte var färdigt, det menas låg inkomst för jag bygger själv, Men min bankman blev förundrad varför säljer kommunen till dig så billigt? Rätt man på rätt tid svara jag, och banken fixa så jag kunde köpa, dvs man gör inte bedömning utefter vad man har för inkomst, utan vad banken har för garantier att få igen sina utlånade pengar.